Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto | Autanet.cz

Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto

Audi Sport slaví na IAA 2017 světovou premiéru nového modelu Audi RS 4 Avant, který kombinuje vysoké výkony s enormní praktičností pro každodenní provoz. Díky motoru 2.9 TFSI s výkonem 331 kW (450 k) a točivým momentem 600 N.m je nejsportovnějším členem modelové řady A4. Sériově dodávaný pohon všech kol quattro přenáší hnací sílu motoru V6 Biturbo na všechna čtyři kola.

Audi RS 4 Avant bude možné objednávat od podzimu 2017 a u prodejců v České republice a ostatních evropských zemích se objeví na začátku roku 2018. Cena na českém trhu nebyla dosud stanovena.


Střešní spoiler RS markantním způsobem zakončuje záď

Designéři se při návrhu designu čtvrté generace modelu Audi RS 4 Avant nechali inspirovat mnoha detaily závodního vozu Audi 90 quattro IMSA GTO. Přídi dominují obrovské otvory pro přívod vzduchu, jejichž mřížky mají typickou voštinovou strukturu RS, společně s širokou a nízkou maskou chladiče Singleframe. Na přání dodávané světlomety Matrix LED zaujmou tmavě tónovanými krycími skly. V porovnání s modelem Audi A4 Avant jsou podběhy kol o 30 milimetrů širší a jsou navíc zdůrazněny charakteristickými prolisy modelů quattro. Výrazná záď je definována specifickým difuzorem RS, oválnými koncovkami výfukové soustavy RS a střešním spoilerem RS. V rámci programu Audi exclusive na přání dodávaný lak karoserie v perleťovém odstínu modrá Nogaro připomíná první generaci z roku 1999. Nové Audi RS 4 Avant jezdí sériově na 19“ kovaných kolech z lehké slitiny, na přání jsou k dispozici 20“ kola.

audi RS4 avant

Z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy, sportovní podvozek RS a Audi drive select v sériové výbavě

Motor V6 Biturbo v novém modelu Audi RS 4 Avant dosahuje nejvyššího výkonu 331 kW (450 k). Maximální točivý moment 600 N.m – o 170 N.m vyšší než u předchůdce – je k dispozici v širokém rozsahu otáček od 1900 do 5000 min-1. Audi RS 4 Avant díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 250 km/h. Na přání dodávaný dynamický paket RS zvýší nejvyšší rychlost na 280 km/h.

Hnací síla motoru 2.9 TFSI Biturbo je přenášena na vozovku prostřednictvím sportovně nastavené osmistupňové převodovky tiptronic s optimalizovanými dobami řazení a trvalého pohonu všech kol. Na přání dodává Audi sportovní diferenciál pro zadní nápravu. Průměrná spotřeba paliva činí 8,8 litru na 100 kilometrů (199 gramů CO2 na kilometr). To znamená zvýšení hospodárnosti o 17 procent v porovnání s předchůdcem. Nové Audi RS 4 Avant má pohotovostní hmotnost 1790 kilogramů, což je o 80 kilogramů méně než dosud.

Sériově dodávaný sportovní podvozek RS snižuje světlou výšku modelu Audi RS 4 Avant o dalších sedm milimetrů v porovnání se sportovním podvozkem výchozího modelu A4. Na přání je k dispozici sportovní podvozek RS plus se systémem Dynamic Ride Control (DRC), brzdovou soustavou s keramickými kotouči a specifickým dynamickým řízením RS. Řidič si může individualizovat zážitky z jízdy prostřednictvím sériově dodávaného systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select.

Velmi kvalitní materiály a digitální závodní panel přístrojů v interiéru

Sportovní charakter modelu Audi RS 4 Avant umocňuje černý interiér. Sportovní sedadla RS, na přání s prošíváním ve voštinovém vzoru, multifunkční sportovní volant RS s dole zploštělým věncem obšitým kůží, kulisa páky voliče a osvětlené prahové lišty nesou emblém RS. Digitální panel přístrojů Audi virtual cockpit a průhledový displej zobrazují specifické ukazatele RS s informacemi o působícím zrychlení, tlaku v pneumatikách a točivém momentu. Nabídku individualizace rozšiřují stylistické pakety s leskle černými ozdobnými prvky nebo s ozdobnými prvky z uhlíkového kompozitu a s hliníkovými nebo černými vnějšími díly karoserie. Program Audi exclusive splní zákazníkům téměř jakákoli další speciální přání.

Stejně jako pro všechny nové modely Audi, bude platit i pro Audi RS 4 Avant čtyřletá prodloužená záruka výrobce s omezením na 120 000 km, která je součástí sériové výbavy.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl, Audi

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Peugeot 308

Rok výroby 2023

589 000 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2018

409 900 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2018

415 000 Kč

Seat Ateca

Rok výroby 2019

535 990 Kč