Policie eviduje půl milionu dopravních přestupků, nejčastěji kvůli rychlosti

vloženo

Za rok 2015 bylo v České republice na silnicích evidováno 446 598 přestupků a trestných činů. Z tohoto počtu bylo 88 656 přestupků a trestných činů připsáno ženám - řidičkám, což činí pouze 20 % všech evidovaných jednání.

Policie eviduje půl milionu dopravních přestupků, nejčastěji kvůli rychlosti Policie eviduje půl milionu dopravních přestupků, nejčastěji kvůli rychlosti

Z hlediska krajů podle statistik nejhůře jezdí řidiči ve Středočeském kraji (61 336 přestupků a trestných činů), naopak za „gentlemany“ silnic lze považovat řidiče v kraji Karlovarském (12 888 přestupků a trestných činů).


Poměr registrovaných řidičů je z hlediska pohlaví téměř vyrovnaný, tedy 56 % mužů a 44 % žen. Poměr bodovaných mužů a žen (tedy těch, kteří mají na svém bodovém kontě alespoň jeden bod) je však významně odlišný - tvoří ho v současnosti 82 % mužů a 18 % žen. Z hlediska věku tvoří největší skupinu bodovaných řidičů muži ve věku 41 let a řidičky ženy ve věku 40 let.

Možnosti nechat si umazat ze svého bodového konta 3 body za školení bezpečné jízdy využilo v loňském roce celkem 2173 řidičů. I přesto se však za loňský rok vybodovalo 6031 řidičů (jedná se tedy o řidiče, kteří dosáhli 12 bodů a obdrželi na určitou dobu zákaz řízení), z čehož je pouze 532 žen. K poslednímu dni loňského roku bylo celkově evidováno 39 507 aktuálně vybodovaných řidičů. 

Nejčastější přestupky: rychlost, pásy a telefonování

Mezi nejčastěji bodované přestupky patří překročení nejvyšší dovolené rychlosti v obci o méně než 20 km/hodinu (ale více než 5 km/hod). Takových přestupků řidiči spáchali za loňský rok téměř 160 tisíc. Druhým nejčastějším přestupkem je nepoužití bezpečnostního pásu nebo ochranné přilby. Za tento přestupek bylo loni pokutováno téměř 88 tisíc řidičů. Třetího „nejoblíbenějšího“ nešvaru, telefonování za jízdy, se za minulý rok dopustilo přibližně 490 tisíc řidičů. Do nejčastěji spáchaných přestupků se dále zařadilo například překročení nejvyšší povolené rychlosti v obci o více než 20 km/hod, mimo obec o méně než 30 km/hod (ale více než 10 km/hod), nedání přednosti v jízdě nebo řízení pod vlivem návykové látky.


MDČR

Fotografie k článku

Fotografie k článku Policie eviduje půl milionu dopravních přestupků, nejčastěji kvůli rychlosti Fotografie k článku Policie eviduje půl milionu dopravních přestupků, nejčastěji kvůli rychlosti Fotografie k článku Policie eviduje půl milionu dopravních přestupků, nejčastěji kvůli rychlosti Fotografie k článku Policie eviduje půl milionu dopravních přestupků, nejčastěji kvůli rychlosti Fotografie k článku Policie eviduje půl milionu dopravních přestupků, nejčastěji kvůli rychlosti Fotografie k článku Policie eviduje půl milionu dopravních přestupků, nejčastěji kvůli rychlosti Fotografie k článku Policie eviduje půl milionu dopravních přestupků, nejčastěji kvůli rychlosti

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test ojetiny: Alfa Romeo 166 – křižník s výjimečným motorem

Test ojetiny: Alfa Romeo 166 – křižník s výjimečným motorem

Dřívější vlajková loď automobilky Alfa Romeo, model 166, dodnes poskytne skutečně excelentní cestovní komfort. Navíc jej lze sehnat i s legendárním šestiválce „Busso“, který tento model mění ve sbírkový..

Levnější verze Škody Octavia G-TEC vstupuje na trh, půl milionu ale stále nestačí

Levnější verze Škody Octavia G-TEC vstupuje na trh, půl milionu ale stále nestačí

Na českém trhu přibyla Octavia s motorem 1,5 G-TEC/96 kW a šestistupňovou manuální převodovkou. Její doporučená..

Test ojetiny: Citroën Xantia – jízda na obláčku

Test ojetiny: Citroën Xantia – jízda na obláčku

Hydropneumatické pérování dostává model Xantia do úplně jiných dimenzí. Komfortní odpružení přitom nevyžaduje..

Hyundai Ioniq 5 je úplně jiný elektromobil, bude fungovat jako dobíječka

Hyundai Ioniq 5 je úplně jiný elektromobil, bude fungovat jako dobíječka

Nejnovější model automobilky Hyundai stojí na nové platformě e-GMP a přináší výhody typické pro čistokrevný..

Test: Kia Xceed 1.6 CRDi SCR MHEV iMT - Je lepší v naftě?

Test: Kia Xceed 1.6 CRDi SCR MHEV iMT - Je lepší v naftě?

Je tišší než ProCeed, praktičtější než klasický Ceed a jezdí prostě skvěle. Premiérově ale dostal zbrusu novou..