Pražský Rallysprint bez Strahova
Tuzemskou tečkou za soutěžní sezónou je každoročně první prosincový víkend Pražský Rallysprint. Letošní ročník však dozná výrazných změn. Poprvé v historii se nepojedou erzety na Strahově ani tam nebude servisní zóna. Závodní vozy tak okusí tratě v okolí Karlíku a dostihového závodiště v Chuchli, které se stane centrem hlavního dění.
Jako jedna z nejvýznamnějších motoristických akcí v závěru roku se do paměti diváků a příznivců automobilových soutěží v rally vryl závod, který nese název XVII. TipCars Pražský Rallysprint. Ojedinělá automobilová soutěž, odehrávající se v přímo v hlavním městě, si za sedmnáct let své existence získala silnou pozici jak mezi účastnícími se posádkami, které vždy dlouho před startem rally dosáhnou maximálního počtu účastníků závodu, tak mezi fanoušky rally, kteří se k rychlostním zkouškám vždy sejdou v hojném počtu navzdory mnohdy nevlídnému počasí. Letošní Pražský Rallysprint se totiž koná ve svém tradičním termínu - motory soutěžních vozů v Praze zaburácí 3. prosince.
V tomto roce Pražský Rallysprint čeká podstatná změna. Centrem soutěže se totiž místo zažitého Strahova stane závodiště ve Velké Chuchli, kde bude kromě čtyř rychlostních zkoušek, umístěno veškeré zázemí rally včetně servisního areálu a prostoru pro technické přejímky. Po letech tedy tato automobilová soutěž opustí prostor, odkud to bylo vzdušnou čarou jen pár kilometrů k Pražskému hradu a do centra města. Jak ale říká hlavní pořadatel soutěže Petr Mihule, tak alespoň prozatím nejde o stěhování trvalé: „V letošním roce se dalo dohromady více faktorů, které negativně ovlivnily možnost opět postavit servis na Strahově a závodit zde. Probíhají tady na několika místech stavební práce, fotbalisté reprezentace měli původně využívat stadion na Strahově až do konce listopadu kvůli postupu do baráže, a další nepříjemnosti stále oddalovaly rozhodnutí funkcionářů k uvolnění prostoru pro rally, které se musí začít fyzicky připravovat už nyní. Proto jsme využili možnost, kterou nám dali ve Velké Chuchli, a postavíme tady centrum rally a čtyři rychlostní zkoušky. Uvidíme, jak to ocení diváci, ale jezdcům a partnerům týmů by mělo spíše vyhovovat to, že rally bude daleko kompaktnější a vše bude na jednom místě. Můžeme všem také nabídnout daleko lepší zázemí v prostorách tribuny, kde je kompletní vybavení od sociálního, až po restaurace a salonky, z nichž je vidět většina tratě ve Velké Chuchli.“Jak již bylo naznačeno, tak centrem Rallysprintu bude závodiště ve Velké Chuchli, kde se v pátek 2. prosince odehrají technické přejímky a představení posádek. V sobotu poránu odsud odstartují závodní vozy vstříc prvním kilometrům rychlostních zkoušek, kterými bude dvojí průjezd RZ Karlík – Roblín. Ta měla premiéru v loňském roce a představuje klasickou rychlostní zkoušku tak, jak ji známe z běžných automobilových soutěží rally. Následovat bude servis ve Velké Chuchli a poté okruhová rychlostní zkouška nesoucí název generálního partnera této rally, tedy TipCars – okruh o celkové délce 12,5 km. Tato zkouška má z větší části šotolinový povrch, a proto bude představovat atraktivní podívanou pro diváky, kteří mohou sledovat zápolení soutěžních vozů z přehledné tribuny, a nebo letos nově z přímo prostoru závodiště, kde budou vyznačeny divácké prostory. Trať této RZ opět trochu změní charakter oproti tomu, jak jsme ji znali z minulých let. Měla by přinést atraktivnější podívanou a větší blízkost závodních vozů divákům, samozřejmě za předpokladu zachování všech bezpečnostních zásad. Po dalším servisu bude následovat opakovaný průjezd touto RZ a o závěr se postará dvojí průjezd rychlostní zkouškou, jenž získala název po jednom z vozů modelové řady hlavního partnera rally, kterým je Subaru Legacy. Tato RZ již nebude okruhová, ale bude se stále kompletně nacházet v areálu závodiště. Cílová rampa i prostor pro předvedení závodních vozů budou umístěny rovněž ve Velké Chuchli.
Z uvedeného vyplývá, že máme v tomto roce před sebou velmi kompaktní automobilovou soutěž exhibičního charakteru. Diváci mají šanci vidět soutěžní vozy v mnoha průjezdech a nebude třeba se příliš vzdalovat od závodiště ve Velké Chuchli. Parkování pro diváky bude zajištěno na přilehlé komunikaci a nezmizí kouzlo Pražského Rallysprintu, kterým je možnost dostat se z centra metropole na trať RZ městskou dopravou. Zde jsou dokonce dvě možnosti. Jednou z nich je autobusová linka ze Smíchovského nádraží a druhou je možnost využít pravidelně jezdících příměstských vlaků pražské integrované dopravy také ze Smíchovského nádraží.
Harmonogram Pražského Rallysprintu je tedy již známý, co ale zůstává otazníkem je počasí, které v předchozích letech předvedlo snad všechny možné kombinace od mrazivého počasí, přes záplavy sněhu až po relativně teplý prosinec. Jak skutečně v Praze 3. prosince bude, na to si musíme ještě pár týdnů počkat, během nichž se postupně budeme dozvídat to, jaká zvučná jména tentokrát v Praze uvidíme v kabinách závodních vozů a na jakou techniku na tomto ojedinělém závodě vsadí.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidelMazda 2 1,5 Skyactiv,1.majitel,2xkola
Polestar 2 SR PILOT PLUS 1.maj.
Mazda 2 1.4D 50kW
Mohlo by vás zajímat
Test: MG ZS 1.0 TGI - předsudky stranou
Sehnat SUV pod půl milionu s bohatou výbavou je téměř nemožné. Nová automobilka na českém trhu MG nabízí ovšem dobře vyb ...
Výroba hybridní Mazdy2 spuštěna. Pohon zajistí tříválec o výkonu 92 koní spolu s elektromotorem
Mazda2 Hybrid 2024 se bude prodávat od února 2024 po celé Evropě ...
Mazda2 slaví dvacet let modernizací a dvojicí nových výbav
Základní cena verze Prime-Line s motorem 75 k Skyactiv G a manuální převodovkou je 406.400 Kč. Varianta s automatickou p ...
Nejnovější články
Test: Seat Arona 1.0 TSI FR Limited Edition - malé hbité SUV, které dává smysl
Dát šanci španělské krasavici se může vyplatit, zejména pak jestli vyznáváte raději klasické ovladače a chcete se lišit ...
Platit parkovné přímo z auta? Kia EV3 to dokáže jako první
Kia uvedla platební službu CarPay, umožňující zákazníkům platit za zboží a služby přímo z kabiny vozidla. ...
Sportovní Škoda Kodiaq RS je tady. Benzínový dvoulitr, výkon 265 koní a pohon všech kol
Čtyřválec 2,0 TSI v novém modelu Kodiaq RS dostal o 20 koní více než u předchůdce. Maximální točivý moment činí 400 Nm. ...
Nejčtenější články měsíce
Tipy z autobazarů
Škoda Yeti
Rok výroby 2013
Škoda Octavia
Rok výroby 2019
Škoda Superb
Rok výroby 2014
Škoda Octavia
Rok výroby 2022