Nový model Alfy Romeo přišel o své jméno. Horká novinka se musí přejmenovat

Model Milano tak během týdne od premiéry byl přejmenován a dostal jméno Junior.

V segmentu zaplněném sportovními verzemi odvozenými od běžných univerzálních modelů je Milano navrženo jako cool a jedinečný objekt, který kombinuje podmanivý styl s nejpokrokovějšími technologiemi pro poskytnutí nejlepšího možného komfortu, konektivity a jízdní dynamiky. O příkladné praktičnosti pro každodenní život svědčí i největší zavazadlový prostor mezi prémiovými konkurenty (400 l). Milano je k dispozici v hybridním a elektrickém provedení, a to bez rozdílů v otázkách vzhledu a výbavy, protože jediné, na čem záleží, je skutečnost, že je to 100% Alfa Romeo.


Milano je k dispozici jako „IBRIDA“, tedy hybrid, který jako první v segmentu nabízí také variantu pohonu všech kol Q4 tvořeného elektromotorem pohánějícím zadní nápravu, a jako „ELETTRICA“, tedy s plně elektrickým pohonem ve dvou variantách: s výkonem 156 k a dojezdem až 410 km a jako sportovnější VELOCE s výkonem 240 k, ztělesňující sportovní DNA značky Alfa Romeo. Design s charakteristickými prvky okamžitě vzbuzuje emoce, ostatně Alfa Romeo byla vždy zaměřena nejen na ty, kdo hledají vůz jako pouhý „dopravní prostředek“, ale spíše ty, kteří vyhledávají „autentické emoce“, tedy symbiózu či pouto, jež dokáže se svým majitelem vyvolat.

Nové Milano, které je předurčeno k tomu, aby zásadně změnilo pojetí sportovnosti v největším evropském segmentu, vychází z jasného zadání vyrobit kompaktní vůz, dlouhý něco málo přes 4 metry, se zcela novou interpretací sportovního ducha, která přesahuje samotnou jízdní výkonnost a zaměřuje se na celkovou pozici sportovně vnímané značky Alfa Romeo. To je samozřejmě odvážný a ambiciózní cíl, jehož může dosáhnout pouze značka s více než stoletou sportovní historií, utvářenou na závodních tratích i na běžných silnicích. Milano je zkrátka ztělesněním italského přístupu spočívajícího v uspokojování smyslových vjemů, protože automobil stále je a zůstává vzrušujícím produktem, který je třeba prožívat s vášní a zaujetím.

Alfa Romeo je postavena na dokonalé rovnováze mezi funkční krásou a jedinečným historickým odkazem, což z ní v automobilovém světě činí ztělesnění italského stylu. Nové Milano se od tohoto přístupu nijak neodklání, neboť jeho kompaktní rozměry s délkou 4,17 m, šířkou 1,78 m a výškou 1,5 m v sobě zahrnují jedinečnost originálního a moderního designu Made in Italy, typického pro značku Alfa Romeo Centro Stile a vyznačujícího se vyvážeností proporcí, čistotou linií a důrazem na kvalitu povrchů. Stylisté značky Alfa Romeo vymodelovali tuto „kůži“ s řemeslnou pečlivostí na mechanických částech a zcela se odpoutali od chladné racionality, která je v této třídě v módě. Vdechli tak život odvážnému a vzrušujícímu designu, který zaujme na první pohled. Vzniká tak skutečné emocionální spojení mezi řidičem a vozem, jež dokonce vede k silné touze vůz pohladit. Proporce jsou dotvářeny stylistickými prvky odkazujícími na tradici. Patří mezi ně například krátké převisy, svalnatě zvýrazněné blatníky či ikonická „useknutá záď“, odkazující na legendární model Giulia TZ. Za „jednoduchostí“ italského stylu a zejména stylu značky Alfa Romeo se skrývá jeden z nejsložitějších tvůrčích procesů v oboru: design automobilů. Alfa Romeo Milano se vyznačuje výraznou identitou tvořenou omezeným počtem stylistických prvků. Mezi ně patří například legendární trojúhelníková maska, která je snad nejznámějším a nejrozpoznatelnějším podpisem v automobilovém světě. Je připravena ve variantách „Leggenda“ a „Progresso“. K silné osobitosti modelu přispívá i odvážný výraz přední části s typickými 3+3 adaptivními Full LED Matrix světlomety. Typický přístup Alfa Romeo charakterizuje i kvalita povrchů, které díky výrazným přechodům mezi svými objemy vytvářejí mnoho harmonických odlesků.

Orientace na řidiče pro autentický a poutavý zážitek z jízdy.

Stejnou inspiraci ryzím sportovním stylem lze nalézt také uvnitř modelu Milano, kde ohromuje italská pozornost věnovaná každému detailu, použití nejkvalitnějších materiálů a umístění všech ovládacích prvků ve snadném dosahu řidiče. Příkladem tohoto přístupu za všechny je kompaktní volant. Přímé spojení řidiče s vozem podtrhuje také tvar palubní desky, který doslova nabádá k chycení volantu, nastartování a vydání se vstříc jedinečným zážitkům. Před řidičem je umístěn barevný displej s úhlopříčkou 10,25", poskytující přístup k údajům o vozidle a nastavení jízdních systémů. Uprostřed palubní desky, orientované směrem k řidiči, se nachází 10,25" dotykový displej s widgety a grafickými prvky navrženými pro intuitivní interakci. Jeho funkčnost lze přizpůsobit pomocí rychlého a snadného přetahování. Každý uživatel si může vytvořit vlastní domovskou obrazovku, kde každá z funkcí vozu je samostatnou aplikací. Interiér dále zušlechťují výdechy klimatizace ve tvaru čtyřlístku (quadrifoglio), který je tradičním symbolem sportovního charakteru značky Alfa Romeo. Řidiče přivítají a jeho pozornost upoutají sportovní sedadla Sabelt dokonale obepínající tělo, která při nízké hmotnosti kombinují vysokou mechanickou odolnost a dokonalou ergonomii.

Milano se řadí na špičku své třídy. Nejprostornější zavazadlový prostor v segmentu.

Volba vozu Milano se rovná neochotě dělat kompromisy mezi řešeními jak pro osobu sedící na místě řidiče, tak pro všechny ostatní cestující a jejich maximální pohodu. Podle Alfy Romeo komfort znamená, že každý zážitek z cestování je jednoduchý, mimořádně příjemný, organizovaný a bezpečný. A proto při nástupu do prostoru pro cestující okamžitě vnímáte pečlivou pozornost věnovanou detailům, vysokou kvalitu čalounění a pocit, že se nacházíte ve své komfortní zóně se sportovním charakterem a výrazně italskou atmosférou. I přes své kompaktní rozměry se Milano vyznačuje největším zavazadlovým prostorem ve své třídě (BEV) s objemem až 400 litrů, jehož víko lze otevírat bezdotykově. Milano je také vybaveno exkluzivními prvky, jako je praktický úložný prostor pro nabíjecí kabely umístěný pod přední kapotou. Pro další zvýšení komfortu přináší Milano celou řadu asistenčních systémů, které řidiči pomáhají s řízením vozu v podélném i příčném směru (autonomní řízení úrovně 2). Zadní kamera se záběrem 180° monitoruje společně s parkovacími senzory 360° okolní prostor, což představuje inovativní a praktický poloautonomní parkovací systém.

V neposlední řadě může být ve výbavě modelu také bezdotykový přístupový systém, umožňující rychlé a snadné odemykání a zamykání vozu při pouhém přiblížení se k němu nebo vzdálení se od něj.

Milano poskytuje nejlepší jízdní dynamiku ve své třídě.

V návaznosti na nejnižší hmotnost v segmentu a optimální rozložení hmotnosti vstupuje MILANO do světa elektrických vozů jako pravá Alfa Romeo. Vývoj jízdní dynamiky měl na starosti stejný tým, který v testovacím centru Balocco v provincii Vercelli vyvíjel model Giulia GTA. Jasným cílem při jeho vývoji byla nejlepší možná stabilita jízdy, které bylo dosaženo mnoha specifickými technickými řešeními. Patří mezi ně například nejmenší převod řízení v daném segmentu (14,6:1). Samotné řízení bylo speciálně naladěné tak, aby bylo mimořádně přesné a poskytlo tak výjimečné jízdní vlastnosti. U verze Veloce byl sportovní podvozek snížen o 25 mm; přední a zadní stabilizátory jsou zesílené, takže zlepšují chování v zatáčkách tím, že omezují naklánění karoserie. Brzdový systém dostal nejen přední kotouče o průměru přes 380 mm, ale také pevné čtyřpístkové třmeny. Samosvorný diferenciál Torsen poskytuje nejlepší možnou trakci za všech podmínek. Sportovní 20" pneumatiky byly navrženy přímo pro použití na voze s elektrickým pohonem, takže poskytují mimořádnou úroveň přilnavosti. To vše tvoří základ jedinečného kompaktního vozu s ryzím a jednoznačně sportovním charakterem značky Alfa Romeo.

Součástí výbavy modelu Milano je také systém jízdních režimů Alfa D.N.A. „Dynamický“ režim, jehož součástí je specifická kalibrace řízení a plynového pedálu, nabízí maximální výkonnost a potěšení z jízdy. Pečlivě vyvážený poměr mezi výkonem a komfortem přináší režim „Natural“, navržený pro každodenní použití. Režim „Advanced Efficiency“ je vyladěn pro maximální energetickou účinnost a snížení spotřeby bez vlivu na potěšení z jízdy. Pouze hybridní verze Q4 má k dispozici čtvrtý mód, který je určený pro podmínky s nízkou přilnavostí.

EV ROUTING: Připojená navigace.

Alfa Romeo využívá možnosti softwaru a konektivity tak, aby zlepšily zážitky řidiče, který je a zůstává středem pozornosti. Milano proto přichází s nejpokročilejšími technologiemi konektivity, jež zajišťují maximální komfort. Funkce EV Routing (trasy navržené přímo pro elektrické vozy) je inovativní propojený systém zabudovaný do navigace, který automaticky a bez stresu navrhuje trasy k cílům včetně případných zastávek nutných pro nabíjení. Stačí, aby zákazník nastavil cíl své cesty, a navigace pak automaticky vypočítá všechny potřebné dobíjecí zastávky na trase. Prostřednictvím systému Free2Move je přitom zajištěn přístup k více než 600 000 bodů, jde tedy o největší nabíjecí síť v Evropě. Díky sledování aktuální hustoty dopravy, stavu nabití akumulátoru a stylu jízdy v reálném čase se lze na návrhy funkce EV Routing skutečně spolehnout a cestování s elektrickým vozem je díky ní zcela bezstarostné a pohodlné.

Alfa Connect Services, sada propojených služeb.

Alfa Romeo Milano je vybavena službami „Alfa Connect Services“, poskytujícími pokročilou palubní konektivitu a řadu funkcí pro maximální bezpečnost a komfort. Díky technologii dálkových aktualizací OTA (over-the-air) budou mapy a software vozu vždy aktuální. Mezi různé funkce, díky nimž jsou zážitky za volantem maximálně příjemné, patří „Moje navigace“, která se skládá z aplikací pro online vyhledávání cílů a bodů zájmu (POI), a také upozornění na dopravní situaci, počasí a rychlostní kamery v reálném čase. V rámci aplikace My Alfa Connect pro chytré telefony mají zákazníci k dispozici funkce „My Remote“ poskytující možnost dálkového ovládání různých funkcí vozu (odemykání/zamykání nebo blikání světel) prostřednictvím chytrého telefonu nebo chytrých hodinek, lokalizace vozidla či kontroly určitých parametrů, jako je rychlost a oblast (s možností upozornění v případě nedodržení maximální rychlosti). Funkce E-Control přináší možnost dálkově spouštět, zastavovat či plánovat nabíjení nebo v případě potřeby vyhřívat či chladit interiér před nástupem do vozidla.

Další významnou novinkou je integrace virtuálních asistentů Hey Alfa a ChatGPT (A.I.), jež využívají rozpoznávání hlasu k tomu, aby se staly praktickým a diskrétním „kopilotem“, který poskytne informace a rady a uspokojí všechny potřeby řidiče.

Nové pojetí sportovního stylu jízdy.

V elektrické verzi použila Alfa Romeo nejnovější generaci komponentů v čele s elektromotorem (hybridní synchronní motor) a akumulátorem. Díky vysokému výkonu a točivému momentu a specifické kalibraci elektrické hnací soustavy nabízí nový kompaktní sportovní vůz nekompromisní potěšení z jízdy s nejlepší dynamikou v segmentu. Nový vůz, který je k dispozici ve dvou výkonových verzích, 156 nebo 240 k, zaručuje mimořádnou výkonnost a poutavě sportovní jízdu, ostatně jako každá Alfa Romeo. Akumulátor s kapacitou 54 kWh nabízí vysokou hustotu energie a velmi dobrý poměr jmenovité a využitelné energie. Konkrétně ve verzi s výkonem 156 k poskytuje lithium-iontový akumulátor v cyklu WLTP dojezd 410 km (kombinace) nebo 590 km v městském cyklu. Nabíjení nového modelu Milano je velmi jednoduché: na rychlonabíjecích stanicích se stejnosměrným proudem o výkonu 100 kW trvá nabití akumulátoru z 10 na 80 % méně než 30 minut.

Emoce elektromobility bez nutnosti nabíjení.

Nové Milano ve verzi Ibrida (hybrid) nabízí dvě možnosti: pohon předních nebo všech kol Q4, který bude jako první v prémiovém segmentu k dispozici později.

Milano Ibrida využívá 48V hybridní hnací soustavu s výkonem 136 koní. Spalovacím motorem je zážehový tříválec o objemu 1,2 litru, vybavený turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek (VGT) a pracující v Millerově cyklu. Pro maximální spolehlivost je vybaven rozvodovým řetězem. Elektrickou část tvoří 48voltový lithium-iontový akumulátor a elektromotor o výkonu 21 kW, zabudovaný do inovativní šestistupňové dvouspojkové převodovky. Spolupráce mezi výkonovou elektronikou a řídicí jednotkou převodovky je zárukou maximální účinnosti.

Poskytuje mimořádně plynulou jízdu, která ve městě umožňuje pohyb na elektřinu po více než 50 %. Milano se pohybuje na elektřinu nejen při parkovacích manévrech nebo v nízkých rychlostech v městských oblastech, ale také mimo město v rychlostech do 150 km/h při potřebě malého výkonu.

Milano Speciale , omezené výhradně na zaváděcí edici, spojuje sportovní charakter, technologie a komfort v jedinečné konfiguraci, která se cíleně opírá o výběr nejlepších prvků nabízených v této modelové řadě. Zaváděcí edice bude dostupná s pohonnými jednotkami Ibrida (136 k) a Elettrica (156 k).

Výraznými prvky exteriéru jsou matné povrchy ozdobných prvků, moderně pojatá maska „Progresso“, ikonická červená barva Arese a 18" kola z lehké slitiny Petali. Uvnitř vůz zušlechťují sportovní a exkluzivní prvky, jako je vinylový a látkový interiér Spiga, kožený volant a elektricky ovládané sedadlo řidiče s masážní funkcí. Pozornost věnovanou detailům ztělesňuje elegantní a výrazné osmibarevné osvětlení interiéru použité u výdechů ventilace, na středovém tunelu a u ikonických tubusů přístrojů. Mimořádně bohatou výbavu doplňuje následující bezpečnostní výbava: Milano Speciale přináší ve standardní výbavě autonomní řízení úrovně 2, připojenou navigaci, zadní kameru se zorným polem 180°, bezdotykové ovládání elektrického víka zavazadlového prostoru a bezklíčkový přístupový systém.

V modelu Milano Speciale představuje Alfa Romeo mimořádně uklidňující a jednoduchou nabídku „Připraven na jízdu, kdekoli a kdykoli“, která zákazníkům pomáhá v jejich každodenním životě s elektrickým vozem. Plánování cest mimo město nebo zvládání každodenních tras nebylo nikdy jednodušší, protože vůz lze nabíjet kdekoli a kdykoli.

EV ROUTING: propojený navigační systém s funkcí EV Routing, tras navržených včetně zastávek pro nabíjení, dává možnost naplánovat si cestu s případnými zastávkami na nabíjení, včetně informací o době trvání nabíjení. Systém je v reálném čase propojen s více než 600 000 nabíjecími stanicemi po celé Evropě a dává na výběr nejvhodnější nabíjecí místa pro konkrétní trasu.

WALLBOX: pro domácí nabíjení je součástí zaváděcí nabídky Free2Move Charge pevná nabíječka Wallbox. Zákazníci si mohou vyžádat profesionální službu instalace, kterou zajišťuje referenční partner na konkrétním trhu.

Alfa Romeo E-CARD: díky bezplatné aplikaci eSolutions Charging, poskytované službou Free2Move eSolutions, mají řidiči přístup k nejrozsáhlejší síti nabíjecích stanic v Evropě. S kartou Alfa Romeo E-CARD je možné snadno aktivovat a bezkontaktně platit za nabíjení, ať jste kdekoli.

Alfa Romeo Milano představuje novou strategii výbav, která zákazníkům dále usnadňuje konfiguraci jejich vozů. Je nabízeno se čtyřmi pohonnými jednotkami: Ibrida o výkonu 136 k, Q4 Ibrida o výkonu 136 k, Elettrica o výkonu 156 k a Elettrica Veloce o výkonu 240 k. Nabídku doplňují tři pakety: Techno pro nejlepší výbavu z pohledu bezpečnosti, technologií a funkčnosti (například autonomní řízení úrovně 2, bezdotykové ovládání elektrického víka zavazadlového prostoru, LED Matrix světlomety a propojená navigace s virtuálním asistentem), paket Premium je pak navržen pro maximalizaci komfortu a exkluzivitu, obsahuje například interiér s vinylovou tkaninou, elektricky ovládané sedadlo řidiče s masážní funkcí, barevné vnitřní osvětlení interiéru nebo hliníkové pedály. Paket Sport, který podle svého názvu nabízí to nejlepší ze sportovního stylu, přináší sedadla Sabelt, alcantarové čalounění a sportovní prvky exteriéru.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Modernizovaná Kia Picanto má český ceník. Základ koupíte za 319.980 Kč
Díky hokejovému šampionátu ušetříte při koupi Škody Scala, Kamiq a Karoq až 120 tisíc korun Renault Symbioz je rodinné kombi s velkým kufrem Test: Peugeot e-208 GT je malý elektromobil s velkým dojezdem a dobrým srdcem Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám

Tipy z autobazarů

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

849 000 Kč