Jaká automobilová značka je nejhledanější? Co hledají Češi?
Na Google hledáme všechno možné. Jak si ovšem vedou ve světovém měřítku automobilové značky? Kde lidé hledají jakou značku? Světově nejvyhledávanější značkou na internetu je Toyota, která byla nejčastěji poptávanou značkou v 74 zemích. Na druhém místě skončilo BMW (51 států) a na třetím Hyundai (17).
Mapa nejhledanějších značek se omezuje na vyhledávání v Google a vůbec nebere v potaz lokální vyhledávače (v ČR například Seznam.cz). Přesto se na mapě objevují některé kuriozity - třeba v Nigeru je nejvyhledávanější značkou Bugatti a v Belize zase Jaguar.
Pojďme se ale vrátit do Česka, kde podle Googlu je Hyundai nejvíce vyhledávanou automobilovou značkou. Informace vychází z dat vyhledávače Google a podle zjištěných údajů byla automobilka v uplynulém roce celosvětově na třetím místě za Toyotou a BMW. Zmíněné pořadí se týká počtu států, ve kterých je daná automobilka vůbec nejvyhledávanější. V případě Hyundai šlo o celkově sedmnáct zemí, mezi nimiž jsou například Rusko, Indie, Peru, Paraguay nebo Irsko.
„Zájem o naši značku nás samozřejmě velmi těší. Rostoucí oblibu našich vozů u nás pravidelně potvrzují i čísla o prodejích. Minulý rok byl pro Hyundai v České republice velmi úspěšný. Jsme dlouhodobě druhou nejprodávanější značkou a prodali jsme vůbec nejvíce vozů od začátku našeho působení na tuzemském trhu,“ uvedl Miloš Adámek, mluvčí společnosti Hyundai Motor Czech.
Společnost Quickco analyzovala data za rok 2016 ze 193 zemí světa.