KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun

vloženo

V České republice je Kia Soul EV nabízena v jediné specifikaci Premium. Cena elektromobilu s bohatou výbavou a dojezdem až 250 km na jedno nabití je stanovena na 869 980 Kč, přičemž v ceně je zahrnutý metalický lak karoseri. Připlácet lze pouze za paket Seat přinášející kožená sedadla s vyhříváním a ventilací.

KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun

Akumulátorový modul elektromobilu Soul EV v modelovém provedení 2018 nabízí vyšší hustotu energie a současně vyšší kapacitu, což se odrazilo v prodloužení dojezdu o 18 % z 212 na 250 km. K celkově vyšší účinnosti přispívá optimální aerodynamika masky chladiče, nové pneumatiky a nové vratné pružiny potlačující drhnutí brzd.


Soul EV je první celosvětově prodávaný elektromobil značky Kia, který si nachází stále vyšší oblibu u evropských zákazníků hledajících ekologický vůz s nápadným designem. Prodeje tohoto modelu během prvního letošního čtvrtletí vykázaly meziroční nárůst o 28 %, a tak přispěly k nepolevujícímu růstu prodeje vozů Kia s vyspělými typy pohonu. Díky změnám modelového provedení 2018 bude tento vůz z pohledu zákazníka ještě atraktivnější, zejména díky delšímu jízdnímu dosahu mezi dobíjeními.

Soul EV je jedním z mnoha modelů, které automobilka Kia v roce 2017 představuje – později v letošním roce Kia uvede propracované hnací jednotky typu „plug-in hybrid“ pro modely Niro a Optima Sportswagon. Cílem automobilky Kia je do roku 2020 snížit průměrnou flotilovou spotřebu paliva o 25 % oproti úrovni roku 2014.

Kia Soul EV se na evropských trzích začne prodávat během druhého čtvrtletí roku 2017; jedinečnou nabídkou v rámci dnes prodávaných elektromobilů je sedmiletá záruka Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu – zahrnující i akumulátor.

Modernizovaná Kia Soul EV používá vylepšený akumulátorový modul typu Li-Ion o vyšší hustotě energie a s vyšší kapacitou. Počet samostatných akumulátorových článků narostl ze 192 na 200 a zároveň došlo k optimalizaci směsi elektrolytů. Napětí celého modulu tak vzrostlo ze 360 na 375 V při současném zvýšení energetické kapacity o 11 % (z 27 na 30 kWh).

Elektronická jednotka řízení energie (EPCU) akumulátorového modulu kromě toho používá upravený nízkonapěťový DC/DC měnič kvůli hospodárnější konverzi energie z akumulátorových článků. Neméně důležité je i to, že konstruktéři Kia dokázali vměstnat modernizovaný akumulátorový modul pod zadní lavici tak, aby výrazněji nezasahoval do prostoru kabiny tohoto elektromobilu.

S novým modelovým rokem 2018, Kia Soul EV navíc představuje jemné změny masky chladiče, jejichž cílem je zlepšit celkovou aerodynamiku. Otvor přívodu vzduchu ve spodní části předního nárazníku se o něco zmenšil kvůli snížení aerodynamického odporu – zejména při rychlejší jízdě mimo město.

Kia Soul EV

Nový vůz obouvá pneumatiky Michelin s nízkým valivým odporem, které rovněž přispívají k delšímu dojezdu tohoto modelu. Brzdy jsou osazeny silnějšími vratnými pružinami, které po uvolnění brzdového pedálu rychleji přitahují nazpět brzdové destičky, a tak snižují případné drhnutí. Nové pružiny nemají žádný vliv na účinnost systému rekuperačního brzdění, jenž dokáže při jízdě na volnoběh nebo brzdění přeměnit až 12 % kinetické energie vozidla a dodat ji nazpět do akumulátoru.

Soul EV využívá i řadu dalších technologií, které mohou napomoci potlačit obavy majitelů ohledně krátké dojezdové vzdálenosti; jde například o čtyři jízdní režimy: stupeň ‘Drive’ (jízda) nebo ‘Brake’ (brzdění) při vypnutém režimu Eco (‘Off’), resp. ‘Drive’ nebo ‘Brake’ při zapnutém režimu Eco (‘On’); nastavení ‘Brake’ nebo ‘B’ při zapnutém (‘On’) režimu Eco zajišťuje co nejúčinnější zpětné získávání kinetické energie. Jedinečnou výbavou modelu Soul EV je i systém palubního infotainmentu a navigace se zobrazováním dobíjecích míst v okolí nebo podrobné informace o zbývajícím dojezdu astavu nabití akumulátoru.

Dotykový displej sytému infotainmentu standardně podporuje technologie Android Auto™ i Apple CarPlay™, a tak na cestách umožňuje bezproblémovou integraci chytrých telefonů s přístupem k aplikacím a funkcím Google nebo Apple. Tento systém podporuje úplné hlasové ovládání a dovoluje uživatelům streamovat oblíbené skladby nebo audio knihy, bezpečně a snadno telefonovat nebo přistupovat k funkcím navigace prostřednictvím map Google nebo Apple. Palubní systém byl navržen tak, aby co nejméně odváděl pozornost od řízení, a umožnil tak řidiči maximálně se soustředit na aktuální dopravní situaci.

KIA SOUL EV – TECHNICKÉ SPECIFIKACE (EU)

Karoserie a podvozek

  • Pětidveřové pětimístné kompaktní SUV, samonosná celokovová (ocelová) karoserie.
  • Elektromotor o výkonu 81,4 kW, napájený Li-Ion akumulátorovým modulem o kapacitě 30 kWh; pohon předních kol prostřednictvím jednostupňového redukčního převodu.

Elektromotor

  • Typ:  Synchronní střídavý motor s permanentním magnetem
  • Napětí: 375 V
  • Max. výkon: 81,4 kW (111 k) při 2730 až 8000 ot/min
  • Max. točivý moment: 285 Nm při 0 až 2730 ot/min

Vysokonapěťový akumulátorový modul:

  • Typ: Typlithium-polymerový
  • Kapacita: 30 kWh
  • Výkon: 90 kW
  • Kapacita: 80 Ah
  • Palubní dobíjení: 6,6 kW
  • Hustota energie: 200 Wh / kg

Podvozek a odpružení

  • Vpředu: Plně nezávislé zavěšení kol, vzpěry McPherson uložené v pomocném rámu, vinuté pružiny a plynové tlumiče. Příčný zkrutný stabilizátor
  • Vzadu Kliková náprava s příčnou torzní tyčí (CTBA), samostatné vinuté pružiny a plynové tlumiče

Řízení

  • Typ: Hřebenové řízení s elektrickým posilovačem na sloupku volantu
  • Zpřevodování/počet otáček volantu: 15,7:1 / 2,85 mezi kraj. polohami
  • Poloměr otáčení: 5,3 m

Brzdy

  • Vpředu: 300 mm kotoučové s odvětráváním
  • Vzadu: 284 mm kotoučové bez odvětrávání

Kola a pneumatiky

  • Standardně: 16" litá kola, pneumatiky 205/60 R16
  • Rezerva: Sada na opravu pneumatiky

Rozměry (mm)

  • Celková délka: 4140
  • Celková šířka: 1800
  • Celková výška: 1593
  • Rozvor náprav: 2570
  • Rozchod kol vpředu: 1576
  • Rozchod kol vzadu: 1585
  • Světlá výška: 151

Hmotnost (kg)

  • Pohotovostní hmotnost: 1505 – 1563
  • Provozní hmotnost: 1580 – 1638 (vč. řidiče)
  • Celková hmotnost: 1960

Jízdní výkony a dojezd

  • Maximální rychlost (km/h): 145
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h (s): 11,3
  • Max. dojezdová vzdálenost: 250 km
  • Spotřeba energie: 143 Wh / km

Petr Šikl, KIA

Vyhledat vozidla v inzerci: Kia

Fotografie k článku

Fotografie k článku KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test ojetiny: Hyundai i30 – třetí generace stále táhne

Test ojetiny: Hyundai i30 – třetí generace stále táhne

Hyundai i30 třetí generace dostal na rozdíl od svých předchůdců tři různé karoserie, čímž zaujal mnoho motoristů už jako nový a nejinak je tomu na trhu ojetin. Konkurent mladoboleslavské Octavie si rozhodně na nezájem..

Na hybridní Hondu Civic stačí 769.900 Kč

Na hybridní Hondu Civic stačí 769.900 Kč

Společnost Honda oznamuje ceny zcela nového modelu Civic. Model Civic 11. generace, jehož cena začíná na 769 900 Kč je..

Dodávka pro rychlé kurýry s výkonem 2 000 koní? Nemožné? U Fordu realita

Dodávka pro rychlé kurýry s výkonem 2 000 koní? Nemožné? U Fordu realita

Čtyři elektromotory ve spojení s 50kWh baterií, opatřenou kapalinovým chlazením, a speciálním řídicím systémem udělují..

Dacie mají novou vizuální identitu a pojedou maximálně 180 km/h

Dacie mají novou vizuální identitu a pojedou maximálně 180 km/h

Uvedení nové identity značky je pro společnost Dacia také příležitostí uvést do praxe závazek, který skupina Renault..

Splašené kombi, to je nové BMW M3 v provedení Touring

Splašené kombi, to je nové BMW M3 v provedení Touring

BMW M3 Touring bude nabízené ve verzi Competition s pohonem všech kol M xDrive ve spojení s osmistupňovým automatem a..