Maserati Levante v Česku, připravte si 1,6 milionu

13. 04. 2016
Sdílet článek

Na Český trh Scuderia Praha oficiálně uvedla první SUV značky Maserati. Model Levante je zatím dostupný s jedním ze tří motorů ve dvou výbavách Luxury a Sport, přičemž nejlevněji pořídíte vznětovou verzi - 1 612 000 Kč. První kusy dostanou zákazníci v červnu. Časem se objeví i osmiválcová varianta.

Historicky první SUV s neptunovým trojzubcem ve znaku dostalo jméno Levante, které je odvozeno od teplého středomořského větru, který se v mžiku může z mírného vánku proměnit v bouři. Podobný je podle všeho i samotný charakter tohoto modelu.


SUV od Maserati není žádný drobek. Karoserie skvěle maskuje své rozměry, když na délku naměříte přes pět metrů (5003 mm) a na šířku téměř dva metry (1968 mm). S výškou 1679 mm působí Levanty atleticky a obratně. Rozvor kol pak profituje z hodnoty 3004 mm. Levante má nejlepší aerodynamické vlastnosti ve své třídě, a to díky součiniteli odporu vzduchu o hodnotě 0,31.

Maserati Levante

Novinku může pohánět jeden ze tří motorů. Základ tvoří turbodiesel od VM Motori, přičemž postupně přijdou na trh i dva zážehové agregáty GDI o výkonu 257 a 316 kW. Všechny pohonné jednotky mají šest válců řazených do V s úhlem rozevření 60°, jsou přeplňované, mají objem 3,0 litru a spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou od ZF. Ještě v průběhu letošního roku se však dočkají také milovníci osmiválců.

Všechny verze mají vpředu dvojité lichobežníky, vzadu pak víceprvkovou nápravu, přičemž již ve standardu disponují adaptivními tlumiči Skyhook a vzduchovým odpružením Air Spring se 6 stupni světlé výšky.

Zajímavosti o modelu Levante:

  • Poprvé v dějinách Maserati se jako volitelný doplněk nabízí také tažné zařízení umožňující využívat přívěs až do nejvyšší hmotnosti 2700 kg.
  • Benzínové motory do Levante vyrábí Ferrari v Maranellu.
  • Měrný výkon a točivý moment 430 k nového motoru jsou nejlepšími ve své třídě.
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy s nejvyšší dosaženou rychlostí 264 km/h (Levante S).
  • Ideální rozdělení hmotnosti 50:50.
  • Nejnižší těžiště ve třídě SUV.
  • Brzdná dráha z 100 na 0 km/h za 34,5m u 430 k verze, nejlepší ve své třídě.
  • Cx = 0,31, nejlepší aerodynamický součinitel odporu ve své třídě.
  • Zkoušky v extrémně horkém prostředí se prováděly v Jižní Africe a v pouštích Spojených arabských emirátů a Maroka. Denní teploty zde vystoupaly až na 48–50 °C.
  • Zkoušky v extrémně chladném prostředí se prováděly v Laponsku a na Novém Zélandu. Zvláštní zkoušky kvality se prováděly také v Číně a v Dubaji.
  • Zkoušky spolehlivosti při vysokém počtu ujetých kilometrů probíhaly ve Spojených státech a v Rusku.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami
Test: Mazda CX-30 je posledním SUV s obyčejným srdcem, které vydrží věky Nové MG3 Hybrid+ jezdí za 4,4 litru a stačí na něj půl milionu korun Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Škoda Superb

Rok výroby 2015

239 000 Kč

Audi Q8

Rok výroby 2019

1 270 990 Kč

Mercedes-Benz Třídy E

Rok výroby 2017

679 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2017

245 000 Kč