Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s

Šestá generace sportovního sedanu se chlubím systémem pohonu všech kol M xDrive, specifický pro vozy divize M. Tento systém nejenže posouvá M5 na novou úroveň v oblasti dynamických výkonů, ale exceluje i v každodenní praktičnosti a nabízí výjimečnou stabilitu za všech jízdních podmínek.

Pod kapotou nového BMW M5 pracuje nejnovější verze motoru V8 o objemu 4,4 litru, vybaveného technologií BMW M TwinPower Turbo. S výkonem 441 kW/600 k a maximálním točivým momentem 750 Nm slibuje masivní zátah a extrémní výkony. Osmiválec se dvěma turbodmychadly například rozjede novou M5 z 0 na 100 km/h jen za 3,4 s a umí letět až 305 km/h (v případě, že nemá elektronický omezovač).


O přenos veškerého výkonu na kola se stará nová osmistupňová převodovka M Steptronic se systémem Drivelogic, který ve spolupráci se systémem M xDrive umožňuje optimální využití schopností motoru za všech jízdních podmínek. Výsledkem je to, že nové BMW M5 je nejen nejrychlejší, ale také nejobratnější ze všech modelů M5 postavených od roku 1984.

new bmw M5

Nové BMW M5 (kombinovaná spotřeba: 10,5 l/100 km) posouvá jízdní dynamiku na novou úroveň. Svůj debut si v šesté generaci sportovního sedanu odbývá nový systém pohonu všech kol M xDrive, specifický pro vozy divize M. Tento systém nejenže posouvá M5 na novou úroveň v oblasti dynamických výkonů, ale exceluje i v každodenní praktičnosti a nabízí výjimečnou stabilitu za všech jízdních podmínek.

bmw m5 interior

Frank van Meel, předseda představenstva BMW M GmbH, vysvětluje výhody průkopnické technologie pohonného ústrojí na palubě nového BMW M5: „Díky systému M xDrive lze nové BMW M5 řídit s tradiční kombinací sportovního charakteru a neochvějné přesnosti jak na závodním okruhu, tak i na otevřené silnici. Tam svého řidiče potěší i značně zlepšenou směrovou stabilitou a ovladatelností až na limitech svých schopností, a to i v nepříznivých podmínkách, jako je mokrá nebo zasněžená silnice.“

bmw m5 engine

Schopnost vozu spojovat použitelnost pro každodenní provoz na jedné straně s naprostou radostí z jízdy na straně druhé je dána zásluhou inteligentního centrálního řízení systému M xDrive. Po nastartování má BMW M5 zapnutý režim pohonu všech kol (4WD) s aktivovaným stabilizačním systémem DSC. Řidič potom může volit mezi různými jízdními charakteristikami M5 aktivováním specifických jízdních režimů, včetně nastavení jízdy s pohonem jen zadních kol a vypnutým DSC. V tomto módu umožní nové BMW M5 zkušeným řidičům užít si ryzí formu jízdních zážitků.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl, BMW Group

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Modernizovaná Kia Sorento je krásná a dostala neobvyklé funkce
Test: Seat Ateca FR 1.5 TSI Black Edition - SUV ze staré školy umí překvapit Nové BMW X2 a BMW iX2 mají české ceny, elektrická verze je cenově zajímavá Test: Kia EV6 Earth - vesmírná loď okouzlí vzhledem a použitelností

Tipy z autobazarů

Ford S-MAX

Rok výroby 2014

249 000 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2016

393 000 Kč

Volkswagen T-Roc

Rok výroby 2019

469 000 Kč

Jaguar XF

Rok výroby 2012

288 990 Kč