Škoda Octavia rozšiřuje paletu pohonných jednotek, půl milionu ale nestačí ani na nejlevnější nové srdce

vloženo

Čtrvtá generace Octavie právě dostala nové motorizace - jedná se o mild-hybridní provedení e-TEC, verzi na zemní plyn G-TEC a plug-in hybridní iV a RS iV. Všechny disponují pouze automatickou převodovku DSG a žádnou verzi nepořídíte pod půl milionu korun. Nejlevnější variantou je mild-hybrid e-TEC s cenovkou začínající na 553 900 Kč.

Škoda Octavia rozšiřuje paletu pohonných jednotek, půl milionu ale nestačí ani na nejlevnější nové srdce Škoda Octavia rozšiřuje paletu pohonných jednotek, půl milionu ale nestačí ani na nejlevnější nové srdce

Provedení G-TEC spalující CNG má pak pod kapotou motor 1,5 TGI o výkonu 96 kW a jeho cena začíná na 613 900 Kč. Nejlevnější plug-in hybrid od Škodovky přijde na 806 800 Kč a je k dispozici od vyšší výbavy Ambition. Sportovní RS iV ve výbavě RS přijde minimálně na 939 900 Kč.


Základem nabídky čtvrté generace modelu ŠKODA OCTAVIA je opět verze liftback a verze kombi. Modelovou řadu OCTAVIA doplňuje robustní verze SCOUT a sportovně laděná verze RS. Díky nabídce pohonu předních kol, pohonu všech kol, manuální nebo automatické převodovky DSG si každý zákazník vybere ten správný vůz OCTAVIA.

Portfolio čtvrté generace modelu OCTAVIA se rozrůstá. Bestseller značky má emotivní vzhled, vysokou míru aktivní a pasivní bezpečnosti, nabízí mnoho nových asistenčních systémů a moderní infotainment. Nejnovější OCTAVIA s úspornými benzinovými a naftovými motory a třemi alternativními pohony je i výrazně šetrnější k životnímu prostředí. V modelu ŠKODA OCTAVIA e-TEC je použita mild-hybridní technologie. Modely ŠKODA OCTAVIA iV a sportovní verze OCTAVIA RS iV využívají moderní plug-in hybridní pohon. ŠKODA OCTAVIA G-TEC nabízí pohon na ekologický zemní plyn (CNG). Díky třem ekologickým variantám pohonu jsou tak u nového vozu OCTAVIA výrazně sníženy emise CO₂. Základem nabídky čtvrté generace modelu ŠKODA OCTAVIA je opět verze liftback a verze kombi. Modelovou řadu OCTAVIA doplňuje robustní verze SCOUT a sportovně laděná verze RS. Díky nabídce pohonu předních kol, pohonu všech kol, manuální nebo automatické převodovky DSG si každý zákazník vybere ten správný vůz OCTAVIA.

Od roku 1996, kdy byla uvedena první moderní OCTAVIA, se jedná již o čtvrtou generaci, která dále upevní pozici nejprodávanější modelové řady a srdce značky ŠKODA. Díky více než 7 milionům vyrobených vozů je OCTAVIA historicky nejprodávanějším modelem značky ŠKODA vůbec. V České republice i mnoha jiných zemích po celém světě je již řadu let zavedeným pojmem. OCTAVIA je nejprodávanějším vozem na českém trhu a také v dalších sedmi zemích, například v Polsku, Rakousku, ve Švýcarsku nebo ve Finsku. Na druhém největším odbytovém trhu modelu OCTAVIA, v Německu, je již několik let nejoblíbenějším importovaným vozem. Na tomto úspěchu má velký podíl zejména model OCTAVIA COMBI, který je v rámci Evropy vůbec nejprodávanějším vozem kategorie kombi. V současnosti je ročně vyrobeno až 400 000 vozů ŠKODA OCTAVIA, který je jako jediný vůz značky ŠKODA vyráběn ve čtyřech různých zemích. Vedle České republiky a Číny je OCTAVIA dále vyráběna v Rusku a Indii.

Čtvrtá generace modelu OCTAVIA nabízí mnoho inovativních asistenčních systémů, mezi které patří například asistovaná jízda 2.0 s panoramatickým kamerovým systémem, který pomocí čtyř kamer a zobrazení 360° pohledu promítá okolí vozu na obrazovku infotainmentu. Adaptivní vedení v pruhu, které nově rozpozná i práce na silnici, nebo místní dopravní informace, které automaticky upozorňují řidiče na komplikace v dopravě v bezprostřední blízkosti vozu, například na dopravní zácpu. Premiéru ve voze OCTAVIA má nový head-up displej, který zobrazuje důležité informace o rychlosti, údaje z navigace, informace o rozpoznaných dopravních značkách nebo aktivovaných asistenčních systémech přímo na čelním skle.

ŠKODA OCTAVIA nabízí tři infotainment systémy s displeji o velikosti 8,25" a 10", které jsou postaveny na poslední generaci modulární stavebnice infotainmentu. OCTAVIA je vždy online díky zabudované eSIM, která umožňuje přístup k novým službám ŠKODA Connect.

Širokou nabídku nových alternativních pohonů nového vozu ŠKODA OCTAVIA symbolizují zkratky iV, e-TEC a G-TEC. Vozy OCTAVIA iV a OCTAVIA RS iV s plug-in hybridním pohonem nabízí lokálně bezemisní jízdu s dojezdem v čistě elektrickém módu až 60 km v režimu WLTP. OCTAVIA je také první vůz ŠKODA s označením e-TEC vybaveným mild-hybridní technologií. Benzinové motory TSI tak společně s 48V řemenovým startér-generátorem v kombinaci se 48V lithium-iontovým akumulátorem vytváří elektrifikovaný pohon. Model OCTAVIA je nabízen také ve variantě G-TEC s ekologickým pohonem na zemní plyn, která díky čistšímu spalování produkuje přibližně o 25 % nižší emise CO₂ než provedení s benzinovým motorem.

Po vzoru modelu SUPERB iV přichází nová OCTAVIA jako druhý model značky ŠKODA s plug‑in hybridním pohonem, a to ve dvou výkonových variantách. Model OCTAVIA iV, který je kromě modelu SCOUT dostupný od výbavového stupně Ambition, nabízí točivý moment 350 Nm a celkový systémový výkon 150 kW (204 k). Sportovní model OCTAVIA RS iV nabízí točivý moment 400 Nm a celkový systémový výkon 180 kW (245 k). Ve sportovním režimu, který poskytuje maximální systémový výkon, zrychluje OCTAVIA RS iV v obou karosářských variantách z 0 na 100 km/h za 7,3 s. Maximální rychlost činí 225 km/h. V pružném zrychlení z 80 na 120 km/h dokonce o 2,2 sekundy překonává svůj benzínový protějšek vybavený automatickou převodovkou DSG. Dynamické jízdní vlastnosti zajišťuje standardně dodávané progresivní řízení a speciální nastavení sportovního podvozku. Oba vozy OCTAVIA iV čtvrté generace jsou vybaveny šestistupňovou automatickou převodovkou DSG. Volič automatické převodovky byl nahrazen novým systémem shift-by-wire. Objem zavazadlového prostoru verze liftback činí u obou vozů OCTAVIA iV 450 l, objem zavazadlového prostoru verze kombi činí 490 l. Vůz OCTAVIA RS iV má navíc speciální nastavení sportovního podvozku. Světlá výška vozů OCTAVIA RS iV i OCTAVIA iV činí shodně 143 mm.

Pohon obou vozů OCTAVIA iV zajišťuje kombinace benzinového motoru 1,4 TSI o výkonu 110 kW (150 k) a elektromotoru o výkonu 85 kW. Rozdílný maximální systémový výkon je dán jinak nastaveným softwarovým řízením obou modelů. Elektromotor vozu OCTAVIA iV má stejný maximální výkon 85 kW jako elektromotor modelu SUPERB iV. V případě vozu OCTAVIA iV se však jedná o novou vývojovou verzi. Třífázový elektromotor s permanentními magnety je integrovaný do šestistupňové automatické převodovky DSG a od spalovacího motoru je oddělen spojkou.


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Škoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Octavia rozšiřuje paletu pohonných jednotek, půl milionu ale nestačí ani na nejlevnější nové srdce Fotografie k článku Škoda Octavia rozšiřuje paletu pohonných jednotek, půl milionu ale nestačí ani na nejlevnější nové srdce Fotografie k článku Škoda Octavia rozšiřuje paletu pohonných jednotek, půl milionu ale nestačí ani na nejlevnější nové srdce Fotografie k článku Škoda Octavia rozšiřuje paletu pohonných jednotek, půl milionu ale nestačí ani na nejlevnější nové srdce Fotografie k článku Škoda Octavia rozšiřuje paletu pohonných jednotek, půl milionu ale nestačí ani na nejlevnější nové srdce Fotografie k článku Škoda Octavia rozšiřuje paletu pohonných jednotek, půl milionu ale nestačí ani na nejlevnější nové srdce Fotografie k článku Škoda Octavia rozšiřuje paletu pohonných jednotek, půl milionu ale nestačí ani na nejlevnější nové srdce Fotografie k článku Škoda Octavia rozšiřuje paletu pohonných jednotek, půl milionu ale nestačí ani na nejlevnější nové srdce

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Ford představil sportovně pojatou Pumu ST. Má 200 koní a samosvorný diferenciál

Ford představil sportovně pojatou Pumu ST. Má 200 koní a samosvorný diferenciál

Nový Ford Puma ST nabízí 200 koní, akceleraci 0-100 km/h za 6,7 sekundy, unikátní samosvorný diferenciál a přepínatelné jízdní režimy od ekologického až po mód určený pro jízdu na závodní trati. První sportovní SUV..

Test ojetiny: Ford Puma – malé kupé s velkým kouzlem

Test ojetiny: Ford Puma – malé kupé s velkým kouzlem

Malý sportovní vůz Ford Puma přijel na trh s trojicí motorů, ale jen s tím nejsilnějším se stane srdeční záležitostí. V..

Omlazený Suzuki Swift stojí od 312 900 Kč, s pohonem všech kol 385 900 Kč

Omlazený Suzuki Swift stojí od 312 900 Kč, s pohonem všech kol 385 900 Kč

Jediný malý hatchback s možností pohonu všech kol přichází do Česka v modernizovaném provedení. Nová je maska chladiče..

Škoda Fabia Combi, která ve většině případů zastala funkci rodinného vozu, slaví dvacátiny

Škoda Fabia Combi, která ve většině případů zastala funkci rodinného vozu, slaví dvacátiny

Fabia Combi slaví kulaté výročí. Úspěšný příběh tohoto modelu odstartoval jeho představením před 20 lety na pařížském..

Poklice kol aneb efektní a praktická změna vzhledu auta

Poklice kol aneb efektní a praktická změna vzhledu auta

Poklice na kola možná patří ke zdánlivě nenápadným doplňkům, efektně ale dokážou ovlivnit celkový vzhled snad každého..