Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent | Autanet.cz

Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent

Až osm míst pro pasažéry ve třech řadách sedadel, prostorný a variabilní interiér, zcela nová generace plochých motorů boxer a základ v nové platformě Subaru, za níž po celém světě sklízí chválu nová Impreza a XV. Nový Ascent je opravdu velký, v každém ohledu je to však stále Subaru.

Předně je třeba říci, že v tuto chvíli je Ascent modelem určeným exkluzivně pro Spojené státy, kde se bude také vyrábět.


To ale neznamená, že by nešlo o zajímavé auto, jak naznačila už studie VIZIV-7. Například motor. Pod kapotou najdou majitelé zcela nový čtyřválcový boxer o objemu 2,4 litru s turbem a přímým vstřikováním. V Ascentu nabídne výkon 260 koní a točivý moment 375 Nm. Cílem je nabídnout modernější alternativu k šestiválcům, která zajistí stejné nebo lepší parametry.

Vůz bude na délku měřit bez dvou milimetrů rovných 5 metrů, široký bude 1,93 metru a vysoký 1,82 metru. Rozvor činí 2,89 metru. Zákazníci si budou moci vybrat ze dvou uspořádání interiéru, který nabídne 7 nebo 8 míst pro pasažéry. V sedmimístné verze potěší cestující ve druhé řadě dvojice velkých pohodlných sedadel, trpět by ale neměli ani pasažéři ve třetí řadě. Nastupování do zadních řad pak usnadní dveře s velkým úhlem otevírání.

subaru ascent new kombi

Jak se u amerického vozu dá očekávat, komfortní i bezpečnostní výbava bude velice štědrá. Vůbec poprvé se u Subaru objeví například odvětrávaná sedadla, klimatizace nabídne nezávislé ovládání i pasažérům vzadu a nechybí ani velká panoramatická střecha nebo rozsáhlá konektivita. K dispozici je také přední kamera, zadní kamera schopná přenášet obraz do středového zpětného zrcátka, sedm airbagů v základu, systém EyeSight s adaptivním tempomatem a funkcí nouzového brzdění, automatické brzdění při couvání do překážky, výkonná natáčecí světla, hlídání mrtvých úhlů a tak dále.

Jízdní vlastnosti Ascentu budou po subarácku univerzální a spojí pohodlí, agilitu na silnici a průchodnost terénem. O pohon se postará kombinace plochého motoru, pohonu všech kol Symmetrical AWD a převodovky Lineartronic s možností řazení virtuálních stupňů pádly pod volantem. Světlá výška bude solidních 22 centimetrů a chybět nebude terénní režim X-Mode s asistentem pro sjíždění prudkých svahů. Navíc Ascent utáhne až 2268 kilogramů, nejvíce v historii Subaru.

Vůz bude stát na nové platformě Subaru Global Platform s mimořádnou tuhostí, kterou jako první představily nové modely Impreza a XV. Těm už zajistila nejen špičkové výsledky v nárazových testech, ale také chválu novinářů i majitelů za jízdní vlastnosti. Samozřejmostí je dobrý výhled z vozu a dostatečný dojezd zajistí  nádrž na 73 litrů benzínu. První majitelé v USA se vozu dočkají začátkem léta 2018.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce, Subaru

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: MGS5 EV Exclusive umí jednu věc dokonale
Platnost evidenční kontroly v ČR se prodlužuje na dva roky Test: Honda Jazz je malý velký prcek s obrovskou výhodou BMW M2 CS je lehčí, výkonnější a schopnější Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů

Tipy z autobazarů

Mazda MX-30 e-SKYACTIV EV

Mazda MX-30 e-SKYACTIV EV

Rok výroby 2023

445 000 Kč
Volvo V60 2,0 T6 4x4 Recharge TAŽNÉ ČR

Volvo V60 2,0 T6 4x4 Recharge TAŽNÉ ČR

Rok výroby 2022

849 900 Kč
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDi 4Motion DSG,Kůže,ACC

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDi 4Motion DSG,Kůže,ACC

Rok výroby 2019

499 000 Kč
Ford Kuga 1.5TDCi,navi,360°,ST Line

Ford Kuga 1.5TDCi,navi,360°,ST Line

Rok výroby 2021

499 999 Kč