Suzuki Ignis a Swift dostaly mild-hybridní pohon, který uspoří 0,6 l/100 km paliva

vloženo

Nižší spotřeba a pružnější zrychlení v nízkých otáčkách, to jsou dvě hlavní výhody Suzuki Ignis a Swift s mild-hybridním pohonem SHVS. To vše za cenu srovnatelnou s konvenčními motory a bez jakýchkoliv omezení či starostí navíc. Kombinace pomocného elektromotoru a malé baterie byla dosud vyhrazena pouze vyšším specifikacím vozů Ignis a Swift.

Suzuki Ignis a Swift dostaly mild-hybridní pohon, který uspoří 0,6 l/100 km paliva Suzuki Ignis a Swift dostaly mild-hybridní pohon, který uspoří 0,6 l/100 km paliva

Nyní ji Suzuki v reakci na čím dál přísnější emisní legislativu Evropské unie zavádí do standardní výbavy všech verzí obou modelů a zahajuje tak svou hybridní ofenzivu. Vozy Suzuki nové éry jsou tedy úspornější, dynamičtější a současně i nadále přinášejí ryzí radost z jízdy.


Žádné starosti navíc

Jezdit svižněji, a přitom s menší spotřebou je snem snad každého řidiče. Suzuki Ignis a Swift s novým mild-hybridním pohonem jej mění ve skutečnost. Díky zapojení elektřiny dokáže pohonná soustava efektivněji využívat dostupnou energii. Přitom vše funguje automaticky a provozní vlastnosti se u auta s mild-hybridním pohonem nijak nemění. Systém SHVS nevyžaduje žádnou pozornost za jízdy ani při údržbě. Náklady na servis jsou stejné jako u Ignisu a Swiftu s konvenčním pohonem, případné obavy
o životnost elektrické soustavy rozptýlí nadstandardní záruka na součásti SHVS v délce 5 let nebo 100 000 km.

Chytrá inovace prověřená v praxi

Zkratka SHVS znamená Smart Hybrid Vehicle by Suzuki – a hybridní pohon od Suzuki je opravdu „smart“, tedy chytrý. Místo použití velkých baterií, silného elektromotoru a elektrické soustavy s vysokým napětím sází Suzuki u malých aut na co nejefektivnější pojetí. Celá elektrická soustava váží jen zhruba 10 kg, takže její přínos je jednoznačně pozitivní.

Systém SHVS je osvědčenou technikou. Značka Suzuki je průkopníkem této technologie, která se pomalu začíná prosazovat i u konkurenčních značek. Prvním modelem s kompaktním hybridním pohonem bylo už v roce 2016 Suzuki Baleno, Suzuki Swift je se systémem SHVS dostupný ve vybraných verzích již od roku 2017, na některých trzích se kombinace motoru 1,2 DualJet a SHVS nabízela už dříve i v Suzuki Ignis.

Kompaktní a efektivní řešení bez jakýchkoliv omezení

Základem systému je lehký a kompaktní startér-generátor ISG (Integrated Starter Generator), který pomáhá spalovacímu motoru 1,2 DualJet při rozjezdu a akceleraci. Rekuperací brzdné energie při brzdění zase vyrábí jednotka ISG elektřinu do zásoby a ukládá ji do vysoce účinného lithium-iontového akumulátoru.

Takto získanou energii pak auto využívá pro napájení elektrických spotřebičů při stání s vypnutým motorem nebo pro pohon elektromotoru v případě nutnosti dosáhnout vysokého okamžitého výkonu. Při jízdě ustálenou rychlostí generátor dobíjí baterie, jenpokud je to nezbytně nutné. Jinak je v zájmu snížení spotřeby benzinu od spalovacího motoru odpojen.

Elektrické zařízení ISG má výkon 2,3 kW a dosahuje točivého momentu až 50 Nm. Díky těmto parametrům výrazně pomáhá při zrychlování z nízkých otáček, kdy se benzinový motor teprve rozbíhá. Kompaktní akumulátor pracuje se stejným napětím 12 V jako zbytek elektroinstalace ve voze. Má kapacitu 3 Ah a nachází se pod sedadlem řidiče, tedy blízko těžiště a v místě, kde neomezuje vnitřní prostor.

Přínos hybridního systému v oblasti dynamických schopností i spotřeby paliva je jednoznačný. Například u modelu Ignis v oblíbené variantě s pohonem všech kol 4x4 AllGrip se zrychlení z 0 na 100 km/h díky němu zlepšilo o 0,4 sekundy, přitom kombinovaná spotřeba klesla o více než půl litru z 5,2 na 4,6 l/100 km. Půllitrová úspora platí i pro model Swift. S pohonem předních kol vykazuje v městském cyklu spotřebu od 4,6 l/100 km, mimo město od 3,9 l/100 km a kombinovanou spotřebu od 4,1 l/100 km. Výhody hybridního systému SHVS proto snadno využije každý řidič. Díky minimalistickému provedení přitom neomezuje využitelnost auta a nevyžaduje žádnou pozornost.

Špičková technologie za cenu srovnatelnou s konvenčním pohonem

Další podstatnou vlastností, kterou ocení všichni zájemci o inovovaný Ignis a Swift, jsou nízké výrobní náklady systému SHVS. Díky tomu si úspornější a svižnější verze kompaktních Suzuki drží podobnou cenovou úroveň jako dosud. Například nejdostupnější varianta modelu Ignis je s cenou 252 900 Kč dokonce o 400 Kč levnější než dosud a populární varianta Ignis Premium 4x4 AllGrip navzdory lepší technice a rozšíření výbavy o LED světlomety zdražila jen o 1 200 Kč na 328 900 Kč.

Podobně je tomu u modelu Swift. Ten po modernizaci stojí od 269 900 Kč a ve vrcholném provedení Elegance 4x4 AllGrip je po modernizaci s cenou 377 900 Kč dokonce o 14 400 Kč levnější.

Představení modelů Ignis a Swift se systémem SHVS je teprve začátek, první krok v hybridní ofenzivě značky Suzuki. Pro přeplňovaný benzinový motor 1,4 BoosterJet se chystá podobný systém a tato kombinace se brzy objeví v dalších modelech. Již počátkem příštího roku přejdou na hybridní pohon také SUV Vitara a S-Cross i hot hatch Swift Sport.


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Suzuki

Fotografie k článku

Fotografie k článku Suzuki Ignis a Swift dostaly mild-hybridní pohon, který uspoří 0,6 l/100 km paliva Fotografie k článku Suzuki Ignis a Swift dostaly mild-hybridní pohon, který uspoří 0,6 l/100 km paliva Fotografie k článku Suzuki Ignis a Swift dostaly mild-hybridní pohon, který uspoří 0,6 l/100 km paliva Fotografie k článku Suzuki Ignis a Swift dostaly mild-hybridní pohon, který uspoří 0,6 l/100 km paliva Fotografie k článku Suzuki Ignis a Swift dostaly mild-hybridní pohon, který uspoří 0,6 l/100 km paliva Fotografie k článku Suzuki Ignis a Swift dostaly mild-hybridní pohon, který uspoří 0,6 l/100 km paliva

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: BMW X1 xDrive 25d. Jeho prodeje mají důvod!

Test: BMW X1 xDrive 25d. Jeho prodeje mají důvod!

BMW X1 se dočkalo modernizace. A my? My jednoho z nejzajímavějších provedení ve výbavě M Sport s tužším podvozkem a výkonným dvoulitrovým dieselem, který si nezadá s většími motory. Jak se cele auto změnilo díky..

Prémiová paliva pro ojetý vůz: ano či ne? (1/2)

Prémiová paliva pro ojetý vůz: ano či ne? (1/2)

Vyplatí se u čerpacích stanic tankovat prémiová paliva, nebo je to u běžných ojetých vozů zbytečné? Jaké vlastně mají..

Citroën uvádí nový model C5 Aircross Hybrid. Co vše nabídne?

Citroën uvádí nový model C5 Aircross Hybrid. Co vše nabídne?

V příštím roce mají všechny nové modely značky Citroën dostat svou hybridní nebo elektrickou verzi a SUV C5 Aircross je..

Test ojetiny: Audi A6 Avant 3.0 TDi Quattro (video)

Test ojetiny: Audi A6 Avant 3.0 TDi Quattro (video)

Populární Audi A6 generace C7 se vyrábělo v letech 2010 až 2018. K dispozici je s karoserií sedan a v praktičtějším..

Na ostrý Volkswagen T-Roc R milion nestačí, pod kapotou má ale 300 koní

Na ostrý Volkswagen T-Roc R milion nestačí, pod kapotou má ale 300 koní

Nový T-Roc R, všestranný crossover s výkony opravdového sportovního vozu, přijíždí k českým prodejcům značky..