Škoda Scala získala v testech Euro NCAP nejvyšší možné hodnocení

vloženo

Škoda Scala získala v testech nezávislé organizace European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) nejlepší možné hodnocení v podobě pěti hvězd. Velmi dobře byla hodnocena zejména ochrana dospělých členů posádky a cyklistů. Díky tomuto výsledku patří Scala k nejbezpečnějším modelům ve svém segmentu.

Škoda Scala získala v testech Euro NCAP nejvyšší možné hodnocení Škoda Scala získala v testech Euro NCAP nejvyšší možné hodnocení

Vedle celkového pětihvězdičkového hodnocení přesvědčila Škoda Scala v testech Euro NCAP především vysokou bezpečností dospělých členů posádky a cyklistů. Při hodnocení ochrany dospělých pasažérů dosáhl prostorný kompaktní model 97 % celkem dosažitelných bodů a tím i jednoho z nejlepších výsledků v celé historii testů Euro NCAP.


Za ochranu cyklistů udělili zkušební komisaři plný počet bodů - šest - i díky tomu, že Scala jako součást standardní výbavy nabízí Asistent hlídaní jízdního pruhu (Lane Assist) a Front Assist včetně funkce nouzové brzdy City a prediktivní ochranu chodců a cyklistů. Na přání je dále k dispozici i Asistent změny jízdního pruhu (Side Assist), který rozpozná pomocí dvou radarů na zádi, když se zezadu blíží vozidla, která mají v úmyslu předjíždět nebo se již nacházejí v mrtvém úhlu výhledu řidiče. Díky tomu získala Scala v této kategorii velmi dobré hodnocení v podobě 3,5 z maximálně možných čtyř bodů.

Vysokou úroveň pasivní bezpečnosti modelu Škoda Scala umožňuje karoserie s vysokou torzní tuhostí, velkoryse dimenzovanými deformačními zónami a extrémně pevnou kabinou. Toho bylo dosaženo použitím vysokopevnostní, ultra vysokopevnostní a zatepla tvářené vysokopevnostní oceli. Tvoří téměř 70 % konstrukce vozu. Kompaktní model má až devět airbagů, mezi nimi i volitelný kolenní airbag řidiče a zadní boční airbagy. Součástí bezpečnostní výbavy je navíc také multikolizní brzda, Crew Protect Assist a kotvící body ISOFIX a Top-Tether na zadních sedadlech i na sedadle spolujezdce. Optimálně jsou tak kdykoli chráněni i nejmladší spolujezdci.

Christian Strube, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast technického vývoje, říká: „Naši vývojáři důsledně pracují na neustálé optimalizaci aktivní a pasivní bezpečnosti našich vozů. S modelem Scala jsme do třídy kompaktních vozů uvedli několik nových asistenčních systémů, dosud známých jen z vozů vyšších segmentů. Nejlepší možné hodnocení modelu Škoda Scala v podobě pěti hvězd v evropských referenčních testech bezpečnosti vozů je potvrzením naší každodenní práce. S tímto výsledkem mají všechny naše aktuální modelové řady nejlepší známku od Euro NCAP - skvělý úspěch.“

European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) je konsorcium dvanácti ministerstev dopravy, automobilových klubů, svazů pojišťoven a výzkumných ústavů z osmi evropských zemí. Založeno bylo v roce 1997 a sídlo má v belgické Lovani. Provádí bezpečnostní zkoušky aktuálních modelů automobilů a hodnotí jejich aktivní a pasivní bezpečnost. V uplynulých letech se testy postupně zpřísňovaly a nyní zahrnují několik scénářů kolizí. Zatímco dříve se hodnotily výhradně výsledky nárazových testů, nyní se do výsledku stále výrazněji promítá i hodnocení aktivních bezpečnostních systémů a asistenčních systémů.

ŠKODA AUTO


Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test ojetiny: Alfa Romeo 166 – křižník s výjimečným motorem

Test ojetiny: Alfa Romeo 166 – křižník s výjimečným motorem

Dřívější vlajková loď automobilky Alfa Romeo, model 166, dodnes poskytne skutečně excelentní cestovní komfort. Navíc jej lze sehnat i s legendárním šestiválce „Busso“, který tento model mění ve sbírkový..

Levnější verze Škody Octavia G-TEC vstupuje na trh, půl milionu ale stále nestačí

Levnější verze Škody Octavia G-TEC vstupuje na trh, půl milionu ale stále nestačí

Na českém trhu přibyla Octavia s motorem 1,5 G-TEC/96 kW a šestistupňovou manuální převodovkou. Její doporučená..

Test ojetiny: Citroën Xantia – jízda na obláčku

Test ojetiny: Citroën Xantia – jízda na obláčku

Hydropneumatické pérování dostává model Xantia do úplně jiných dimenzí. Komfortní odpružení přitom nevyžaduje..

Hyundai Ioniq 5 je úplně jiný elektromobil, bude fungovat jako dobíječka

Hyundai Ioniq 5 je úplně jiný elektromobil, bude fungovat jako dobíječka

Nejnovější model automobilky Hyundai stojí na nové platformě e-GMP a přináší výhody typické pro čistokrevný..

Test: Kia Xceed 1.6 CRDi SCR MHEV iMT - Je lepší v naftě?

Test: Kia Xceed 1.6 CRDi SCR MHEV iMT - Je lepší v naftě?

Je tišší než ProCeed, praktičtější než klasický Ceed a jezdí prostě skvěle. Premiérově ale dostal zbrusu novou..