Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč

Stále přísnější emisní normy stojí za příchody nových pohonných jednotek a výrobci se musejí stále přizpůsobovat. Faceliftovaný model 308 se již nějakou dobu prodává, musel se ale spolehnout na dosavadní techniku. Nový diesel se pod jeho kapotu dostává až teď.
Nový vznětový čtyřválec v nabídce postupně nahradí dosavadní 1.6 BlueHDI, proti které disponuje o 8 kW vyšším výkonem (96 vs 88 kW), přičemž vzhledem k nižšímu zdvihovému objemu nedošlo k poklesu točivého momentu (s hodnotou 300 Nm zůstal stále stejný).
Nový agregát spojený s manuální šestirychlostní převodovkou má být rovněž úspornější, papírové údaje hovoří o snížení spotřeby o 0,2 litru (pro kombinovaný cyklus Peugeot uvádí spotřebu 3,5 litru). Zároveň s poklesem spotřeby výrobce mluví i o snížení emisí. O ty se stará kombinace katalyzátoru, selektivní katalytické redukce (SCR) a filtru pevných částic (FAP), které jsou umístěny co nejblíže motoru (SCR tak už nově není pod podlahou, ale za výfukovými svody, v jednom celku s katalyzátorem a FAP). Filtr pevných částic je bezaditivový, což snížuje náklady na pravidelný servis. Novinkou je také přesunutí plnicího otvoru na AdBlue pod víčko palivové nádrže.
A ceny? Krátké provedení pořídíte ve výbavě Active za 450 000 Kč, za kombi se připlácí 15 tisíc korun. Výbava Allure pak zvedá cenu na 490 000 Kč, resp. 510 000 Kč.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel
Peugeot 308 1.5 BlueHDi 130PS NAVI DPH

Peugeot 308 2.0Hdi 110kw
