Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická

vloženo

Jedno z nejzábavnějších řidičských kombi nyní najdete u Porsche. My se však ptáme - má automobilka takový krok zapotřebí? Nejde spíše o „vykrádačku“ původní panamery?

Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická

Ať je to jak chce, v době, kdy světu vládne marketing, preference lidí milujících vozy pro jejich čistou esenci zkrátka nerozhodují. Čísla prodejů, to je oč tu běží, a protože prodávat chce také značka Porsche, vypadá poslední z jejích novinek takto.


Není to oslnivě krásné auto. Designéři na takřka bezchybnou panameru poslední generace napasovali záď z kombi a ošidili ji o podstatnou část dynamického vyzařování. U verze Sport Turismo tak například nenajdete ani zadní výsuvné křídlo, které se dělí na dvě poloviny. Prvky aktivní aerodynamiky zde ovšem zůstaly (po překročení rychlosti 168 km/h (86 km/h ve sportovním režimu) se vysune malý spoiler na samotném konci střechy).
Že to na zákazníky Porsche nebude fungovat? To se vsaďte, že bude.



Dlouhodobý monitoring příznivců značky totiž jasně prokázal, že přesně takové auto požadovalo nemalé procento z cílové skupiny, a protože přímým konkurentem tohoto vozu je v podstatě jen Mercedes-AMG CLS 63 ShootingBrake, je jisté, že se dveře v autosalonech Porsche následující měsíce netrhnou. Ano, při zmínce o rychlém kombi vám jistě vyvstane myšlenka na Audi RS6, popřípadě na BMW M5, které by v nové generaci mělo rovněž dorazit jako kombi (minulá M5 se jako kombi nedělala). Takové vozy však nejsou přímými konkurenty panamery. To by totiž Audi muselo stvořit něco jako RS7 Avant, a oddělení BMW by následně dostalo za úkol, vzít si na paškál M6 Gran Coupe. Už tedy nejspíš chápete, proč se úvodní perex zmiňuje o „vykrádačce“.



Ale abychom jen nehanili. Porsche takové auto jistojistě potřebovalo. Vždyť velké kombi nemělo od počátku své existence a jediným modelem ze současné nabídky, do něhož vtěsnáte 5 dospělých i se zavazadly, je Cayenne. A jen on už nestačí. Nová Panamera tak přijíždí se zavazadelníkem o velikosti 520 litrů a standardně bude disponovat pětisedadlovou konfigurací. Dražší specifikace pak (podobně jako u klasického provedení) dovolí mít zde jen čtyři luxusní sedadla.



Jen pár dní před oficiální premiérou na autosalonu v Ženevě nám bylo Porsche Panamera Sport Turismo představeno ve vrcholné verzi Turbo. Technická data se oproti stávající verzi nijak neliší, a tak i Sport Turismo disponuje výkonem 550 koňských sil, který je vyvinut díky dvojitě přeplňovanému osmiválci. V nabídce ale bude figurovat hned pět motorů, a přestože se stále zatím jen spekuluje o příchodu nejvýkonnější verze Turbo S E-Hybrid, je vysoce pravděpodobné, že i tu nám Porsche v budoucnu nadělí. (Jen pro informaci - verze Turbo S E-Hybrid u klasické panamery značí, že v ní dřímá výkon až 680 koňských sil!)

Ale zpět k nabídce. Všechny vozy budou standardně vybaveny pohonem všech kol. Základem bude tedy Panamera 4 s výkonem 330 koňských sil, o jejíž pohon se stará 2.9 litrový šestiválec s dvojitým přeplňováním. Verze Panamera 4S přidá díky zvětšeným turbodmychadlům a jinému nastavení motoru dalších 110 koní navíc. 2,9 litrový šestiválec však Porsche zaměstná ještě jednou, tentokrát pro alternativně zaměřené klienty. Varianta 4 E-Hybrid tak díky elektromotorům nabídne až 462 koňských sil a řadí se rovnou pod královské provedení Turbo. A platí také, že nabídne nejmenší kombinovanou spotřebu paliva.



Již od počátku je v nabídce ale i diesel. Panamera Sport Turismo 4S Diesel nabídne 422 naftových koní a reálnou spotřebu pod 8 litrů na 100 kilometrů. Nutno dodat, že takové kombi už nám dává pořádný smysl.

O ceně se zatím moc nemluví. Dá se však předpokládat, že bude zvednuta o drobných pár tisíc Euro oproti standardní verzi.
Čekání od roku 2012, kdy Porsche s myšlenkou udělat kombi z modelu Panamera poprvé přišlo, bylo dlouhé. Nadšenci tohoto nápadu ale mohou konečně jásat. Tak za pár dní v Ženevě!


Text: Martin Müller Foto: Porsche

Vyhledat vozidla v inzerci: Porsche

Fotografie k článku

Fotografie k článku Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická Fotografie k článku Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická Fotografie k článku Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická Fotografie k článku Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická Fotografie k článku Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická Fotografie k článku Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická Fotografie k článku Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická Fotografie k článku Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická Fotografie k článku Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická Fotografie k článku Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Čtvrtá generace Škody Octavia se blíží, jak bude vypadat?

Čtvrtá generace Škody Octavia se blíží, jak bude vypadat?

Dvěma exkluzivními designovými skicami ukazuje mladoboleslavská automobilka poprvé podobu nové generace modelu Škoda Octavia. Čtvrtá generace nejprodávanějšího modelu v historii značky bude díky novému designovému..

Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte

Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte

Optima SW se stala prvním zástupcem korejské automobilky mezi kombíky střední třídy, který se úspěšně etabloval mezi..

Nové BMW řady 2 Gran Coupé je čtyřdveřový sedan s pohonem předních kol

Nové BMW řady 2 Gran Coupé je čtyřdveřový sedan s pohonem předních kol

Světovou premiéru si BMW řady 2 Gran Coupé odbude až v listopadu, přesto už teď víme, že technika vychází z jedničkové..

Škoda Felicia slaví 25 let, znáte její příběh?

Škoda Felicia slaví 25 let, znáte její příběh?

Před 25 lety, 17. října 1994, se v Mladé Boleslavi rozeběhla sériová výroba modelu Škoda Felicia. Nástupce řady byl..

Continental navrhl pneumatiku budoucnosti, umí se sama dohustit

Continental navrhl pneumatiku budoucnosti, umí se sama dohustit

Na letošním frankfurtském autosalonu společnost Continental představila komplexní technologický systém Conti C.A.R.E...