Test: Nissan Qashqai e-Power se vydal netradiční cestou a válcuje konkurenty | Autanet.cz

Test: Nissan Qashqai e-Power se vydal netradiční cestou a válcuje konkurenty

Najít dobře vybavené SUV za slušné peníze, které navíc jezdí jako elektromobil není zrovna lehké. Nissan Qashqai prošel modernizací, která přinesla elegantnější vzhled, kvalitnější zpracování a zachování praktických ovládacích tlačítek. Testovaná verze e-Power kombinuje benzinový motor s elektromotorem, nabízí plynulou jízdu a překvapivou úspornost.

Třetí generaci modelu Qashqai japonská automobilka Nissan prodává již čtvrtým rokem. Zapůjčený vůz prodělal již modernizaci, která rázně vylepšila vzhled a vyřešila nedostatky. Celkově tak Qashqai působí uhlazeněji a vyváženěji. Nabídka laků karoserie byla rozšířená o bílou perleť, černou či zajímavý tmavě zelený odstín Ocean Deep. Světlejší lakování je možné kombinovat s tmavou střechou a dvoubarevný může být i kabina vozu.


Nissanu se podařilo ubránit v kabině nepříjemnému trendu odstraňování klasických ovladačů. Qashqai díky tomu využívá pro většinu věcí klasické ovladače – stará dobrá tlačítka a otočná kolečka sloužící například regulaci teploty. Ovládací kolečko je k dispozici i pro regulaci hlasitosti infozábavního systému. To chválíme, protože nikdo nic lepšího zatím nevynalezl.

Samozřejmě nechybí dotyková obrazovka s úhlopříčkou 12,3 palce, která se ukázala být překvapivě přehledná. Displej je doplněn o šikovná tlačítka pod ním, kde můžete jednoduše přepínat mezi denním a nočním režimem, popř. obraz z parkovacích kamer (zobrazit lze výstup s 3D modelem vozu zasazeným do reálného okolí nebo pohled s průhlednou kapotou). Vždy pak dostanete bezdrátové připojení Apple CarPlay a Android Auto.

Přístrojový štít s uhlopříčkou 12,3 palců patří k těm povedenějším. Nejenže obsah lze nastavit, vše je maximálně přehledné a dostatečně velké. Samotné ovládání palubního počítače provádíte pomocí velkých tlačítek na levém rameni volantu. 

Nissan uvádí pro každou výbavu jiný objem zavazadlového prostoru. Pro základní Acentu je to 504 litrů, pro Teknu 479 litrů a pro Teknu+ pak jen 455 litrů. Líbilo se mi, že podlážka je rozdělena na dvě části a z jedné pak lze vytvořit příčnou přepážku. Menší nákup nebo zavazadlo pak při jízdě v zatáčkách nenaráží do stěn. Ocenil jsem i prostor pro dojezdové kolo v nejspodnější části zavazadelníku.

Základ nabídky tvoří mild-hybridní přeplňovaná 1.3 DIG-T o výkonu 103 kW spojená s manuální převodovkou aktuálně dostupná za 599.990 Kč. K dispozici je i silnější 116 kW provedení, které můžete kromě manuálu (619.990 Kč) párovat s automatem Xtronic typu CVT (659.990 Kč). Toto provedení lze mít i s pohonem všech kol (od druhého stupně výbavy za 769.990 Kč).

Do testu ovšem přijela varianta s hybridním pohonem e-Power, kterou tvoří benzínová přeplňovaná tříválcová patnáctistovka pracující jako generátor energie pro elektrický pohon s výkonem 140 kW a 330 Nm. Toto provedení startuje v základu na 769.990 Kč, námi zkoušený třetí výbavový stupeň Tekna je pak otázkou 899.990 Kč. Hybridní systém využívá baterii o kapacitě 1,97 kWh a v podstatě Qashqai jezdí jako elektromobil, kde místo nabíjení elektřiny tankujete benzín. Qashqai e-POWER  je standardně vybaven systémem e-Pedal Step, který umožňuje ovládání jízdy (zrychlení/zpomalení, rozjezd) pomocí plynového pedálu. Tato technologie poskytuje plynulý a uvolňující zážitek z jízdy. Použití brzdového pedálu je stále nutné pro rychlé a silné nebo nouzové brzdění a pro 
úplné zastavení vozidla.

Jízda je plynulá, synchronní elektromotor okamžitě reaguje na sešlápnutí plynu a v případě potřeby poskytuje dostatek síly (140 kW výkonu a 330 Nm točivého momentu). Překvapí kultivovaností a celkové sladění hybridní soustavy. Zajímavý je volič jízdních režimů, který působí futuristicky, přičemž jeho ovládání je naprosto intuitivní. Maximální rychlost verze e-Power činí 170 km/h, zrychlení z 0-100 km/h proběhne za 7,9 sekundy. Modely s automatickou převodovkou i s pohonem e-Power mají automaticky systém ProPilot (adaptivní tempomat s funkcí udržování vozu uprostřed jízdního pruhu a funkcí Navi-Link, který počítá například se sjezdy z dálnice nebo prudšími zatáčkami). 

Palivová nádrž o objemu 55 litrů může vydržet klidně na tisíc kilometrů. Přesně tak úsporný je tento vůz. Bez větší snahy se lze po ucpaném městě pohybovat za 4-5 l/100 km, přičemž po více než 500 ujetých kilometrech nám palubní počítač ukázal průměrnou spotřebu 5,7 l/100 km. A to jsme jezdili i po německých dálnicích vyšší rychlostí. Kdyby tomu tak nebylo, tak spotřebu udržíme do pěti litrů. A to je fantastické vzhledem k vyšší stavbě a provozní hmotnosti až 1.728 kg.

Jízda je maximálně jednoduchá. Qashqai se chová vcelku vyváženě a komfortně. Za každých okolností se snaží být příjemným parťákem, nerovnosti zdolává na 19" kolech překvapivě snadno a bez bouchání. Při ostřejším jízdním stylu začíná v zatáčkách působit rozevlátým dojmem, stačí ovšem přišlápnout pedál k podlaze, přední kola zaberou a vůz vytáhnout z oblouku. Náklony jsou sice o něco výraznější, ale podvozek se nevzdává a při vyšších nárocích za to umí zabrat (na 18palcových a 19palcových kolech je zadní zavěšení kol řešeno torzní příčkou, vozy na 20palcových discích dostávají dozadu dokonce multilink). 

Pružnost hybridu je naprosto v pořádku, i ve vyšších rychlostech na dálnicích. Brzdy pak vynikají naprosto příkladným přirozeným chodem. Dávkování je bezproblémové, což o většině hybridu nelze říci.

Nissan Qashqai zaujme svým vzhledem, dobře zpracovanou kabinou a řidiče potěší klasickými ovladači jako starých dobrých časů. Pokud povypínáte otravné asistenční systémy (zejména pak asistenta jízdy v pruzích a čtení dopravních značek), začne být Qashqai velmi příjemným vozem, který hbitě reaguje jak plynový, tak brzdový pedál. Pohonná soustava funguje bez připomínek, benzínový motor neobtěžuje a při běžné zátěži zkoušené provedení e-Power se chová jako elektromobil. Pro úplnou spokojenost nám chyběl pouze větší rozsah posuvu středové loketní opěrky mezi předními sedadly, tlačítko pro rychlejší deaktivaci otravných asistenčních systémů nebo průvlak na lyže v zadních opěradlech.

 

Plusy:

+ spotřeba paliva (zejména ve městě)

+ dobré brzdy a čitelné řízení

+ jednoduché ovládání (klasické tlačítka, otočné ovladače)

+ kultivovaný pohon (jezdí jako elektromobil)

+ slušné materiály v kabině a dobré zpracování

+ slušná prostornost

 

Mínusy:

- nelze posouvat loketní opěrku

- otravný asistent jízdy v pruzích

- ponořování přídě při plném brždění a rozevlátější jízdní styl při ostřejší jízdě

 

Technické parametry:

Karoserie: pětidveřové, pětimístné SUV

Pohon kol: přední

Spalovací motor: zážehový přeplňovaný tříválec, zdvihový objem 1.497 cm3

Maximální výkon: 116 kW(158 k)/4.600 ot./min.

Max. točivý moment: 250 Nm

Elektromotor: synchronní s permanentním magnetem

Max. výkon: 140 kW (190 koní)

Max. točivý moment: 330 Nm

Baterie: lithium-iontová 1,97 kWh

Přední náprava: Mac Pherson

Zadní náprava: Multilink

Hmotnost: 1.728 / 2.180 kg

Zavazadlový prostor: 479 litrů

Objem palivové nádrže: 55 litrů

Délka: 4.425 mm

Šířka: 1.835 mm

Výška 1.625 mm

Rozvor: 2.665 mm


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

red

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: MGS5 EV Exclusive umí jednu věc dokonale
Platnost evidenční kontroly v ČR se prodlužuje na dva roky Test: Honda Jazz je malý velký prcek s obrovskou výhodou BMW M2 CS je lehčí, výkonnější a schopnější Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů

Tipy z autobazarů

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDi 4Motion DSG,Kůže,ACC

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDi 4Motion DSG,Kůže,ACC

Rok výroby 2019

499 000 Kč
Nissan Navara 2,3 HARD TOP

Nissan Navara 2,3 HARD TOP

Rok výroby 2016

419 900 Kč
Škoda Yeti 1.2 TSi Active

Škoda Yeti 1.2 TSi Active

Rok výroby 2012

128 900 Kč
Škoda Octavia 1.5 TSI 110kW Ambition Plus

Škoda Octavia 1.5 TSI 110kW Ambition Plus

Rok výroby 2022

415 000 Kč