Mercedes-AMG GLC 63 - zadupávač konkurenčních SUV
V Německu nám dělají radost. U roztočené vrtule vzali čtyřlitrový osmiválec z modelu AMG GT a strčili ho pod kapotu Mercedesu GLC a GLC Coupé, které tak bude k dispozici ve verzích 63 4Matic+ a 63 S 4Matic+, přičemž slabší varianta je obdařena výkonem 476 koní a silnější dokonce 510 koní. Akcelerace z nuly na 100 km/h je tak otázkou 3,8 sekund.
Osmiválec je spojený s devítistupňovou automatickou převodovkou AMG Speedshift a pohonem všech kol 4Matic+. K hnané zadní nápravě jsou připojovány přední kola pomoci mezinápravové spojky. Vzadu nechybí mechanický samosvorný diferenciál, respektive elektronicky řízený diferenciál v případě silnějšího provedení S.
Vzduchové odpružení je standardem, stejně tak i důkladně upravená zadní náprava původem z modelu E 63 AMG. Agregát, který známe i ze supersportu GT, je přeplňovaný dvěma turbodmychadly. V případě modelů GLC dává výkon 350 kW a točivý moment 650 Nm. Pokud zvolíte verzi S, dostanete 375 kW a 700 Nm. Zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině zabere čtyři, respektive 3,8 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
O patřičný zvukový projev se postará výfuk pracující s aktivními klapkami. V rámci standardní výbavy se bude jeho nastavení měnit automaticky podle vybraného jízdního režimu, za příplatek je dostupná varianta, kterou bude možné přímo ovládat tlačítkem z místa řidiče. Prodej odstartuje přesně 16. června, oficiální vstup na trh je naplánován na září letošního roku.