Nissan Qashqai dostal nový motor a dvouspojkovou převodovku

Nissan Qashqai je nyní v prodeji se zcela novým benzínovým motorem o objemu 1.3 litru ve dvou výkonnostních verzích. Slabší varianta nahradí současnou dvanáctistovku, kdežto silnější verze pak šestnáctistovku.

Vysoce úsporný nový motor, dostupný s výkonem 140 a 160 koní, přináší nižší spotřebu paliva a produkuje méně emisí CO2. Využivá sílu a zdroje aliance Renault-Nissan-Mitsubishi a na vývoji se podílela také společnost Daimler.


Třináctistovka bude dostupná v provedení se šestistupňovou manuální převodovkou a zcela novou sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou (DCT), obě verze se objeví s pohonem předních kol. Celkově bude tak nová pohonná jednotka dostupná ve třech verzích – v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou a výkonem 140k, se šestistupňovou manuální převodovkou a výkonem 160k a sedmistupňovou převodovkou DCT a výkonem 160k. Točivý moment je 240 Nm pro verzi s nižším výkonem, 260 Nm pro výkonnější verzi s manuální převodovkou a 270 Nm pro převodovku DCT.

Tři nové 1.3-litrové motorizace modelu Qashqai přímo nahrazují tři předchozí varianty – 1.2-litrový motor o výkonu 115k párovaný s manuální převodovkou a převodovkou CVT, a 1.6-litrový motor s výkonem 163k a manuální převodovkou. Všechny nové motorizace splňují nejnovější evropský emisní standard Euro 6d-Temp.

Nižší spotřeby bylo docíleno zásadním přepracováním designu motoru v porovnání s předchozími benzínovými motory. Byl přidán filtr pevných částic benzinu a došlo ke zlepšení v oblastech vstřikování paliva, designu spalovací komory, sníženého tření a optimalizace turbodmychadla. Díky vyššímu točivému momentu v nízkých otáčkách se zároveň snížila hlučnost, což představuje další benefit pro koncové zákazníky.

Ve srovnání s předchozím 1.2-litrovým motorem s výkonem 115k a manuální převodovkou nabízí nový 1.3-litrový motor se 140k a manuální převodovkou navíc 25k výkonu a 50Nm točivého momentu. Emise CO2 modelu Qashqai vybaveného 17” koly jsou nyní 121 g/km (NEDC-BT), což je o 8 g/km méně než dříve (NEDC).

Při porovnání těchto dvou pohonných jednotek se zlepšilo také zrychlení. Zatímco čas zrychlení z 0-100 km/h je téměř identický (10,6 s pro motor 1.2l proti 10,5 s pro nový motor 1.3l), průžné zrychlení z 80-100 km/h na 4. rychlostní stupeň kleslo z 5,7 s na 4,5 s – to představuje 21% zlepšení. Ještě výraznějšího zlepšení 35 % bylo dosaženo při pružném zrychlení z 100-120 km/h na 6. převodový stupeň, což přináší řidiči mnohem větší flexibilitu.

Ve srovnání s předchozí 1.6-litrovou verzí se 163k a manuální převodovkou nabízí nový 1.3-litrový motor se 160k a manuální převodovkou sice o 3k menší výkon, ale o 10 Nm vyšší točivý moment. Emise CO2 modelu Qashqai vybaveného 17” koly jsou nyní 121 g/km (NEDC-BT), což je o 13 g/km méně než dříve (NEDC).

Úplně nová dvouspojková automatická převodovka DCT je vybavebá mokrými spojkami, což přináší lepší zážitek z jízdy. Pro dosažení lepší účinnosti je vybavená elektricky ovládaným chladícím okruhem a elektromechanickým řízením převodových stupňů. To přináší soukromým i fleetovým zákazníkům výhody v podobě plynulého průběhu výkonu, rychlých změn převodových stupňů a díky absenci hydrodynamického měniče je jízda zábavnější a plynulejší.

Zároveň dochází ke snižování provozních nájkladů, především díky nižším nákladům na údržbu po dobu celé životnosti vozu. Například servisní intervaly byly prodloužené z 20 000 km na 30 000 km. Kromě toho snížení vyprodukovaných emisí CO2 o 8 g/km pro modely s manuální převodovkou znamená v některých státech západní Evropy snížení silniční daně. Podle dnešních sazebníků to představuje 290£ ve Spojeném království, 36€ v Německu a 163€ ve Francii.

Tento motor je výsledkem spolupráce mezi aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi a společností Daimler a prošel 40 000 hodinami testování a simulací. Během tohoto testování byl motor podroben nájezdu 300 000 km v nejextrémnějších podmínkách světa.

Díky spolupráci se společností Daimler dokázali dvě značky vytvořit synergie, které posunuly hranice možného ve světe benzinových motorů. Výsledkem je 1.3-litrový motor s nejvyšší úrovní výkonu a pohodlí pro zákazníky, splňující nejpřísnější standardy spolehlivosti a odolnosti a nabízející nižší emise CO2. Interval výměny oleje byl prodloužen z 20 000 km na 30 000km.

Výhody pro zákazníka: 1.3-litrový 140k s manuální převodovkou ve srovnání s předchozí verzí 1.2l 115k

  • Vyšší točivý moment                           +50Nm (nyní 240Nm)
  • Vyšší výkon                                        +25PS (nyní 140k)
  • Nižší emise CO2 (NEDC-BT)              -8 g/km (nyní 121 g/km) se 17” koly
  • Nižší spotřeba paliva (NEDC-BT)       -0.3 l/100km (nyní 5.3 l/100 km)se 17” koly

Výhody pro zákazníka: 1.3-litrový 160k s manuální převodovkou ve srovnání s předchozí verzí 1.6l 163k

  • Vyšší točivý moment                            +10Nm (nyní  260 Nm)
  • Velmi podobný výkon                           -3PS (nyní 160k)
  • Nižší emise CO2 (NEDC-BT)               -13 g/km (nyní 121 g/km) se 17” koly
  • Nižší spotřeba paliva (NEDC-BT)         - 0.5 l/100km (nyní 5.3 l/100 km) se 17” koly

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Mazda 6

Rok výroby 2009

145 000 Kč

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

850 000 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

529 900 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

999 000 Kč