Honda míří na závodní okruhy
Honda oznámila, že se s modelem Civic zúčastní mistrovství světa cestovních vozů FIA World Touring Car Championship (WTCC). O pohon závodního Civicu se bude starat přeplňovaná čtyřválcová zážehová šestnáctistovka, která byla vyvinuta v souladu s předpisy FIA Super 2000.
„Rozhodli jsme se,” řekl Takanobu Ito, generální ředitel společnosti Honda, „vstoupit s evropskou verzí Hondy Civic do šampionátu WTC. Pro tento projekt vyvineme zcela nový motor a všichni se na tuto novou výzvu velmi těšíme.” Pro tento projekt společnost Honda navázala partnerství s firmami Mugen a J.A.S. Motorsport. Mugen zajistí na zakázku výrobu závodního motoru vyvinutého firmou Honda R&D a společně se členy týmu zajistí jeho údržbu při každém závodu. J.A.S. Motorsport vyvine soutěžní vůz vycházející z nové pětidveřové Hondy Civic vyráběné ve výrobním závodě značky Honda v britském Swindonu.
Závodní motor je 1,6litrový přeplňovaný benzínový čtyřválec s přímým vstřikováním paliva, který byl vyvinut v souladu s předpisy FIA Super 2000.Společnost Honda si dala za cíl vstoupit do WTCC již v této sezóně řadou „zahajovacích závodů“. Jednání s FIA stále probíhají, počítá se však s tím, že tyto zahajovací závody se pojedou v Japonsku (konaný 21. října 2012 na okruhu Honda v Suzuce), poté v Číně a v Macau. Od sezóny 2013 Honda nastoupí do všech závodů šampionátu s týmem tvořeným dvěma vozidly, který bude řídit firma J.A.S. Motorsport.
Motoristický sport byl vždy důležitou součástí DNA značky Honda. Na konci 50. let minulého století značka Honda poprvé vstoupila do závodu Isle of man T.T a od 60. let se účastnila závodů Formule 1. FIA WTCC představuje další kapitolu účasti značky v motoristickém sportu a poskytuje vynikající platformu pro potvrzení jejího sportovního ducha bezpočtu fanoušků na celém světě.
Stručné informace o WTCC
WTCC je mezinárodní mistrovství světa cestovních vozů pořádané FIA, přičemž technické parametry vozidel podléhají přísným pravidlům kategorie FIA Super 2000. Všechna vozidla účastnící se šampionátu vycházejí ze sériových produkčních modelů vyráběných v objemech minimálně 25.000 kusů ročně a vybavených více než 4 sedadly. Šampionát je nyní vyhrazen pro vozidla poháněná přeplňovaným 1,6litrovým benzínovým motorem s přímým vstřikováním paliva. Délka každého závodu se pohybuje mezi 50 a 60 km. Celá sezóna je tvořena 12 víkendovými podniky (v rámci každého se za víkend uskuteční dva závody).