Seat Leon Cupra 2014 zvládne stovku za 5,7 sekundy
Nový Leon Cupra ve verzi 280 nabídne díky přeplňovanému čtyřválci 2.0 TSI až 280 koní a ve spojení s převodovkou DSG vystřelí na stovku za 5,7 sekundy, přičemž maximální rychlost je elektronicky omezená na 250 km/h.K dispozici také bude verze Cupra s výkonem 265 koní.
Fascinující dynamika, nejmodernější technologie, úžasný design v kombinaci s nepřekonatelnou hospodárností a dokonalou využitelností v každodenním provozu – nový Leon CUPRA ztělesňuje nejlepším možným způsobem hodnoty značky SEAT. Nová CUPRA, nabízející výkon až 206 kW/280 k, nejenže je jednoznačně vrcholným modelem velmi úspěšné rodiny Leon, ale také nejvýkonnějším sériově vyráběným vozem SEAT. A nejrychlejším – pohon a podvozek modelu Leon CUPRA zaručují nejvyšší úroveň radosti z precizní jízdy. Nová CUPRA poskytuje díky své rozsáhlé výbavě a excelentní kvalitě výjimečně dobrý poměr cena/výkon. Leon CUPRA bude hned od začátku nabízen s pětidveřovou karoserií nebo jako třídveřové sportovní kupé Leon SC CUPRA.
„Nová CUPRA je pravý SEAT – emoce a výkony, design a dynamika se úžasným způsobem snoubí v jedinečném automobilu, který poskytuje s každým ujetým kilometrem nefalšovanou radost z jízdy. Nejmodernější technika se projevuje enormní precizností, a také přesvědčivou hospodárností,“ zdůrazňuje Dr. Matthias Rabe, viceprezident společnosti SEAT S.A. zodpovědný za výzkum a vývoj. „Nová CUPRA je sportovním vozem pro každý den – jako doma se cítí jak na závodním okruhu, tak i na dlouhých cestách.“
S novým modelem Leon CUPRA pokračuje úspěšný příběh na ještě vyšší úrovni. První generace byla uvedena na trh v roce 1996 s Ibizou a od té doby se dynamické modely CUPRA staly ikonami značky SEAT. Nyní je CUPRA poprvé k dispozici i jako třídveřový
Leon SC.
Pohon – nejvyšší úroveň výkonu je samozřejmostí
CUPRA je symbolem síly, výkonu, dynamiky – a nový Leon CUPRA všechny tyto přísliby dokonale naplňuje. CUPRA 280 s převodovkou DSG, dodávanou na přání, „vystřelí“ jako vrcholný model značky z nuly na 100 km/h za pouhých 5,7 sekundy, resp. za 5,8 sekundy s mechanickou převodovkou (Leon SC). Elektronicky omezená nejvyšší rychlost 250 km/h je samozřejmostí. Maximální točivý moment 350 N.m v širokém rozpětí otáček od 1750 do 5300 min-1 zaručuje pozoruhodnou hnací sílu v každé situaci. A CUPRA s výkonem 195 kW/265 k a maximálním točivým momentem 350 N.m je jen o zlomek sekundy pomalejší. Akcelerace vyžaduje v tomto případě 5,9 sekundy s mechanickou převodovkou, resp. 5,8 sekundy s DSG (Leon SC).
Komponenty motoru ze světa high-tech
Jednotka 2.0 TSI spontánně reaguje, jako skutečně sportovní motor, na každý pohyb pedálu plynu a lační po vysokých otáčkách – to vše za výrazného a kultivovaného zvukového doprovodu, který je zesilován a modulován generátorem zvuku. Zcela nová poháněcí jednotka s výjimečně rychle reagujícím turbodmychadlem překypuje prvky ze světa high-tech a pokrokovými technologiemi – například v systému dvojitého vstřikování je přímé vstřikování benzinu do válců doplněno při částečném zatížení nepřímým vstřikováním do sacího potrubí. Jeho optimální nastavení snižuje spotřebu paliva a emise pevných částic. Za všech okolností je zajištěno nejpříznivější plnění válců – vačkové hřídele jsou nastavitelné, otvírání výfukových ventilů kromě toho reguluje také systém variabilního zdvihu ventilů. Sběrné výfukové potrubí je integrováno do hlavy válců a je součástí inteligentního řízení chladicí soustavy. Tření je minimalizováno novým druhem povrchové úpravy hliníkových pístů a ložisek. Soubor opatření pro zvýšení hospodárnosti modelu CUPRA zahrnuje rovněž systém start/stop a rekuperaci kinetické energie.
Podvozek – high-tech pro preciznost a dynamiku
CUPRA byla vždy synonymem vynikající dynamiky, precizní agility a úžasného sportovního charakteru. Nový Leon CUPRA přesto posouvá laťku o další velký kus výš – v každém ohledu. S adaptivní regulací podvozku DCC (Dynamic Chassis Control), uzávěrkou diferenciálu přední nápravy a progresivním řízením v sériové výbavě dosahuje nový Leon CUPRA na závodní dráze výrazně rychlejších časů na kolo než jeho už tak pozoruhodný předchůdce. Zároveň je jízda mnohem komfortnější s překvapivě vysokou úrovní kultivovanosti dokonce i při dlouhém cestování po dálnici. Specifická vysokovýkonná brzdová soustava pro model CUPRA s červenými brzdovými třmeny zaručuje bezpečné a spolehlivé zpomalení.
Adaptivní regulace podvozku DCC (Dynamic Chassis Control)
Klíčovými předpoklady pro vysokou úroveň jízdní dynamiky jsou nízká hmotnost a tuhá struktura karoserie. Systematicky lehká konstrukce nové modelové řady Leon je patrná i u verze CUPRA. Navzdory výrazně rozšířené výbavě váží nová generace o 55 kilogramů méně než srovnatelný předchůdce. Nová generace adaptivní regulace podvozku DCC (Dynamic Chassis Control), vyvinutá speciálně pro model CUPRA, je ještě citlivější a pohotovější. Během milisekund přizpůsobuje charakteristiku podvozku panujícím podmínkám. Vůz je také schopen adaptace podle různých preferencí řidiče – volič jízdních režimů CUPRA Drive Profile umožňuje rozsáhlou individualizaci jízdní charakteristiky.
Uzávěrka diferenciálu přední nápravy
Progresivní řízení
Sériová výbava rovněž zahrnuje progresivní řízení, které vylepšuje agilní chování nového modelu Leon CUPRA. Řidiče čeká zážitek z precizního a zároveň klidného řízení, s minimálními požadavky na otáčení volantem a přehmatávání, a to zejména při odbočování nebo parkování. Řízení v novém modelu Leon CUPRA pracuje s progresivním převodem na základě variabilního ozubení na hřebenové tyči.
Stabilizační systém ESP byl pro model CUPRA dále zdokonalen a umožňuje velmi sportovní styl řízení při plném zachování bezpečnostních funkcí. Pro extrémně dynamické využití, například na závodním okruhu, může být ESP deaktivováno ve dvou stupních – první stupeň deaktivuje protiprokluzový systém a uvede ESP do sportovního režimu, který umožňuje větší míru otáčení vozu kolem svislé osy. Druhý stupeň ESP kompletně deaktivuje.
Volič jízdních režimů CUPRA Drive Profile umožňuje přizpůsobovat charakteristiku nového modelu Leon CUPRA individuálním preferencím řidiče ve velmi širokém rozsahu. Inženýři v Martorellu se samozřejmě soustředili nejen na režimy Comfort a Sport, ale i na režim CUPRA. V tomto nastavení je reakce motoru na pohyby pedálu plynu mimořádně citlivá, zatímco DSG pracuje v nejsportovnějším režimu řazení a zvukový generátor podporuje plný zvukový projev přeplňovaného motoru. Také adaptivní regulace podvozku DCC (Dynamic Chassis Control), progresivní řízení a uzávěrka diferenciálu přední nápravy pracují ve velmi sportovním nastavení.
Emocionální design patří mezi silné stránky modelové řady Leon. Pro nový Leon CUPRA byl ještě zdokonalen. Nová příď s velkými otvory pro přívod vzduchu a předními světlomety LED přispívá k působivému vzhledu, což platí i pro zadní nárazník s náznakem difuzoru a dvěma oválnými koncovkami výfukové soustavy. Kola z lehké slitiny mají exkluzivní design CUPRA, zatímco červené brzdové třmeny a tmavě tónovaná skla bočních a zadních oken umocňují individualitu tohoto modelu.
Leon CUPRA potvrzuje své postavení vrcholného modelu v nabídce značky SEAT rovněž progresivním řízením, adaptivní regulací podvozku, uzávěrkou diferenciálu na přední nápravě, voličem jízdních režimů CUPRA Drive Profile, vysokovýkonnou brzdovou soustavou a 18“ koly (CUPRA 280: 19“ kola).