Rallye Dakar - druhá etapa konečně přinesla závodění | Autanet.cz

Rallye Dakar - druhá etapa konečně přinesla závodění

05. 01. 2016
Sdílet článek

Druhá etapa měla být jednou z nejdelších, ovšem kvůli přívalovým dešťům byl nakonec měřený úsek pro automobily a kamiony zkrácen na 387 kilometrů. Oproti první etapě, kdy se Argentinou prohnal liják, v pondělí na účastníky osmatřicátého ročníku rallye Dakar vykouklo dokonce slunce.

Překvapením na úvod Dakaru byla ztráta továrního Kamazu, jehož nejrychlejším jezdcem byl obhájce loňského prvenství Mardeev na osmém místě. Martin Kolomý si po dojezdu dokonce stěžoval, že jej jeden z vozů ruského týmu brzdil. „Moc pěkná etapa, auto fungovalo perfektně. Jediný co mě brzdilo, byl ke konci jeden z Kamazů, takže to mohlo být ještě lepší. Ale jsme teprve na začátku, takže jsem spokojený,“ uvedl po dojezdu etapy Kolomý.


Smůla hned v úvodu potkala Jaroslava Valtra, který měl situaci ztíženou startem v hloubi pole. Ten jel hned od startu pouze na pohon zadních kol a ke konci ještě udělal defekt. „Věřím, že jsme si na úvod vybrali porci smůly a bude už jen líp. Bez náhonu předních kol to strašně klouzalo. Pak se nám začaly přehřívat brzdy a byl z toho defekt. Zítra si zase zopakujeme start zezadu a budeme se muset konečně probít dopředu. Na druhou stranu, když jsme projížděli kolem hořícího Van den Brinka, tak tohle jsou vedle toho drobnosti,“ řekl Valtr, jenž připomněl osud holandského závodníka, kterému ve druhé části druhé etapy zcela shořel jeho Renault. Když Jarda projížděl kolem ohořelých trosek, Holanďané už jen bezmocně poskakovali kolem.

Obě auta fungují perfektně a z toho mám radost. Že u Phoenixe budeme muset odstraňovat porodní chybičky jsme věděli. Do rána to dáme do pořádku, aby zase kluci mohli vyrazit připraveni,“ uvedl David Vršecký.

I posádka týmu KM Racing si konečně užila závod. Vše šlo podle plánu, technika i navigace fungovaly na výbornou. A ačkoliv byla trať místy docela nebezpečná, Martinovi Macíkovi se ve zkrácené 2. etapě podařilo dostat z 25. startovního místa na pěknou 14. pozici. Do následující speciálky si tak zajistil příležitost dále se přiblížit k první desítce nejlepších jezdců. „My jsme se od začátku těšili na dlouhé tratě. Rallye Dakar je maratónský závod, který by měl být o vytrvalosti. Takže nás krácení tratě, samozřejmě, nepotěšilo. Ale je jasné, že organizátoři jsou v obtížné situaci a rozumíme jejich rozhodnutí,“ komentoval úpravy 2. etapy Martin Macík, nejmladší pilot v poli kamionů.

Jel jsem opatrně, protože to bylo hodně rychlé a trochu nebezpečné. Dokonce jsme asi na 100. kilometru potkali hořící kamion. Naštěstí všichni jezdci byli v pořádku venku. To nám znovu připomnělo, že si musíme dávat pozor,“ říká Martin Macík. A přiznává, že z výsledku 2. etapy má radost, stejně jako zbytek posádky, ostatní členové týmu i fanoušci, kteří Martinovu jízdu sledovali přes oficiální web závodu. Ten se v nejnapínavější chvíli před dojezdem etapy, přestal aktualizovat, takže všichni napjatě očekávali konečné výsledky. Posádka ve složení Martin Macík, František Tomášek a Michal Mrkva nakonec přijela do cíle čtrnáctá, o necelých 16 minut později než vítězný Nizozemec Stacey. V týmu proto panuje dobrá nálada a všichni se těší na zítřejší pokračování dakarského závodu.

Slibný začátek má za sebou na rallye Dakar také Tomáš Ouředníček v kategorii automobilů. „Jsem nadšený z naší premiéry. Je pravda, že jsme předjížděli jedno auto za druhým, ale že to vytáhneme už v úvodu na 51. místo, jsem nečekal,“ uvedl Tomáš, který před startem uvízl v dopravní zácpě a musel  startovat až z 95 pozice. „Neměli jsme ani čas pořádně se připravit na start nebo upravit tlak v pneumatikách. Brzy jsem si ale na smýkání auta zvykl,“ dodal spokojeně jezdec Hummeru.

Výsledky po 2. etapa
(Villa Carlos Paz - Termas de Río Hondo, motocykly a čtyřkolky 786 km, automobily a kamiony 858 km)

Motocykly průběžné pořadí:
1. Price 3:53:09,
2. Faria -1:02,
3. Duclos -1:53,
...23. Klymčiw -13:16,
43. Pabiška -25:08,
51. Engel -31:37,
66. Veselý -42:47,
97. Lhotský -58:05.

Automobily průběžné pořadí:
1. Loeb 3:52:03,
2. Peterhansel -2:23,
3. De Villiers -3:01,
...10. Prokop -5:29,
25. Zapletal -23:34,
31. Macháček -37:07,
36. Jerie -41:14,
51. Ouředníček -56:42,
68. D. Randýsek -1:20:21

Průběžné pořadí kamiony:
1. Stacey 4:18:18,
2. Versluis (oba Niz./MAN) -48,
3. G. De Rooy (Niz./Iveco) -1:51,
4. Kolomý (ČR/Tatra) -2:39, ...
6. Loprais ČR/Iveco) -3:06,
14. Macík (ČR/Liaz) -15:45,
15. Vrátný (ČR/Tatra) -16:38,
36. Valtr (ČR/Tatra) -51:15,
40. R. Randýsek (ČR/MAN) -1:16:11


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nová Kia K4 vstupuje na český trh. Má normální motory a skvělou cenu
Test: Mazda CX-30 2.5 e-Skyactiv-G má obrovské srdce a jednu drobnost, která může odradit Test: MGS5 EV Exclusive umí jednu věc dokonale Test: Honda Jazz je malý velký prcek s obrovskou výhodou Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů

Tipy z autobazarů

Škoda Enyaq iV 80X 195kW 4X4 HEAD-UP,TČ

Škoda Enyaq iV 80X 195kW 4X4 HEAD-UP,TČ

Rok výroby 2022

699 900 Kč
Land Rover Discovery 3,0 TD6 HSE AWD AUT 7 míst Odp

Land Rover Discovery 3,0 TD6 HSE AWD AUT 7 míst Odp

Rok výroby 2019

649 000 Kč
Volvo V60 2,0 T6 4x4 Recharge TAŽNÉ ČR

Volvo V60 2,0 T6 4x4 Recharge TAŽNÉ ČR

Rok výroby 2022

849 900 Kč
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDi 4Motion DSG,Kůže,ACC

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDi 4Motion DSG,Kůže,ACC

Rok výroby 2019

499 000 Kč