Test: Toyota Proace City Verso - je lepší než originál v podobě Berlinga či Rifteru? | Autanet.cz

Test: Toyota Proace City Verso - je lepší než originál v podobě Berlinga či Rifteru?

V případě rodinných potřeb si aktuálně můžete koupit Berlingo, Partnera, Combo, a nebo také Toyotu Proace City. Ve všech případech se jedná o stejný vůz, který prošel jen lehkými vizuálními změnami v rámci příslušnosti ke značce. My vyzkoušeli původem francouzský vůz obdařený japonskými logy v krátkém provedení s benzínovým tříválcem pod kapotou. Jak obstál?

K testu jsme dostali toyotu v krátkém provedení ve výbavě Comfort poháněnou benzínovým přeplňovaným tříválcem 1.2 turbo spojeným s osmistupňovým automatem. Za částku 550 000 Kč získáte plně vybavený vůz. Za příplatek 25 tis. korun je pak k dispozici provedení Long s karosérií delší o 35 cm.


Názor na vzhled si udělá každý sám, nám se zkoušená Toyota vcelku zamlouvala. Toyota se liší zejména přední masko, která sází na horizontální linky kolem loga. Větší část nárazníku je lakovaná a jako celek působí uhlazeně a elegantně. Zadní partie jsou s ohledem na praktické využití bez změn.

toyota proace city verso interiér

Stejné je to i v kabině, kde se téměř nic neměnilo, kde je vše od koncernu PSA. Stejný je volant, středová obrazovka s tlačítky kolem displeje, ale i otočné kolečko sloužící ovládání automatické převodovky. Po usednutí do sedadel si připadáte sice jako v autobuse, ale prakticky si nelze na nic ztěžovat. Ideální pozici není problém díky vysoké stavbě karoserie nalézt. V druhé řadě nalezneme trojici samostatných sedadel, které disponují mechanismem umožňující sedadla sklopit k podlaze a s rovinou kufru vytvořit téměř rovnou ložnou plochu.

Úložných prostorů má tento vůz dostatek. Kromě klasických míst je naleznete v podlaze či dokonce u stropu. Do dvojité schránky před spolujezdcem se vlezou i rozměrnější předměty, stejně tak stojí za zmínku úložný box umístěný v zadní podstropní části. Samotný zavazadlový prostor nabídne 597 litrový objem. Při nakládání menších věcí je možné využít samostatně výklopné okno v rozměrných pátých dveřích, které vyžadují k zavření více síly (elektrické otevírání by se zde hodilo, není ovšem dostupné ani za příplatek). Všechny tři sedačky v druhé řadě mají úchyty ISOFIX, navíc se dá každá z nich zvlášť sklopit a zarovnat s podlahou. Proace je tedy vozem, kam se bez omezení vlezou tři dětské sedačky.

Testované Berlingo bylo obdařeno silnějším z dvojice benzínových turbem přeplňovaných tříválcových motorů 1.2 PureTech. Tříválec produkuje 96 kW (130 koní) výkonu a točivý moment vrcholí hodnotou 230 Nm. Díky osmistupňovému automatu je jízda hladká a maximálně pohodlná. Převodovka v klidném tempu nepostřehnutelně odřazuje a tříválec drží v nižších otáčkách. Při potřebě jet rychleji si převodovka pomáhá častějším podřazování a při předjíždění nejsou vyjímkou ani otáčky vyhnané na 5500 otáček. Vytáčení motor zde nevadí, samotný agregát je zde dobře odhlučněn. Přestože ve zrychlení na stovku si lépe stejně výkonný diesel 1.5 D-4D, ve vyšších rychlostech je čipernější benzínová jednotka. Stále ještě pohodové tempo je i při rychlostech kolem 150 km/h, kde je nutné brát ohledy na vyšší karoserie a s tím spojenou vyšší citlivost na boční vítr.

Špatné to není ani se spotřebou paliva. Naše spotřeba se po týdnu ježdění ustálila na hodnotě 7,7 l/100 km, přičemž dálniční tempo znamená odběr necelých devíti litrů. Pokud ovšem z dálnice sjedete a pojedete po okresce, dostanete se klidně k šesti litrům. Diesel je sice o něco úspornější, ale také o nezanedbatelných 65 tisíc korun dražší. Pokud tedy tolik nejezdíte, zůstaňte u benzínu.

O slušný jízdní komfort se stará solidně nastavený podvozek a pneumatiky obuté pneumatik 205/60 R16. Vůz je nastaven na komfortní notu a dobře si vede nejen na asfaltu, ale také na nezpevněných cestách. V zatáčkách i přes vyšší těžiště drží velmi dlouho zvolenou stopu za doprovodu stále přijatelných náklonů karoserie. Pokud je nejhůře, zasáhne elektronika. Díky balónovému obutí je tlumení nerovností slušné a lepší než u dražších verzí s většími koly.

Tato Toyota nabídne pět plnohodnotných míst doplněných o velký kufr. Bát se není potřeba dynamika, ta je dostatečná, stejně jako dobré odhlučnění a dostatečně komfortní podvozek. Naopak zamrzlí malé možnosti konfigurace a širší středový tunel omezující pravou nohu některých řidičů. Toyota poskytuje záruku po dobu 5 let nebo 250 000 km. 

Technické parametry:

  • Typ motoru: zážehový přeplňovaný tříválec 1 199 ccm
  • Nejvyšší výkon: 96 kW (131 k) / 5 500 ot./min.
  • Nejvyšší toč. moment: 230 Nm / 1 750 ot./min.
  • Maximální rychlost: 200 km/h
  • Zrychlení 0 - 100 km/h: 12,3 s
  • Spotřeba-město/mimo/kombi: 6,0 / 4,7 / 5,2 l
  • Zavazadelník - sedadla/sklopená: 597 / 1 888 l
  • Objem nádrže: 60 l
  • Pohotovostní hm./nosnost: 1410 / 755 kg
  • Rozměr pneu: 205 / 60 R16
  • Délka: 4403 mm
  • Šířka: 1848 mm
  • Výška: 1844 mm
  • Rozvor: 2785 mm
  • Cena od: 399 000 Kč
  • Cena test. verze: 665 000 Kč + 15 000 Kč (verze Family + metalíza)

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Škoda Kodiaq

Rok výroby 2021

699 900 Kč

Ford Kuga

Rok výroby 2014

269 000 Kč

Hyundai Tucson

Rok výroby 2016

333 333 Kč

Cupra Formentor

Rok výroby 2022

1 258 000 Kč