Ogier, Ingrassia a Volkswagen potřetí mistry světa v rallye | Autanet.cz

Ogier, Ingrassia a Volkswagen potřetí mistry světa v rallye

14. 09. 2015
Sdílet článek

Tři mouchy jednou ranou – Volkswagen slaví triumfální úspěch v mistrovství světa v rallye (FIA WRC). Posádka Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) zvítězila v Rallye Austrálie před svými týmovými kolegy Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), a zajistila si tak potřetí v řadě titul mistra světa v hodnocení jezdců a spolujezdců. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N) završili velkolepý týmový výsledek čtvrtým místem.

Podobně jako Ogier a Ingrassia se stal Volkswagen po triumfu s vozem Polo R WRC u protinožců rovněž s velkým předstihem mistrem světa v hodnocení konstruktérů. Pro zbývající čtvrtinu sezony mají Ogier/Ingrassia i značka Volkswagen tak velký bodový náskok, že už je nemůže nikdo předstihnout.


U protinožců bouchají korky – Volkswagen se opět zapsal do historie
Znamenitý výsledek, bouřlivý jásot a velké emoce. Po třech čtvrtinách sezony se podařilo obhájit tituly mistra světa v hodnoceních jezdců, spolujezdců i konstruktérů – Volkswagen se tak opět zapsal do historie a v Austrálii byl bouřlivě oslavován. Dosud se ještě žádnému jinému výrobci v královské disciplíně soutěžního sportu nepodařilo tak brzy rozhodnout o všech mistrovských titulech. Jezdci Volkswagenu zvítězili v devíti z deseti dosavadních soutěží letošní sezony. Vítězi rallye v Monte Carlu, Švédsku, Mexiku, Portugalsku, Itálii, Polsku, Finsku, Německu a Austrálii se stali buď Sébastien Ogier, nebo Jari-Matti Latvala, kteří společně bojují za tým Volkswagen v mistrovství světa konstruktérů. V dosavadních deseti soutěžích sezony obsadilo Polo R WRC celkem 19 míst na stupních vítězů, i zásluhou Andrease Mikkelsena.

Třikrát tři tituly: pohádkový příběh Volkswagenu v soutěžním sportu pokračuje
Pohádkový příběh motoristického sportu pokračuje: Potřetí v řadě putují všechny tři tituly mistrů světa v rallye (FIA WRC) do Wolfsburgu. Polo R WRC tak zůstává neporaženo. World Rally Car značky Volkswagen dokázal překvapivě dominovat hodnocením jezdců, spolujezdců a konstruktérů hned ve své premiérové sezoně. Ogier, Ingrassia a Volkswagen potvrdili v roce 2014 tyto triumfy úspěšnými obhajobami titulů. V roce 2015 zopakovalo tyto výkony také Polo R WRC druhé generace. Před Volkswagenem se podařilo pouze čtyřem výrobcům získat titul mistra světa konstruktérů třikrát v řadě. Byly to značky Lancia, Subaru, Peugeot a aktuální konkurent Citroën.



Skutečný thriller: Rallye Austrálie a neděle Volkswagenu
Posádka Sébastien Ogier/Julien Ingrassia nastupovala do závěrečných 68,76 kilometru rychlostních zkoušek Rallye Austrálie s náskokem pouhých dvou délek vozidla před posádkou Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL, Citroën) na průběžném druhém místě. Po pěti rychlostních zkouškách posledního dne se tento náskok zvětšil na 32,6 sekundy. Jejich kolegové z týmu Volkswagen, Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila, startovali v neděli se ztrátou 2,6 sekundy a nakonec byli o 12,3 sekundy pomalejší než posádka Ogier/Ingrassia.

Snaha o stažení ztráty se posádce Mikkelsen/Fløene nakonec nevyplatila. Svými sportovními výkony sice v posledním dni – stejně jako jejich týmoví kolegové Latvala/Anttila – odsunuli posádku Kris Meeke/Paul Nagle ze stupňů vítězů, v celkovém hodnocení se však museli spokojit se čtvrtým místem. Zpoždění na jedné časové kontrole vyneslo Norům desetisekundovou penalizaci. V cíli jim chybělo jen 5,9 sekundy, aby mohli slavit sedmé umístění na stupních vítězů v sezoně.



Vítězství v 86 % ze všech startů – Polo R WRC je nejúspěšnějším modelem v historii mistrovství světa v rallye
Volkswagen Polo je s velkým odstupem nejúspěšnějším modelem v historii mistrovství světa v rallye, dokonce i před soutěžními legendami, jakými byly Lancia Stratos a Delta, Audi quattro, Ford Focus, Peugeot 206 nebo Subaru Impreza. Polo R WRC má totiž na svém kontě 31 vítězství v 36 soutěžích, z čehož plyne pozoruhodná úspěšnost 86 %. Volkswagen navíc vytyčil s tímto vozem další milníky: od ledna 2013 stanovil vůz s pohonem všech kol o výkonu 318 k nejlepší čas v 467 z 668 možných rychlostních zkoušek. V letech 2013 a 2014 absolvoval nejdelší vítěznou sérii v historii mistrovství světa v rallye s dvanácti vítězstvími v řadě. Volkswagen kromě toho slavil v roce 2014 s dvanácti vítězstvími nejvíc triumfů v jedné sezoně – to je rekord, který může v roce 2015 překonat už jen sám Volkswagen.

„Wedding Bells“ jako třešnička na dortu – body z Powerstage pro Ogiera, Latvalu a Mikkelsena
Za první tři místa v závěrečné Powerstage jsou udělovány bonusové body – všechny bonusové body v Austrálii si přitom rozdělily posádky Volkswagenu. Nejlepší čas zajeli Sébastien Ogier a Julien Ingrassia před svými týmovými kolegy v pořadí Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila a Andreas Mikkelsen/Ola Fløene. Jezdci týmu Volkswagen tak v 30 speciálních rychlostních zkouškách Powerstage získali body již třiašedesátkrát.



Hlasy po 3. dni Rallye Austrálie

Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1
„Mám fantastický pocit, že jsem opět mistrem světa! Jsem přešťastný. První mistrovský titul zůstane sice navždy něčím speciálním, ale emoce jsou pokaždé vždy velmi silné. Zde v Austrálii jsme vedli neuvěřitelně intenzivní boj o vítězství. Protože byl náskok před Krisem a Jarim-Mattim po celý víkend tak malý, neměl jsem ani čas o titulu přemýšlet. Také dnes ráno jsem vyjížděl na trať s jediným mottem: plný plyn. Nyní jsem jednoduše šťastný, že jsme s Julienem tímto vítězstvím získali třetí titul. Pravděpodobně bude trvat ještě nějakou dobu, než si uvědomíme, čeho jsme v posledních třech letech společně s naším velkolepým týmem dosáhli. Třešničkou na dortu je pak samozřejmě to, že jsme si s týmem Volkswagen zajistili také titul v hodnocení konstruktérů.“

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2
„Pro náš tým Volkswagen je to velkolepý den, když jsme zde získali všechny tři tituly. A jsem velmi šťastný, že jsem k tomuto skvělému úspěchu mohl přispět svým dílem. Dnes jsem do toho dal opět všechno a útočil jsem až do poslední rychlostní zkoušky, včetně prasklého skla čelního okna. Žel to na vítězství už nestačilo a musím se dnes spokojit s druhým místem. Na druhé straně jsem zvýšil svůj náskok před třetím místem v celkovém hodnocení. Gratuluji svému týmovému kolegovi Sébastienu Ogierovi. Jeho dnešní vítězství je zasloužené, stejně jako titul mistra světa.“

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9
„S naším výkonem jsem absolutně spokojený a zažil jsem opravdu dobrou rallye. Od začátku jsme jeli s maximálním nasazením – na konci to stačilo „jen“ na čtvrté místo. Po sportovní stránce by to bylo dokonce třetí místo, protože jsme na posledních necelých 70 kilometrech svou ztrátu 8,8 sekundy na Krise Meeka více než stáhli. Za to, že jsme se před poledním servisem v neděli zaregistrovali příliš pozdě, nám však byla udělena desetisekundová penalizace. Tu už jsme smazat nedokázali, přestože jsme se o to maximálně snažili. Škoda, že k našemu sedmému umístění na stupních vítězů v této sezoně chybělo na konci jen 5,9 sekundy – přesto jsme si upevnili třetí místo v mistrovství světa. Při pohledu zpět jsem celkově s Rallye Austrálie spokojen a těším se na následující rallye ve Francii, Španělsku a Velké Británii.“

Jost Capito, ředitel týmu Volkswagen Motorsport
„Jaká velkolepá rallye! Jaký fantastický výsledek! A jaký velký triumf, když se nám podařilo tak brzy v sezoně získat všechny tři tituly! Tým Volkswagen překonal dnes sám sebe. Naši jezdci a spolujezdci museli tady v Austrálii ze sebe vydat všechno, aby se umístili na stupních vítězů – a neudělali přitom žádnou chybu, stejně jako tým, který stál za nimi. Sotva bych mohl být ještě hrdější na celý tým, než jsem dnes. Obhájit titul je vždy obtížnější, než ho získat poprvé. Druhá obhajoba je pak ještě větší výzva. Máme skutečně výjimečný tým mechaniků, inženýrů, jezdců, spolujezdců, fyzioterapeutů, lékařů, kuchařů a organizátorů, což dokazují opět superlativy, jichž dosáhli, včetně historicky nejrychlejšího zisku titulu mistra světa v rallye. Všichni bez výjimky jsou vysoce motivováni a úspěch nikdy nepovažujeme za samozřejmý. Ale když je důvod, dokážeme pořádně oslavovat. A tak tomu bude i dnes.“

A pak tu bylo ještě…

…velkorysé, přátelské, srdečné, sportovní,…v každém případě však dojemně grandiózní gesto. Na oslavu titulu mistra světa, jak v hodnocení konstruktérů, tak i jezdců a spolujezdců, si Volkswagen připravil velké blahopřejné bannery – nepočítal však s tím, že jednou ranou získá všechny tři tituly. Proto se pro vyvěšení všech bannerů nedostávalo volné plochy. Malcolm Wilson a jeho tým M-Sport Ford rádi vypomohli a dali k dispozici svůj námořní kontejner stojící proti servisnímu zázemí týmu Volkswagen. Čtyřicetistopový kontejner v původně Fordových barvách tak při závěrečném servisu na Rallye Austrálie zářil ve francouzských barvách – na oslavu titulů, které získali Sébastien Ogier a Julien Ingrasia v hodnoceních jezdců a spolujezdců. Merci!

A kromě toho tu byl ještě…

… časný odjezd čerstvých mistrů světa. Sébastien Ogier, Julien Ingrassia a ředitel týmu Volkswagen Motorsport Jost Capito se vydali bezprostředně po tiskové konferenci k Rallye Austrálie do Frankfurtu nad Mohanem, kde se uskuteční před mezinárodním autosalonem IAA koncernový večer společnosti Volkswagen AG. Staronoví mistři světa na něm budou patřit k hvězdným hostům včetně vystoupení vozu Polo R WRC. Z přístavu Coffs Harbour se vydali v 18:00 večer přes Sydney a Dubaj do Frankfurtu, aby stihli generální zkoušku a galavečer. Pořádné oslavě však nestálo pro tuto trojici nic v cestě, protože dálkové letadlo disponuje vlastním koktejlovým barem…

A do třetice všeho dobrého tu je ještě…

…velké mrknutí oka. Tým Volkswagen slavil totiž mistrovský titul v hodnocení konstruktérů na pódiu nejen v modrých mistrovských tričkách, ale i v dokonale sladěných bílých šmoulích čepicích, čímž naráželi na pestrobarevné oblečení týmu Volkswagen od partnera Salomon, které se od začátku roku těší velkým pochvalám ze všech stran.


Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Austrálie – konečné výsledky
01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 2:59.16,4 h
02. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 12,3 s
03. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën + 32,6 min
04. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), Volkswagen + 38,5 min
05. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai + 55,1 min
06. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford + 1.38,0 min
07. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 2.08,3 min
08. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai + 2.15,2 min
09. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford + 4.33,7 min
10. Nasser Al-Attiyah/Matthieu Baumel (Q/F), Ford + 11.46,5 min

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Austrálie – výsledky Powerstage
01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 5.11,2 min
02. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 1,1 s
03. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), Volkswagen + 1,9 s

Průběžné pořadí mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship)
Hodnocení jezdců
1. Sébastien Ogier, 235 bodů; 2. Jari-Matti Latvala, 134; 3. Andreas Mikkelsen, 111; 4. Mads Østberg, 90; 5. Thierry Neuville, 86; 6. Kris Meeke, 71; 7. Elfyn Evans, 63; 8. Ott Tänak, 62; 9. Hayden Paddon, 56; 10. Dani Sordo, 56

Hodnocení konstruktérů
1. Volkswagen Motorsport, 343 bodů; 2. Hyundai Motorsport, 177;
3. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 164; 4. M-Sport, 148; 5. Volkswagen Motorsport II, 76; 6. Hyundai Motorsport N, 49; 7. Jipocar Czech National Team, 43; 8. FWRT, 9


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Porsche Česká republika s.r.o.

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Volkswagen Tiguan

Rok výroby 2010

199 900 Kč

Škoda Kodiaq

Rok výroby 2021

699 900 Kč

Ford Kuga

Rok výroby 2014

269 000 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

539 000 Kč