Pneumatika Uniroyal RainExpert 3 se inspirovala žraločí kůží

24. 03. 2015
Sdílet článek

Značka Uniroyal představuje novou letní pneumatiku RainExpert 3, specializující se na mokrý povrch vozovky. Pro bezpečnější a jistější jízdu je vybavena unikátní technologií žraločí kůže Shark Skin Technology (SST), která účinněji odvádí vodu. Široké portfolio rozměrů uspokojí všechny běžné osobní automobily a vozy SUV.

Jako ryba ve vodě se pneumatiky Uniroyal cítí za deště. A protože právě mokré vozovky bývají bohužel častou příčinou dopravních nehod, představila společnost s typickým deštníkem ve znaku zdokonalenou novinku pro rok 2015 – plášť RainExpert 3 a RainExpert 3 SUV, který doplňuje letní portfolio pneumatik Rain Max 2, RainSport 3 a RainSport 3 SUV.


Za lepším chováním pneumatiky Uniroyal RainExpert 3 při dešti stojí hlavně unikátní technologie Shark Skin Technology (SST), inspirovaná kůží žraloka. Ta eliminuje víření vody typické pro hladké kanálky konvenčních plášťů zpomalující její odvod. Voda proudící kolem žraločí kůže naopak nevytváří téměř žádné turbulence a jen hladce klouže. U pneumatiky RainExpert 3 byl princip žraločí kůže přeměněn do podélných výstupků, výsledným efektem je rychlejší proudění vody v obvodových drážkách. Technologie SST spolu s přesazenými dlouhými drážkami UFS (Ultimate Flow Structure) poskytujícími vodě dostatečný prostor a snazší proudění tak v praxi znamená excelentní ochranu před aquaplaningem. S tímto nebezpečným jevem RainExpert 3 navíc bojuje prostřednictvím AquaLamel. V případě nových plášťů zajišťují rychlejší proudění vody, lépe než dřív však fungují i jako ojeté - při 50% opotřebení se rozšířením průřezu lamely zlepšuje absorpční schopnost drážky, čímž je eliminováno zhoršení aquaplaningové bezpečnosti vlivem opotřebení.



Nové letní pneumatiky Uniroyal RainExpert 3 bodují také kratší brzdnou drahou. Větší počet adhezních hran lépe proniká vodním filmem a zvyšuje tak kontakt pneu s povrchem vozovky. Technologie Rain Tyre Compound (RTC) s unikátní progresivní „mokrou“ běhounovou směsí dokáže přenést vysoké brzdné síly i na mokré silnici a zkrátit tak brzdnou dráhu. Technologie RTC se kladně projevuje také za sucha, kde stabilní polymerní řetězce snižují zahřívání směsi. Optimalizace rozložení tuhosti dezénu snižuje deformace boků, což spolu se zajištěním optimální kontaktní plochy snižuje valivý odpor. Technické řešení Gentle Sound Configuration (GST) s optimalizovaným rozložením dezénových bloků a zajištěním rovnoměrné tuhosti dezénu snižuje vytváření negativních frekvencí a stará se o rovnoměrnost opotřebení. Výsledkem je tichá a komfortní jízda nejen ze začátku, ale po celou dobu životnosti pláště RainExpert 3.

A protože propracované detaily jsou výsadou špičkových produktů, tvůrci pneumatiky RainExpert 3 se zaměřili rovněž na dezén optimalizovaný pro maximální výkon. Základní propojovací můstky zvyšují tuhost, což zlepšuje brzdný výkon, ovladatelnost a charakter opotřebení. Zkosený profil zase snižuje hlučnost. Detailisty pak potěší symbol žraloka na dezénu pneumatiky Uniroyal RainExpert 3, která se vyrábí v šířkách 135–195 mm (2 drážky) a 205–305 mm (3 drážky), profilech 60–80 a průměrech 13“–18“ včetně variant XL se zvýšenou nosností. Uniroyal RainExpert 3 se tak hodí pro všechny běžné osobní vozy a automobily třídy SUV.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Peugeot e-2008 GT je hezčí, dojede dál a milion stačí
Test: Seat Ateca FR 1.5 TSI Black Edition - SUV ze staré školy umí překvapit Nové BMW X2 a BMW iX2 mají české ceny, elektrická verze je cenově zajímavá Test: Kia EV6 Earth - vesmírná loď okouzlí vzhledem a použitelností

Tipy z autobazarů

Audi A6 Allroad

Rok výroby 2020

1 069 000 Kč

Mitsubishi ASX

Rok výroby 2015

255 000 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2016

393 000 Kč

Ford S-MAX

Rok výroby 2014

249 000 Kč