Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s

vloženo

Šestá generace sportovního sedanu se chlubím systémem pohonu všech kol M xDrive, specifický pro vozy divize M. Tento systém nejenže posouvá M5 na novou úroveň v oblasti dynamických výkonů, ale exceluje i v každodenní praktičnosti a nabízí výjimečnou stabilitu za všech jízdních podmínek.

Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s

Pod kapotou nového BMW M5 pracuje nejnovější verze motoru V8 o objemu 4,4 litru, vybaveného technologií BMW M TwinPower Turbo. S výkonem 441 kW/600 k a maximálním točivým momentem 750 Nm slibuje masivní zátah a extrémní výkony. Osmiválec se dvěma turbodmychadly například rozjede novou M5 z 0 na 100 km/h jen za 3,4 s a umí letět až 305 km/h (v případě, že nemá elektronický omezovač).


O přenos veškerého výkonu na kola se stará nová osmistupňová převodovka M Steptronic se systémem Drivelogic, který ve spolupráci se systémem M xDrive umožňuje optimální využití schopností motoru za všech jízdních podmínek. Výsledkem je to, že nové BMW M5 je nejen nejrychlejší, ale také nejobratnější ze všech modelů M5 postavených od roku 1984.

new bmw M5

Nové BMW M5 (kombinovaná spotřeba: 10,5 l/100 km) posouvá jízdní dynamiku na novou úroveň. Svůj debut si v šesté generaci sportovního sedanu odbývá nový systém pohonu všech kol M xDrive, specifický pro vozy divize M. Tento systém nejenže posouvá M5 na novou úroveň v oblasti dynamických výkonů, ale exceluje i v každodenní praktičnosti a nabízí výjimečnou stabilitu za všech jízdních podmínek.

bmw m5 interior

Frank van Meel, předseda představenstva BMW M GmbH, vysvětluje výhody průkopnické technologie pohonného ústrojí na palubě nového BMW M5: „Díky systému M xDrive lze nové BMW M5 řídit s tradiční kombinací sportovního charakteru a neochvějné přesnosti jak na závodním okruhu, tak i na otevřené silnici. Tam svého řidiče potěší i značně zlepšenou směrovou stabilitou a ovladatelností až na limitech svých schopností, a to i v nepříznivých podmínkách, jako je mokrá nebo zasněžená silnice.“

bmw m5 engine

Schopnost vozu spojovat použitelnost pro každodenní provoz na jedné straně s naprostou radostí z jízdy na straně druhé je dána zásluhou inteligentního centrálního řízení systému M xDrive. Po nastartování má BMW M5 zapnutý režim pohonu všech kol (4WD) s aktivovaným stabilizačním systémem DSC. Řidič potom může volit mezi různými jízdními charakteristikami M5 aktivováním specifických jízdních režimů, včetně nastavení jízdy s pohonem jen zadních kol a vypnutým DSC. V tomto módu umožní nové BMW M5 zkušeným řidičům užít si ryzí formu jízdních zážitků.

 


Petr Šikl, BMW Group

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s Fotografie k článku Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s Fotografie k článku Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s Fotografie k článku Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s Fotografie k článku Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s Fotografie k článku Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s Fotografie k článku Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s Fotografie k článku Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s Fotografie k článku Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s Fotografie k článku Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s Fotografie k článku Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s Fotografie k článku Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s Fotografie k článku Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8 - po čertech krásné kombi

Test: Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8 - po čertech krásné kombi

Nová generace Peugeotu 508 se po stránce designu maximálně povedla, a to jak v provedení sedan, tak kombi. Novinka se nehoní litry v zavazadelníku ani centimetry v interiéru. Jednoduše je to samorost dotažený téměř k..

Volvo má první elektromobil, je jím model XC40 Recharge s výkonem přes 400 koní

Volvo má první elektromobil, je jím model XC40 Recharge s výkonem přes 400 koní

Základem XC40 Recharge je ústrojí tvořené dvěma elektromotory, jedním u každé nápravy. Oba mají výkon 204 koní (152..

Chystáte se autem na hory do zahraničí? Nezapomeňte ho pojistit!

Chystáte se autem na hory do zahraničí? Nezapomeňte ho pojistit!

Podzim je v plném proudu a na některých výš položených místech se začíná objevovat první sníh. Lyžařská sezóna se..

Test ojetiny: Opel Vectra – třetí generace potěší cenou

Test ojetiny: Opel Vectra – třetí generace potěší cenou

Vectra třetí generace zaujme prostorností, komfortním odpružením i dobrými jízdními vlastnostmi. A vzhledem ke svému..

Čtvrtá generace Škody Octavia se blíží, jak bude vypadat?

Čtvrtá generace Škody Octavia se blíží, jak bude vypadat?

Dvěma exkluzivními designovými skicami ukazuje mladoboleslavská automobilka poprvé podobu nové generace modelu Škoda..