Nejnovější technologie vznětového motoru pro Saab 9-3 Sport Sedan
07. 06. 2004
Sdílet článek
Vysoce uznávaná sportovní dynamika podvozku Saabu 9-3 Sport Sedan je nyní doplňována nejmodernější pohonnou jednotkou 1.9TiD. Očekává se, že tato kombinace výrazně zvýší průnik značky Saab do rostoucího segmentu vozů se vznětovými motory na evropském automobilovém trhu.
Tato sofistikovaná pohonná jednotka, poskytující vyšší výkon, kultivovanější chod, nižší emise a lepší spotřebu, rozšiřuje řadu 9-3 o zajímavou nabídku náležející do segmentu luxusních vozů se vznětovými motory, která je stejně atraktivní a konkurenceschopná jako nabídka variant se zážehovými motory.
Nový motor s přímým vícenásobným vstřikováním typu common rail je konfigurován pro výkon 150 nebo 120 k. Důležitější však je, že poskytuje silný tah v širokém rozsahu otáček, takže 90% maximální hodnoty točivého momentu je k dispozici v celém pásmu 1750 až 3250 ot/min. Zvýšení současného standardu znamená také použití bezúdržbového částicového filtru, který zajišťuje splnění emisní normy Euro 4, která vstoupí v platnost 1.ledna 2006.
Motor, který je nabízen pro varianty Arc, Linear i Vector, je standardně vybaven šestistupňovou manuální převodovkou, u verze s výkonem 150 k je - v tomto segmentu poprvé - na přání dodávána šestistupňová automatická převodovka.
Co nabízí nejnovější technologie:
- nejmodernější pohonnou jednotku 1.9TiD s přímým vícenásobným vstřikováním typu common rail
- novou úroveň výkonu, kultivovanost chodu a spotřeby
- zdůrazňuje sportovní dynamiku podvozku modelu 9-3 Sport Sedan pro maximální požitek z jízdy
- rozšiřuje nabídku Saabu v segmentu luxusních vozů se vznětovými motory
- je k dispozici ve verzích 150 k/315 Nm nebo 120 k/280 Nm
- šestistupňová manuální převodovka je ve standardní výbavě
- volitelně šestistupňová automatická převodovka je špičkou ve třídě
- inovativní bezúdržbový částicový filtr vyhovuje normě Euro 4
Oslnivé jízdní vlastnosti
Šestnáctiventilová verze o výkonu 150 k je zaměřena na poskytování vyššího výkonu, zatímco osmiventilová konfigurace s výkonem 120 k klade větší důraz na provozní náklady.
Ve srovnání s pohonnou jednotkou 2.2TiD, kterou nahrazuje, nabízí motor 1.9TiD (150 k) o 20% vyšší výkon, o 12,5% vyšší točivý moment, klidnější chod a nižší spotřebu paliva. Vyšší výkon se projevuje oslnivými jízdními vlastnostmi. Akcelerace při zařazeném rychlostním stupni, což je nejdůležitější vlastnost pro každodenní jízdy, se vyrovná nejvyššímu modelu řady - Saabu 9-3 Aero, zatímco zrychlení 0 - 100 km/h, které je o dost méně významné, je dosahováno za 9,5 s.
Osmiventilová verze dosahuje v kombinovaném provozu spotřeby paliva 5,8 l/100 km, což je praktické zdokonalení oproti předchozímu motoru 2.2TiD. Emise CO2 při hodnotě 157 g/km vykazují zlepšení o 11%.
Obě verze motoru využívají stejný čtyřválcový litinový blok a hlavu válců z hliníkové slitiny. 16-ventilový motor má řetězem poháněný rozvod DOHC se dvěma vačkovými hřídeli a s hydraulickými zdvihátky ventilů. 8-ventilový motor má jeden vačkový hřídel. Oba motory mají ocelový klikový hřídel i ojnice, dvojhmotový setrvačník, tlakově odlévané hliníkové sací potrubí pro snížení hmotnosti a elektronicky řízenou recirkulaci výfukových plynů (EGR) pro rychlé ohřátí motoru a pro nízké emise.
Technologie common rail poskytuje trvale vysoký vstřikovací tlak v tryskách (1600 bar), který nezávisí na převládajících otáčkách ani na zátěži motoru. Tato platforma umožňuje používat větší počet malých vstřiků (2-5), které umožňují uvolnit z daného množství paliva co nejvíce energie.
Tento vysoce účinný proces spalování se vyplácí v řadě klíčových oblastí. Kromě zvýšení výkonu a snížení spotřeby paliva i emisí je rozhodujícím faktorem pro eliminaci silných vibrací, které jsou tradičním průvodním jevem kompresního zapalování.
Řídící jednotka Bosh ECM průběžně nastavuje počet, frekvenci a velikost vstřiků podle tří hlavních parametrů, jimiž jsou: aktuální otáčky motoru, požadovaná poloha škrtící klapky a teplota chladicí kapaliny motoru. Každý vstřikovací puls může být oddělen intervalem pouhých 150 mikrosekund a dodávat přitom palivo v dávkách o velikosti pouze 1 mm3.
Zdroj: Polar Motors s.r.o.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel
Mazda 2 1.4i Active
Rok výroby
2006
59 000 Kč

Mazda 2 1,4 i PO SERVISU,SUPER STAV
Rok výroby
2007
58 900 Kč

Mazda 2 1.25i 55KW – KLIMATIZACE
Rok výroby
2005
49 990 Kč
Mohlo by vás zajímat

Omoda 5 je čínská Škoda Karoq s bohatou výbavou a zajímavou cenovkou 699.000 Kč
Nový model je dostupný s benzínovým motorem a dvouspojkovou převodovkou nebo jako elektromobil ...

Výroba hybridní Mazdy2 spuštěna. Pohon zajistí tříválec o výkonu 92 koní spolu s elektromotorem
Mazda2 Hybrid 2024 se bude prodávat od února 2024 po celé Evropě ...

Mazda2 do konce září s letním bonusem 50.000 Kč
Samodobíjecí Mazda2 Hybrid je vynikající auto do města: Má výrazné tvarové linky, atraktivní proporce a kompaktní rozměr ...
Nejnovější články

Nových dobíjecích stanic pro elektromobily rychle přibývá
Jen v letošním prvním čtvrtletí zprovoznila PRE 34 nových veřejných dobíjecích stanic ...

Nová velká Dacia je tady. Čechům se bude líbit, má velký kufr a dobrou cenu
Dacia Bigster je prvním modelem skupiny Renault, který využívá zcela nový systém hybridního pohonu tvořeného čtyřválcovo ...

Lexus představil model RZ. Jezdí na elektřinu, může mít pohon všech kol a výkon až 408 koní
V rámci řady RZ se poprvé představuje verze F SPORT, která přináší vzrušení z jízdy ...
Nejčtenější články měsíce

Top
Tipy z autobazarů

Mercedes-Benz EQE
Rok výroby 2023
1 635 000 Kč

Fiat Ducato
Rok výroby 2019
420 000 Kč

BMW X5
Rok výroby 2018
1 190 000 Kč

Škoda Superb
Rok výroby 2015
228 800 Kč