Nové SUV Suzuki Across je tady. Víte, jakého modelu je to kopie?

vloženo

Japonská automobilka Suzuki představila nové SUV, které ve své nabídce staví nad Vitaru. Novinka je plodem spolupráce s automobilkou Toyota. V praxi se tak jedná o plug-in hybridní model RAV4, který se chlubí dojezdem čistě na elektřinu 75 km na jedno nabití a pohonem všech kol E-Four.

Nové SUV Suzuki Across je tady. Víte, jakého modelu je to kopie? Nové SUV Suzuki Across je tady. Víte, jakého modelu je to kopie?

Suzuki rozšiřuje svoji komplexní řadu modelů 4x4 o zcela nové SUV střední třídy Across. Díky němu poprvé nabídne plug-in hybridní pohon tvořený atmosférickým čtyřválcem a dvojicí elektromotorů. Uvedení nového modelu na český trh je předběžně plánováno na začátek roku 2021.


Zcela nový Across je prvním modelem Suzuki v Evropě, který vznikl díky spolupráci s automobilkou Toyota. Novinka těží ze společné techniky, nabídne ale výrazný a svébytný design SUV. Jako první model Suzuki nabídne Across elektrický pohon všech kol a možnost dobíjení baterie ze zásuvky.

Výrazný design a bohatá výbava

Na první pohled zaujme Across ostrými rysy. Šestiúhelníková maska chladiče mu dodává unikátní vzhled doplněný mimořádně útlými LED světlomety. Všestranné zaměření tohoto SUV zdůrazňují černé lemy ostře řezaných blatníků, leštěná 19palcová kola zase podtrhují postavení Acrossu na vrcholu modelové řady Suzuki.

Prostorný interiér je navržen s důrazem na komfort a vysokou kvalitu zpracování. Dojem luxusu zvýrazňují měkčené povrchy na palubní desce a ve výplních dveří. Součástí standardní výbavy bude multimediální systém s konektivitou Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink. Tato trojice technologií pro spojení auta s chytrým telefonem je dostupná napříč celou modelovou řadou Suzuki.

Štědrý prostor pro posádku doplňuje zavazadlový prostor o základním objemu 490 litrů. Použití plug-in hybridního pohonu s velkou baterií a palubní nabíječkou tedy nijak neomezuje využitelnost Acrossu jako velkého rodinného vozu.

Standardem bude široká škála asistenčních systémů, známá již z modelu Vitara. Zahrnuje mimo jiné systémy pro sledování mrtvých úhlů, jízdu v pruzích nebo adaptivní tempomat využívající radar a kameru. Jako první model Suzuki v Evropě dostane Across také systém automatického přivolání pomoci při nehodě eCall.

Mimořádně výkonný a úsporný plug-in hybridní pohon

Díky velké baterii o kapacitě 18,1 kWh (50,9 Ah) se vůz pyšní čistě elektrickým dojezdem 75 km na jedno nabití. Emise CO2 dosahují dle přísnější metodiky WLTP jen 22 g/km. Across je tedy nejen prvním Suzuki v Evropě schopným jízdy čistě na elektřinu, ale vykazuje také nejnižší emise CO2 z celé modelové řady.

Elektrický pohon zajišťuje primárně elektromotor s parametry 134 kW a 270 Nm. Kdykoliv je to potřeba, je připraven se připojit také zážehový atmosférický motor o objemu 2,5 litru. Mimořádně účinný spalovací motor dosahuje 136 kW a 227 Nm. Pohon zadních kol je čistě elektrický, zajišťuje jej elektromotor se 40 kW a 121 Nm.

Hybridní pohon nabízí čtyři jízdní režimy. Vedle čistě elektrického EV je k dispozici také hybridní režim HV. Režim Auto EV/HV samočinně spíná spalovací motor při požadavku na vysoký výkon. Speciální režim pro cílené dobíjení baterie za jízdy nechává spalovací motor běžet neustále. Tímto způsobem získaná elektrická energie umožňuje pokračovat čistě na elektřinu ve chvílích, kdy není možné baterii dobít z externího zdroje.

Pokročilý systém elektrického pohonu 4x4

Pohon všech kol E-Four bohatě využívá dvojice výkonných elektromotorů. Elektromotor pohánějící zadní kola umožňuje plynule měnit rozdělení točivého momentu mezi nápravy v poměru 100 : 0 až 20 : 80. Pohon E-Four poskytuje dostatek trakce na nejrůznějších typech povrchu, ať už jde o nezpevněnou cestu, sníh, nebo mokrou vozovku.

Sofistikovaný elektronický systém AWD Integrated Management (AIM) reguluje zapojení obou trakčních elektromotorů, spalovacího motoru, reakce na plynový pedál a chování převodovky v zájmu dosažení co nejlepší ovladatelnosti. Vedle toho AIM také upravuje účinek elektrického posilovače řízení a využívá cíleného přibrzďování jednotlivých kol.

Pro jízdu v terénu je určen režim Trail. Pomocí přibrzďování jednotlivých kol dokáže efektivně simulovat funkci uzávěrek diferenciálů, a to zcela automaticky a plynule. Díky upravené odezvě plynového pedálu a strategii řazení režim Trail usnadňuje jízdu v náročných podmínkách.

Za všech okolností, ať už ve městě, na horách, nebo nezpevněných cestách, přijde vhod asistent rozjezdů do kopce, který je standardní výbavou všech modelů Suzuki s pohonem všech kol.

Bezkonkurenčně široká nabídka modelů s pohonem všech kol

Na počátku roku 2021 se rodina Suzuki rozšíří o nový vrcholný model. Across se zařadí nad stylové SUV Vitara, rodinný crossover S-Cross a jediné ultra kompaktní SUV Ignis. Nabídka Suzuki na českém trhu je unikátní tím, že japonská značka nabízí veškeré své modely s pohonem všech kol.


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Suzuki

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nové SUV Suzuki Across je tady. Víte, jakého modelu je to kopie? Fotografie k článku Nové SUV Suzuki Across je tady. Víte, jakého modelu je to kopie? Fotografie k článku Nové SUV Suzuki Across je tady. Víte, jakého modelu je to kopie? Fotografie k článku Nové SUV Suzuki Across je tady. Víte, jakého modelu je to kopie? Fotografie k článku Nové SUV Suzuki Across je tady. Víte, jakého modelu je to kopie? Fotografie k článku Nové SUV Suzuki Across je tady. Víte, jakého modelu je to kopie? Fotografie k článku Nové SUV Suzuki Across je tady. Víte, jakého modelu je to kopie? Fotografie k článku Nové SUV Suzuki Across je tady. Víte, jakého modelu je to kopie?

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Peugeot 208 1.5 BlueHDi - poslední malý mohykán s velkým srdcem

Test: Peugeot 208 1.5 BlueHDi - poslední malý mohykán s velkým srdcem

Najít na trhu malý automobil poháněný čtyřválcovým dieselem je téměř nemožné. Francouzská automobilka se lvem ve znaku jde proti aktuálním trendům a nabízí u modelu 208 vznětovou patnáctistovku BlueHDi. A nás zajímalo,..

Jakou ojetinu do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Jakou ojetinu do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum..

Na modernizovanou Kiu Rio stačí 300 tisíc korun, je žhavým konkurentem Fabie

Na modernizovanou Kiu Rio stačí 300 tisíc korun, je žhavým konkurentem Fabie

Kia Rio je prvním vozem Kia s benzínovým mild-hybridním pohonem. Inteligentní manuální převodovka se spojkou bez..

Test ojetiny: Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDi - konkurent Octavie RS TDI

Test ojetiny: Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDi - konkurent Octavie RS TDI

Výkonná kombi nižší střední třídy nám dokazují, proč jsou větší a těžší stroje obvykle naprosto zbytečné. Vždyť do..

Neriskujte na železničních přejezdech, v létě hrozí únava či oslepení sluncem

Neriskujte na železničních přejezdech, v létě hrozí únava či oslepení sluncem

Železniční doprava se v uplynulých dnech mediálně zviditelnila kumulací vážných nehod s tragickými následky a..