Model Solterra je první plně elektrické Subaru

vloženo

Uvedení modelu SOLTERRA na trhy Japonska, USA, Kanady, Evropy a Číny proběhne v polovině roku 2022. Novinka je klonem nedávno představeného elektromobilu od Toyoty, který v případě pohonu předních kol nabídce dojezd 530 kilometrů. U čtyřkolky to bude zhruba 460 km. Chybět nebude terénní režim X-Mode s novou funkcí Grip Control (automatická jízda konstantní rychlostí).

Model Solterra je první plně elektrické Subaru Model Solterra je první plně elektrické Subaru

Verze s pohonem přední nápravy nabídne výkon 150 kW (jeden elektromotor vpředu), ve verzi 4×4 je výkon 160 kW rovnoměrně rozdělen mezi obě nápravy (dva motory o výkonu 80 kW). Solterra nabídne prostornější interiér než Outback (rozvor 2850 mm) při délce blízké Foresteru (rozměry 4690 x 1870 x 1650 mm).


Při vývoji modelu SOLTERRA, prvního plně elektrického modelu značky, který je určen pro trhy celého světa, se Subaru snažilo překonat různá očekávání zákazníků kladená na elektřinou poháněné automobily a vytvořit praktický vůz, který si mohou zákazníci vybrat s důvěrou. Technika tohoto vozu bude základem i pro budoucí elektrické vozy značky Subaru. Další snahou bylo, aby nový globální model byl skutečným SUV Subaru, tedy automobilem, v němž zákazníci najdou tradiční hodnoty značky Subaru.

SOLTERRA byla navržena jako autentické SUV přátelské k životnímu prostředí, které současně poskytne pro Subaru typické pohodové vlastnění vycházející z léta zdokonalovaného přístupu „Požitek a klid mysli“. V tomto případě ale doplněné o některé nové hodnoty a vlastnosti, jež mohou nabídnout pouze elektřinou poháněné vozy.

Hladce do přední části integrovaná šestiúhelníková maska vyjadřuje hospodárnost elektrických vozů. Vedle horizontálně orientované masky začínají výrazné a dynamicky navržené blatníky, které svým provedením demonstrují robustnost obvyklou u vozů SUV.

Pro prostorný interiér je charakteristická nízká palubní deska s hlavními přístroji, které jsou poprvé u Subaru umístěné vysoko na ní a viditelné při pohledu přes volant.

Globální platforma e-SUBARU Global Platform

Novou platformu e-Subaru Global Platform, určenou výhradně pro elektrické vozy, jsme vyvinuli společně se společností Toyota Motor Corporation. Využili jsme při tom naše rozsáhlé zkušenosti s oceňovaným technickým základem našich vozů: Subaru Global Platform.

Elektrická platforma e-Subaru Global Platform se vyznačuje mimořádnou jízdní dynamikou přinášející vysokou úroveň stability a obratnosti, která zcela přesně odpovídá řidičovým pohybům volantem.

Akumulátor dodávající energii elektrickému pohonu je umístěn v podlaze vozu, kde je součástí jeho nosné struktury. Přispívá tak nejen k nízkému těžišti, ale také k mimořádně vysoké tuhosti a pevnosti celé karoserie.

Jízdní dynamika/pohon všech kol AWD

SOLTERRA je vybavena systémem pohonu všech kol využívajícím pro pohon každé z náprav jeden samostatný elektromotor. Subaru do vývoje tohoto typu pohonu všech kol vložilo své dlouhodobé zkušenosti se systémy AWD a kontrolou rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola. Model SOLTERRA plně využívá nových možností daných rychlostí reakcí elektrických motorů a možností plně variabilního rozložení hnacích sil mezi přední a zadní nápravu. Díky tomu dokáže maximalizovat efektivitu využívání dostupné přilnavosti každého ze čtyř kol a poskytnout tak svým řidičům jistotu a klid.

Stejně jako je tomu o ostatních SUV modelů Subaru, také SOLTERRA je vybavena systémem X-MODE, který přináší více kontroly při jízdě na nezpevněných površích. Další zlepšení jízdního projevu dodává nová funkce Grip Control, která umožňuje stabilní jízdu konstantní rychlostí na různých typech nezpevněných povrchů.

Bezpečnost

Tvar každé části nosné struktury karoserie i jejich materiály byly navrženy na míru pro dané použití, takže nosná část modelu SOLTERRA je lehčí a současně vykazuje vyšší úroveň ochrany posádky, pokud dojde k nárazu.

V případě kolize nosná struktura přenese energii nárazu do dalších částí karoserie, kde bude účinně pohlcena. Tím je zajištěna nejen ochrana cestujících ve vozidle, ale také komponentů vysokonapěťového elektrického pohonu.

SOLTERRA je pro Subaru velmi důležitým modelem. Subaru má totiž cíl „přinášet štěstí všem“, čelit výzvám globálního oteplování a změnám klimatu a i v budoucnu přinášet úsměvy.

Nový model byl vyvinut společnými silami společnostmi Toyota a SUBARU, které v září 2019 uzavřely novou obchodní a kapitálovou alianci. Pod heslem „Vyrábějme společně stále lepší automobily“ spojily technologie a své znalosti v různých oborech. Inženýři obou společností model SOLTERRA vyvíjeli společně, a zároveň se vzájemnou přátelskou rivalitou.


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Subaru

Fotografie k článku

Fotografie k článku Model Solterra je první plně elektrické Subaru Fotografie k článku Model Solterra je první plně elektrické Subaru Fotografie k článku Model Solterra je první plně elektrické Subaru Fotografie k článku Model Solterra je první plně elektrické Subaru Fotografie k článku Model Solterra je první plně elektrické Subaru Fotografie k článku Model Solterra je první plně elektrické Subaru Fotografie k článku Model Solterra je první plně elektrické Subaru Fotografie k článku Model Solterra je první plně elektrické Subaru

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Kia Niro se nebojí odvážného vzhledu. Nabídne tři druhy pohonu

Kia Niro se nebojí odvážného vzhledu. Nabídne tři druhy pohonu

V pojetí exteriéru Nira je zřejmý silný vliv koncepčního modelu Habaniro z roku 2019, který zaujal stylovým a smělým vzhledem crossoveru a neotřelým dvoubarevným lakem karoserie. Široký zadní sloupek, volně přecházející..

Nový pick-up Ford Ranger dostane šestiválcový turbodiesel a vzhled F-150

Nový pick-up Ford Ranger dostane šestiválcový turbodiesel a vzhled F-150

Modrý ovál představil zbrusu novou generaci pick-upu Ranger. Oblíbený model se na českém trhu utká s Toyotou Hilux nebo..

Rizika při půjčení vozidla. Na co si dát pozor?

Rizika při půjčení vozidla. Na co si dát pozor?

Půjčení vozu nespočívá pouze v tom, že nějaké osobě předáte klíčky a technický průkaz. Z právního hlediska totiž..

Test: Peugeot 508 SW GT Hybrid  je uhrančivé a úsporné kombi

Test: Peugeot 508 SW GT Hybrid je uhrančivé a úsporné kombi

Nová generace Peugeotu 508 se po stránce designu maximálně povedla, a to jak v provedení sedan, tak kombi. Novinka se..

Nejrizikovější období pro chodce je tady. Bez reflexních prvků nejsou ve tmě vidět

Nejrizikovější období pro chodce je tady. Bez reflexních prvků nejsou ve tmě vidět

Podzimní, a ještě více zimní čas zvyšují riziko nehody motorových vozidel s chodci pohybujícími se z jakéhokoliv důvodů..