Subaru konečně v kombinaci dieselu a automatu
Hlavní novinkou modelového provedení 2013 je možnost poprvé kombinovat bezestupňovou převodovku „Lineartronic“ od Subaru se vznětovým motorem Subaru Boxer Diesel. Dosud nemožné spojení startuje na ceně 939.000 Kč, což je o 40.000 Kč více než přijde verze s manuální převodovkou.
Součástí konstrukční řady Outback v modelovém provedení 2012 již byl vznětový Boxer v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou, maximálně využívající potenciál tohoto motoru. První varianta s motorem Boxer Diesel a automatickou převodovkou byla naproti tomu navržena s cílem zprostředkovat úplný potenciál vznětového boxeru všem řidičům a zájemcům. Obě varianty poskytují charakteristickou radost z jízdy, typickou pro vozy Subaru, kterou je plochý dieselový motor s protiběžnými písty již proslulý.
„Outback byl vždy průkopníkem, v segmentu, i v použití nových technologií od našeho výrobce. I proto je nasnadě, že jako první začneme automatickou převodovku Lineartronic prodávat právě v tomto modelu, který zrovna najíždí na prodejny našich autorizovaných partnerů. Čekali jsme na Boxer diesel s automatem dlouho, ale jak se říká - trpělivost růže přináší a výsledek v podobě řízení a svezení s tímto vozem stojí opravdu za to.“, říká Petr Neuman, ředitel Subaru ČR.Nová specifikace Subaru Outback 2.0D Boxer Diesel Lineartronic do prodeje vstupuje ve třech úrovních výbavy Active, Comfort a Exclusive a katalogové ceny začínají na 939.000 Kč vč. DPH, tj. příplatek za automat ve výši 40.000 Kč.
Průkopník mezi crossovery, první model Subaru s motorem Boxer Diesel, první model s automatickou převodovkou Lineartronic s dieslem:
- Outback stál u zrodu populární kategorie crossoverů. Model Outback si coby průkopník nové koncepce crossoveru získal celosvětové uznání, a to již od svého uvedení na trh v roce 1995 (od roku 1996 na evropských trzích). Oblibu si získal díky jedinečnému spojení ovladatelnosti a pohodlí osobního vozu s jízdními vlastnostmi a univerzálností vozu kategorie SUV při využití typických výhod stálého pohonu všech kol Symmetrical AWD.
- Ve třetí generaci (rok 2008) byl Outback prvním modelem, který uvedl do modelové řady Subaru motorizaci Boxer Diesel.
- U Outbacku čtvrté generace (uvedené na trh v roce 2009) se tradiční charakteristika „crossoveru“ dále vylepšila v oblasti pohodlí, spolehlivosti a ohleduplnosti k životnímu prostředí. K tomu napomohly snahy konstruktérů v otázkách návrhu, pojetí karoserie i použitých pohonných jednotek a v roce 2013 se v modelu představila ve spojeni s motorizaci Boxer Diesel světově unikátní automatickou převodovku Lineartronic.