Lexus představí v Ženevě hybridní kupé LC 500h
Automobilka Lexus na letošním ženevském autosalonu odhalí hybridní verzi svého zbrusu nového luxusního kupé LC. Model LC 500h je vybaven novou generací hybridního ústrojí, kterým je vícestupňový hybridní pohon Lexus, zaručující vyšší výkon, mimořádné potěšení z jízdy a nižší spotřebu paliva.
Model LC byl poprvé představen veřejnosti na mezinárodním autosalonu NAIAS 2016 v Detroitu. Svým stylistickým ztvárněním, výkonem a řemeslným zpracováním se tento vůz stává jednou z vlajkových lodí automobilky Lexus. LC rovněž využívá novou architekturu Lexusu, která je příslibem vyspělejších dynamických schopností.
Model LC, jehož předlohou byl obdivovaný koncept LF-LC odhalený roku 2012, představuje celkový posun konstrukčních procesů i designových vizí a zároveň předznamenává novou fázi samotné značky Lexus. Pro jeho výjimečnou optickou atraktivitu se mu dostalo jednoznačného uznání a pochvaly ze strany profesionálů, kteří tomuto modelu udělili dvě ocenění v soutěži EyesOn Design Awards (v kategorii „Nejlepší sériový vůz“ a „Nejlepší design interiéru“) v rámci autosalonu NAIAS 2016.
Automobilka Lexus bude na ženevském autosalonu 2016 prezentovat i svůj koncept LF-FC. To je nový vizionářský model, který umožňuje udělat si představu o budoucím designérském a technologickém směřování budoucího vlajkového sedanu značky Lexus. Koncept LF-FC, poprvé odhalený v roce 2015 na autosalonu v Tokiu, je poháněn vysoce výkonným systémem s palivovými články. Rovněž se chlubí propracovaným systémem bezdotykového rozhraní HMI (Human Machine Interface) a technologiemi na podporu autonomního řízení.
Technické parametry:
Celková délka: 4760 mm
Celková šířka: 1920 mm
Celková výška: 1345 mm
Rozvor náprav: 2870 mm
Motor vpředu, pohod zadních kol
Typ motoru: Hybridní motor 3,45 litru
Zdvihový objem (cm3): 3456
Ventilové ústrojí: DOHC 24v VVT-i
Počet válců: 6
Vrtání (mm): 94
Zdvih (mm): 83
Max. výkon motoru (kW): 220 při 6600 ot/min
Maximální výkon akumulátoru (kW): 44,6
Typ akumulátoru: Lithium
Napětí akumulátoru (V): 310
Hmotnost akumulátoru (kg): 50
Celkový systémový výkon (kW/k): 264/354
Max. točivý moment (Nm): 356 při 4500 ot/min
Cílová hodnota akcelerace 0-100 km/h (s): pod 5 s