Škoda Octavia - přinášíme kompletní informace o nové již čtvrté generaci

Oficiální představení nové Octavie se odehraje 11. listopadu 2019 v Praze. Interiér dostane průhledový (head-up) displej, třízónovou klimatizaci Climatronic, nový volant nebo dva desetipalcové displeje. Pod kapotou se objeví benzinové a naftové motory. Kromě toho bude Octavia dostupná s pohonem na zemní plyn, s plug-in hybridním pohonem a mild-hybridní technologií. Slabší motory mají opět vlečenou zadní nápravu, kufr pojme v základu 600 litrů a samozřejmě nechybí simply clever prvky.

U příležitosti šedesátého výročí představuje společnost ŠKODA AUTO novou verzi svého bestselleru. Čtvrtá generace vozu ŠKODA OCTAVIA narostla ve všech rozměrech a je tak delší a širší než předchozí generace. Nabízí také ještě větší zavazadlový prostor.


Díky novému designovému jazyku značky ŠKODA působí OCTAVIA ještě emotivněji. Zcela nový koncept interiéru kombinuje skvělou funkčnost a jedinečný prostor s kvalitními materiály a promyšlenými designovými prvky. Inovační sílu značky ŠKODA ve třídě kompaktních vozů potvrzuje mnoho nových možností konektivity a asistenčních systémů. Vůz také nabízí velmi dobrý poměr ceny a užitné hodnoty a špičkovou kvalitu, typickou pro vozy ŠKODA.

V lednu 2019 oslavil model OCTAVIA šedesáté výročí zahájení výroby. První vozy této legendární modelové řady sjely z výrobní linky závodu v Mladé Boleslavi na začátku roku 1959. V polovině devadesátých let pak na oblíbený kompaktní model navázala první novodobá generace vozu OCTAVIA. Od počátku výroby v roce 1959 bylo vyrobeno více než 6,5 milionů vozů OCTAVIA. V uplynulých letech ŠKODA prodala každoročně přibližně 400 000 vozů řady OCTAVIA, třetí generace tohoto kompaktního vozu tedy tvořila přibližně třetinu celkových prodejů značky ŠKODA. V současné době je OCTAVIA nejprodávanějším vozem v České republice, Rakousku, Švýcarsku, Finsku, Maďarsku, Polsku, Srbsku a v Bělorusku. Velký podíl na tomto úspěchu má především model OCTAVIA COMBI. Téměř dvě třetiny prodaných vozů OCTAVIA tvoří právě verze s karoserií kombi. OCTAVIA COMBI je také nejprodávanějším kombi v Evropě a nejoblíbenějším dováženým vozem v Německu. Proto uvádí společnost ŠKODA AUTO na trh nejnovější generaci svého bestselleru nejprve ve verzi kombi. Verze liftback bude následovat o několik týdnů později.

Zvětšené rozměry
Nová ŠKODA OCTAVIA dostala zcela nový vzhled přídě, tvořený novým přední nárazníkem a novými, ostře řezanými předními světlomety. Zvětšená délka a šířka zvýrazňují sebevědomý charakter tohoto kompaktního vozu. V porovnání s třetí generací narostla délka vozu ŠKODA OCTAVIA COMBI čtvrté generace o 22 mm na 4 689 mm. Šířka narostla o 15 mm na 1 829 mm. Délka verze liftback je o 19 mm větší, když měří 4 689 mm, šířka narostla o 15 mm na 1 829 mm. Rozvor činí 2 686 mm. Protáhlou siluetu vozu zvýrazňuje nově tvarovaný, plochý střešní nosič. Až devatenáctipalcová kola z lehké slitiny dodávají vozu dynamický vzhled.

OCTAVIA patří k vozům s nejlepší aerodynamikou na světě
Nový designový jazyk je základem atraktivního vzhledu vozu ŠKODA OCTAVIA, ale tvarové řešení současně přispívá k výborné aerodynamice. Verze liftback vykazuje součinitel odporu vzduchu cx od 0,24, karoserie modelu OCTAVIA COMBI dosahuje součinitele odporu vzduchu cx od 0,26. Nová OCTAVIA tak patří k vozům s nejlepší aerodynamikou na světě. Aerodynamické vlastnosti karoserie přispívají k nízkým hodnotám emisí CO2 a spotřeby paliva.

První model OCTAVIA s full LED Matrix světlomety
Nižší přední světlomety i zadní světla využívají moderní LED technologii. Významnou novinkou nabízenou ve vrcholné verzi modelu OCTAVIA jsou full LED Matrix světlomety. Světelný kužel se v tomto případě skládá z několika nezávisle ovládaných segmentů. Kamera s inteligentní technologií v čelním skle rozpozná vozidla jedoucí v protisměru i ve stejném směru, ale i osoby a objekty s reflexními prvky, a jednotlivé segmenty vypíná, aby nedošlo k oslnění. To umožňuje mít neustále rozsvícena dálková světla a významně tak zlepšit osvětlení prostoru před vozidlem, aniž by byli oslněni ostatní řidiči.

Řidiče vítá animovaná funkce Coming/Leaving Home, do které jsou zapojena i full LED zadní světla. Ta mají navíc dynamická směrová světla, která se objevují vůbec poprvé ve voze ŠKODA OCTAVIA.

Nový koncept interiéru s velkorysým prostorem
Nová ŠKODA OCTAVIA nabízí ještě velkorysejší vnitřní prostor, než na který jsou zákazníci zvyklí. Prostor před koleny cestujících na zadních sedadlech vzrostl na 78 mm. Objem největšího zavazadlového prostoru ve své třídě narostl u modelu OCTAVIA COMBI na 640 l, u verze liftback na 600 l. Zcela nový je i interiér vozu OCTAVIA. Nový, dvouramenný volant má ozdobnou lištu v chromovaném provedení. Multifunkční verze volantu nabízí ovládání celkem 14 různých funkcí pomocí tlačítek a nových otočných ovladačů v chromovaném provedení.

Nový design má také středová konzole, výplně dveří a přístrojová deska, která je rozdělena do několika horizontálních úrovní a spolu s kontrastní, barevnou plochou pod velkou, samostatně stojící centrální multifunkční obrazovkou kopíruje tvar masky chladiče. Vůbec poprvé nabízí OCTAVIA ergonomická sedadla, která jsou velmi šetrná k zádům a která nabízí na přání vyhřívání, masážní funkci a také funkci ventilace. Sportovní sedadla, která jsou nabízena na přání, jsou potažena velmi prodyšnou látkou ThermoFlux. Nová OCTAVIA nabízí na přání také třízónovou klimatizaci Climatronic. Bezklíčový systém otvírání KESSY lze nyní použít pro všechny čtyři dveře.

Nová OCTAVIA bude po uvedení na trh nabízena ve výbavových stupních Active, Ambition a Style. V průběhu roku 2020 doplní nabídku robustní OCTAVIA SCOUT a sportovní OCTAVIA RS.

Novinky: head-up displej a dva displeje o velikosti 10″
OCTAVIA je první model značky ŠKODA, který nabídne tzv. head-up displej. Head-up displej zobrazuje důležité informace, jako například rychlost nebo údaje z navigace, přímo na čelním skle v zorném poli řidiče. Řidič tak může číst tyto informace, aniž by musel odvracet pozornost od dění na silnici.

Infotainment systémy nového modelu ŠKODA OCTAVIA nabídnou na přání služby streamování rádia a televize a také zcela bezdrátové propojení chytrého telefonu pomocí bezdrátové SmartLink+ technologie. Média nebo USB paměťové disky lze propojit s infotainment systémem přímo pomocí dvou předních USB-C konektorů, celkem může být na palubě až pět USB-C konektorů. Na přání je také v nabídce 230V zásuvka vzadu. Skvělý zvuk zajišťuje akusticky vyladěný interiér a nový Sound System Canton, který je nabízen na přání.

Virtuální Kokpit nového modelu OCTAVIA byl dále vylepšen. Obrazovka nejnovější generace digitálního, individuálně konfigurovatelného Virtuálního Kokpitu má úhlopříčku 10″. Také jeho ovládání je uživatelsky přívětivější. Řidič může volit ze čtyř základních režimů zobrazení – Basic, Classic, Navigace a Asistenční systémy – a zobrazovaný obsah nastavovat ovládacími tlačítky multifunkčního volantu. Novinkou je také možnost zobrazit mapu navigace ve dvou různých režimech přiblížení na Virtuálním Kokpitu a displeji infotaintment systému, který má úhlopříčku až 10″. Pomocí integrované spodní lišty v obrazovce infotainment systému lze ovládat klimatizaci. Pomocí nové dotykové lišty pod displejem infotainment systému lze jedním prstem ovládat hlasitost a dvěma prsty přibližovat nebo oddalovat mapu navigace.

Automatická převodovka DSG se systémem shift-by-wire
Nová OCTAVIA je vůbec první model značky ŠKODA, který nabízí ovládání automatické převodovky DSG systémem shift-by-wire. Řazení převodových stupňů tak neprobíhá mechanicky, ale elektronicky. Místo známé volicí páky automatické převodovky DSG se tak ve středové konzoli vozu OCTAVIA nachází nový ovládací modul s malým přepínačem, kterým řidič volí režimy R (zpětný chod), N (neutrál) a D/S (standardní režim Drive/sportovní režim), a také tlačítko parkovacího módu P.

Poprvé jsou v nabídce inovativní asistenční systémy, jako například Asistent vyhýbání nebo Varování při vystupování z vozu
Čtvrtá generace modelu OCTAVIA nabízí mnoho nových asistenčních systémů. Některé z nich jsou ve voze značky ŠKODA použity vůbec poprvé. Nový Asistent vyhýbání pomáhá řidiči mírným zásahem do řízení v případě hrozící srážky s chodcem, cyklistou nebo jiným vozidlem a kontrolovaným vybočením vozidla tak pomáhá předcházet nehodám. Funkce Varování při vystupování z vozu zobrazuje řidiči před otevřením dveří, když se zezadu blíží jiné vozidlo nebo cyklista. Pomocí funkce Detekce rukou kontroluje vozidlo, zda má řidič permanentně ruce na volantu, nebo umí zjistit v případě zdravotní indispozice, že řidič již vozidlo neovládá. V případě nouzové situace umí Emergency Assist vůz zastavit.

Moderní a velmi úsporné motory, premiéra pro mild-hybridní technologie
Nová ŠKODA OCTAVIA dostala moderní, mimořádně úsporné motory TDI a TSI, které jsou společně s výrazně vylepšenými aerodynamickými vlastnostmi základem pro nízkou spotřebu a emise. Nabídku naftových a benzinových motorů doplňuje velmi ekologická varianta s pohonem na zemní plyn (CNG) a také verze s plug-in hybridním pohonem. Poprvé se také objeví ve voze ŠKODA motor s mild‑hybridní technologií.

U tříválcového motoru 1,0 TSI o výkonu 81 kW (110 k) a čtyřválcového motoru 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) v kombinaci se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG je použit 48 V řemenový startér-generátor a 48V lithium-iontový akumulátor. Je tak možné se zcela vypnutým spalovacím motorem plachtit, shromažďovat energii získanou rekuperací při brzdění nebo naopak využít točivý moment elektromotoru a zlepšit tak možnosti spalovacího motoru tzv. boostem. Motor je také při startu tišší a doprovází jej méně vibrací. Oba zmíněné motory jsou také nabízeny ve variantě bez mild-hybridní technologie, a to v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou. U motoru 1,5 TSI a také u naftových motorů vozu OCTAVIA je použita nově vyvinutá převodovka určená pro motory s vysokým točivým momentem. Motor 2,0 TSI o výkonu 140 kW (190 k) je nabízen výhradně s pohonem všech kol a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Všechny motory TSI jsou vybaveny filtrem pevných částic.

Plug-in hybridní hnací ústrojí ve dvou výkonnostních variantách
Po modelu ŠKODA SUPERB iV, který je prvním vozem značky ŠKODA s plug-in hybridním pohonem, nabízí společnost ŠKODA AUTO také nový model OCTAVIA v kombinaci s benzinovým motorem
1,4 TSI a elektromotorem pod názvem OCTAVIA iV, a to dokonce ve dvou výkonových variantách. Vedle varianty s celkovým systémovým výkonem 150 kW (204 k) je ještě plánována verze se systémovým výkonem 180 kW (245 k). Obě provedení budou vybavena šestistupňovou automatickou převodovkou DSG.

Naftové motory nové generace Evo vypouští až o 80 % méně oxidů dusíku
Tři nové naftové motory pokrývají výkonové spektrum od 85 kW (115 k) do 147 kW (200 k). Výkonné, úsporné a velmi ekologické motory TDI o objemu 2,0 l patří k nově vyvinuté generaci Evo. Motory jsou vybaveny filtrem pevných částic a také novou evoluční řadou úpravy výfukových plynů SCR. Během takzvaného procesu Twin Dosing dochází k vstřikování AdBlue před dva SCR katalyzátory, které jsou řazené za sebou. Díky této metodě a druhému katalyzátoru se snižují emise oxidů dusíku (NOx) v porovnání s předchozí generací motorů o přibližně 80 %. Motory Evo tak mají technické předpoklady k tomu, aby splňovaly budoucí emisní normu Euro 6d. Varianty motorů o výkonu 110 kW (150 k) a 147 kW (200 k) jsou na přání nabízeny s pohonem všech kol.

G-TEC: Varianta s pohonem na zemní plyn
Také čtvrtá generace modelu OCTAVIA je nabízena ve variantě G-TEC s velmi ekologickým motorem na zemní plyn. Emise CO2 jsou tak znovu o přibližně 25 % nižší než při provozu na benzin. Vůz také produkuje mnohem méně oxidů dusíku (NOx) a nevypouští žádné saze. Motor 1,5 TSI s pohonem na zemní plyn má výkon 96 kW (130 k). Celková kapacita tří nádrží na zemní plyn činí 17,7 kg. V případě potřeby je k dispozici nádrž na benzin o objemu 9 l. Obě karosářské verze vozu OCTAVIA G-TEC jsou nabízeny s šestistupňovou manuální převodovkou nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.

Tři možnosti nastavení podvozku a adaptivní podvozek DCC
Nová ŠKODA OCTAVIA bude k dispozici, vedle standardního podvozku, také s dalšími dvěma podvozky. O 15 mm snížený sportovní podvozek a podvozek v rámci paketu pro špatné cesty, který zvyšuje světlou výšku o 15 mm. Na přání je k dispozici adaptivní podvozek DCC, který automaticky upravuje tlumící charakteristiku a pérování a který v rámci volby jízdního režimu Driving Mode Select nabízí různé jízdní režimy. V případě modelu s plug-in hybridním pohonem zůstává světlá výška v kombinaci s DCC stejná. U ostatních verzí je snížena o 10 mm.

Simply Clever: Paket pro spaní, komfortní plnicí hrdlo pro AdBlue, USB-C konektor na stropní konzoli
Zcela v duchu motta značky ŠKODA „Simply Clever“ nabízí také nový model OCTAVIA špičkovou funkčnost. Řada Simply Clever prvků, typických pro značku ŠKODA, ulehčuje posádce vozu každodenní cestování. Poprvé nabízí OCTAVIA na přání paket pro spaní, který obsahuje dvě velké, komfortní hlavové opěrky na zadních sedadlech a přikrývku. Novinkou je také vylepšená, komfortní sada sítí do zavazadlového prostoru nebo automatické odjištění roletového krytu, nabízené ve verzi kombi. Multifunkční kapsa pod krytem zavazadlového prostoru nabízí dodatečný úložný prostor. Dětskou pojistku zadních dveří lze ovládat elektricky. Na zadní straně opěradel předních sedadel mají cestující vzadu k dispozici dvě odkládací kapsy pro mobilní telefony. K dispozici jsou také dva USB-C konektory vpředu, na přání i vzadu. Novinkou je dodatečný USB-C konektor umístěný na stropní konzoli nad vnějším zpětným zrcátkem, který je nabízen na přání. Typickým prvkem je deštník v odkládací schránce ve dveřích řidiče, kde je nově také místo pro smetáček, který je nabízen v rámci ŠKODA Originálního příslušenství. Integrovaný trychtýř v uzávěru nádržky ostřikovačů čelního skla se objevuje také ve voze OCTAVIA. Tažné zařízení, které je nabízeno na přání, lze elektricky odjistit stisknutím tlačítka v zavazadlovém prostoru. Novinkou je komfortní plnicí hrdlo, které umožňuje tankování AdBlue také pistolí určenou pro nákladní automobily.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

850 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

739 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

217 777 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč