Test: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4WD – nejlepší možná volba

vloženo

Tak tu máme SUV vyráběné už od roku 2016, které ovšem pohání benzínový agregát 2.0 TSI o výkonu 190 koní spojený s pohonem všech kol a automatickou převodovkou DSG. Vyplatí se stále koupit?

Test: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4WD – nejlepší možná volba Test: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4WD – nejlepší možná volba

Model Ateca FR s přeplňovaným zážehovým dvoulitrem představuje vrcholné provedení v Kvasinách vyráběného SUV, nad nímž je už jen ostrá odnož Cupra.


Modernizace Atece přinesla možnost zvolit digitální přístrojový štít za příplatek 10 900 Kč, full LED světlomety v základní výbavě a větší centrální dotykovou obrazovku - nyní o uhlopříčce 9,2 palce. Novinkou je také virtuální asistentka reagující na zavolání "Hola Hola". Oproti Škodě Karoq či Volkswagenu Tiguan španělská sestra má jen dvouzónovou klimatizaci Climatronic a jen vyhřívání předních sedadel a volantu. Na zadních sedadel mají cestující jednoduše smůlu. Ateca je ovšem sympatická přítomností klasických ovladačů. Nenajdete u ní dotykové ovládání klimatizace, světel ani digitálním přístrojovým štítem v základu. Přístrojová kaplička se spoléhá na dvojici dobře čitelných budíků s barevným displejem uprostřed a klimatizace na klasické kruhové ovladače, které nahmatáte i poslepu. Stejně dobrá situace v podobě fyzických ovladačů panuje například i u vypínání systému stop-start či aktivaci inteligentního parkovacího asistentu.

Test Seat Ateca FR

Věnec volantu padne hezky do rukou. Pochvalu zaslouží dobré rozmístění tlačítek na volantu - ty jsou chytře umístěná a narozdíl od sourozenců nemáte šanci je za jízdy omylem zmáčknout. Vlastní ovladač má také přepínání jízdních režimů. Je to vážně paráda, když si můžete spoustu věcí nastavit prakticky naprosto intuitivně a bezpečně i během jízdy. Ateca nabízí bezdrátové nabíjení telefonu, USB-C konektory, umí bezdrátový Apple CarPlay, zvládá Android Auto, má 10GB interní úložiště a mimo jiné dokáže vytvořit Wi-Fi hotspot.

Zavazadlový prostor ve verzi s pohonem všech kol nabízí 485 litrů (o 25 méně než u předokolky), po sklopení zadních opěradel, dělených v poměru 60:40, je k dispozici až 1579 litrů.

Španělská automobilka aktuálně nabízí Atecu s motory 1.0 TSI (81 kW), 1.5 TSI (110 kW), 2.0 TSI (140 kW) a k tomu dvě vznětové verze 2.0 TDI (85 a 110 kW). Testovaná Ateca FR 2.0 TSI je k dispozici výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol. Toto spojení může být spojenou s druhým výbavovým stupněm Xperience nebo třetím FR. Zatímco Xperience nabízí špetku terénního charakteru, FR chce zaujmout spíše sportovnějším vzhledem. Má proto například černou masku chladiče, lakované nárazníky, střešní spoiler nebo doplňky v šedém odstínu. Ateca tak vypadá i po sedmi letech na trhu svěže. Radost kazí jen "fake" výfuky. 

Dynamika dvoulitru je velice dobrá, čtyřválec má dost síly pro bezpečná předjíždění. Skvěle se hodí i na rychlé přesuny po dálnicích a dech neztrácí ani při plné zátěži v táhlém stoupání. Motor je příjemně kultivovaný a utlumený, takže o něm v kabině v podstatě nevíte. Převodovka řadí hladce a rychle, jen při popojíždění v nižších rychlostech občas cukne, což je vlastnost typická snad pro všechny dvouspojkové skříně.

A špatné to není ani se spotřebou paliva. Dlouhodobě můžete jezdit klidně za sedm, tedy pokud nemáte příliš těžkou nohu. My jezdili za osm až devět, často jsme ovšem využívali sílu pohonné jednotky. Při ustálené rychlosti a jízdě po dálnici je dvoulitr TSI fantastickým společníkem. V testované verzi se zadní víceprvkovou nápravou a rozumným obutím o rozměru 225/50 R18 Ateca nabízí skvělý kompromis mezi stabilitou, jistou sportovností a komfortem. Naladění je sice tužšího charakteru, takže o nedokonalostech na silnici vědět budete, ale Ateca nedrncá ani neposkakuje. Když ji rozparádíte a vezmete na rozbitou okresku, uslyšíte nanejvýš tlumený dusot. Na vůz se ovšem můžete spolehnout - nastavení podvozku je povedlo.

Zkoušený vůz pořídíte s dvoulitrem TSI o výkonu 190 koní, pohonem všech kol a automatem DSG ve výbavě Xperience za 919 900 Kč. Za výbavu FR je nutné připlatit 10 000 Kč, což je stále o deset tisíc méně než dáte za diesel stejně naspecifikovaný diesel 2.0 TDI o výkonu 150 koní. Benzínový motor je tedy i přes podstatně vyšší výkon levnější. Připočteme-li k tomu aktuálně výrazně nižší ceny benzínu oproti naftě, můžeme hovořit o jasné volbě. Zkoušený vůz v době testu přišel na 1 036 300 Kč. Za příplatek byla osmnáctipalcový litá kola Performance, paket Technology FR, alarm, bezdotykové elektrické ovládání 5. dveří, paket Safe Driving, vyhřívané čelní sklo, 230V zásuvka nebo příprava pro tažné zařízení.

Plusy

  • Prostorná kabina
  • Výkonný a kultivovaný čtyřválec TSI
  • Spotřeba paliva při jízdě ustálenou rychlostí
  • Univerzální jízdní vlastnosti
  • Ergonomie ovládání a zachování fyzických ovladačů
  • Bohatá výbava

Minusy

  • Cukání převodovky při popojíždění
  • Hrubší chod motoru v nízkých otáčkách
  • Vyšší spotřeba při agresivnější jízdě a při popojíždění ve městě

Technické údaje: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4WD

  • Zdvihový objem: 1 984 cm3
  • Vrtání x zdvih: 82,5 mm x 92,8 mm
  • Stupeň komprese: 12,2:1
  • Nejvyšší výkon: 140 kW (190 koní) / 4 200 až 6 000 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment: 320 Nm při 1 500 až 4 100 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7 s
  • Nejvyšší rychlost: 214 km/h
  • Převodovka: automatická 7 stupňů
  • Zákl./max. objem zavazadlového prostoru: 485 l / 1 579 l
  • Objem palivové nádrže: 55 l
  • Hmotnost provozní / celková: 1 633 kg / 2 090 kg
  • Rozměr pneumatik: 225/50 R18

redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Seat

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4WD – nejlepší možná volba Fotografie k článku Test: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4WD – nejlepší možná volba Fotografie k článku Test: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4WD – nejlepší možná volba Fotografie k článku Test: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4WD – nejlepší možná volba Fotografie k článku Test: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4WD – nejlepší možná volba Fotografie k článku Test: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4WD – nejlepší možná volba Fotografie k článku Test: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4WD – nejlepší možná volba Fotografie k článku Test: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4WD – nejlepší možná volba Fotografie k článku Test: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4WD – nejlepší možná volba Fotografie k článku Test: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4WD – nejlepší možná volba Fotografie k článku Test: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4WD – nejlepší možná volba Fotografie k článku Test: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4WD – nejlepší možná volba Fotografie k článku Test: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4WD – nejlepší možná volba Fotografie k článku Test: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4WD – nejlepší možná volba Fotografie k článku Test: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4WD – nejlepší možná volba Fotografie k článku Test: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4WD – nejlepší možná volba Fotografie k článku Test: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4WD – nejlepší možná volba Fotografie k článku Test: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4WD – nejlepší možná volba

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Z 0 na 100 km/h za 3,7 s. To je nové BMW M4 CSL

Z 0 na 100 km/h za 3,7 s. To je nové BMW M4 CSL

Geny, které M4 CSL sdílí se svým závodním sourozencem, BMW M4 GT3, se odrážejí i v jeho jízdních vlastnostech. Při testech na Severní smyčce okruhu Nürburgring dosáhlo BMW M4 CSL nejrychlejšího času na kolo ze všech..

Chcete nový vůz bez čekání? Lexus má skladem zajímavou limitku

Chcete nový vůz bez čekání? Lexus má skladem zajímavou limitku

Čekací doby na nové vozy se pohybují klidně v řádu měsíců. A u vozů kategorie SUV je to nejhorší. Pokud se chcete..

Omlazené BMW řady 3 je tady, ceny začínají lehce nad milionem korun

Omlazené BMW řady 3 je tady, ceny začínají lehce nad milionem korun

Právě představené aktualizované provedení BMW řady 3 Sedan a BMW řady 3 Touring již má stanovené ceny. Nabídka BMW řady..

Na limitovanou edici Hyundai i30 N Drive-N bohatě stačí milion korun

Na limitovanou edici Hyundai i30 N Drive-N bohatě stačí milion korun

Limitovaná edice modelu i30 N Drive-N má české ceny. Cena varianty s manuální převodovkou startuje na částce 899.990..

Nákup vozidla ze zahraničí - jaký je postup

Nákup vozidla ze zahraničí - jaký je postup

Nákup nového vozu bývá často otázkou nervů a předcházet mu musí jasné stanovení priorit. Zachovat si chladnou hlavu je..