Enge na stupních vítězů v Pekingu

vloženo

Tomáš Enge s Alexem Müllerem nasbírali v devátém podniku FIA GT1 World Championship v Pekingu šestadvacet bodů za druhé místo v hlavním závodě a vítězství v kvalifikační jízdě. Spravili si tak chuť z nezdařeného závodu v čínském Ordosu, kde je inulý víkend provázely technické problémy.

Enge na stupních vítězů v Pekingu Enge na stupních vítězů v Pekingu

Tomáš Enge se na krátký okruh v Pekingu příliš netěšil. Trať v Goldenport Parku v čínském hlavním městě měří pouhých 2,4 kilometrů. „Když jsem viděl plánek okruhu, pomyslel jsem si, že to nebude vůbec dobrý víkend. Technická a pomalá trať našim vozům nikdy neseděla,“ uvedl týden před závodem Enge.


Hned po kvalifikaci, ve které posádka ve složení Tomáš Enge - Alex Müller obsadila třetí pozici, svůj názor liberecký závodník změnil: „Když jsme dorazili do místa dění, okruh se mi zalíbil a napadlo mě, že by to nemuselo být až tak špatné, jak jsme si původně mysleli. A to potvrdila kvalifikace, ve které jsme obsadili vynikající třetí místo a naši týmoví kolegové byli druzí.

V sobotu se v čínském Pekingu na okruh Goldenport Park spustil silný déšť. V ranním warm-upu hledali jezdci a inženýři ideální nastavení podvozku, když se volné páteční tréninky a kvalifikace odehrály na suchém povrchu. Posádka na voze Aston Martin DBR9 se startovním číslem 7 v ní obsadila slibné druhé místo.

Pole position
Kvalifikační závod dopadl pro česko-německé duo nadmíru výtečně. Dařilo se jak Engemu, tak Müllerovi - svůj Aston Martin v barvách společnosti Gulf dovezli na prvním místě a získali osm bodů. Do hlavního závodu odstartoval Tomáš Enge z pole position a první místo si držel až do povinných zastávek v boxech. „V hlavním závodě jsem se moc nesvezl, protože jsem kroužil přes dvacet minut za safety carem. Odjel jsem asi tři ostrá kola a zajel jsem k povinné zastávce, která se nám opět nepodařila. Alex se propadl na třetí místo a díky výpadku vedoucího Astonu týmu Hexis jsme si dojeli pro druhé místo. Měli jsme ale na to, abychom zvítězili i v hlavním závodě,“ uvedl Enge po devátém z deseti podniků šampionátu FIA GT 1. Seriál zakončí 5.- 6.listopadu v argentinském San Luis.

Průběžné pořadí po 9. závodech:
1. Lucas Luhr/Michael Krumm 131 b.,
2. Darren Turner/Stefan Mücke 120 b.,
3. Markus Winkelhock/Marc Basseng 101 b.,
4. Christina Hohenadel/Andrea Piccini 101 b.,
5. Tomáš Enge/Alex Müller 100 b,
6. Maxime Martin 98 b.,
7. Clivio Piccione/Step Dusseldorp 80,
8. Dominik Schwager/Nicky Pastorelli 76 b., …
28. Jonathan Hirschi 1 b.

bpa/ms

Fotografie k článku

Fotografie k článku Enge na stupních vítězů v Pekingu Fotografie k článku Enge na stupních vítězů v Pekingu Fotografie k článku Enge na stupních vítězů v Pekingu

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Škoda Superb přijíždí v plug-in hybridní variantě iV a nabízí dojezd až 930 km

Škoda Superb přijíždí v plug-in hybridní variantě iV a nabízí dojezd až 930 km

Nový Superb iV je vybaven benzinovým čtyřválcovým motorem 1.4 TSI a elektromotorem. Maximální systémový výkon činí 218 koní a dojezd v čistě elektrickém módu dosahuje dle metodiky WLTP až 62 km.

Seat Tarraco je nyní dostupný v nové verzi 1.5 TSI DSG s pohonem předních kol

Seat Tarraco je nyní dostupný v nové verzi 1.5 TSI DSG s pohonem předních kol

Španělský výrobce rozšiřuje svou nabídku o SUV model Tarraco s pohonem předních kol a automatickou převodovkou DSG. Pod..

Audi e-tron Sportback, sportovní SUV ve stylu kupé o výkonu 300 kW s dojezdem až 446 km

Audi e-tron Sportback, sportovní SUV ve stylu kupé o výkonu 300 kW s dojezdem až 446 km

Německá automobilka představuje druhý model v rámci řady e-tron, atraktivnější variantu Sportback. Hlavním znakem..

Automobily s alternativními pohony nemusí mít od ledna 2020 dálniční známku

Automobily s alternativními pohony nemusí mít od ledna 2020 dálniční známku

Zatím co vozy s konvenčními motory zaznamenaly letos pokles prodejů, automobily s alternativními pohony zažívají..

Přichází nová Toyota RAV4 Plug-in Hybrid, nabízí výkon 306 koní

Přichází nová Toyota RAV4 Plug-in Hybrid, nabízí výkon 306 koní

Novinka se ukázala na letošním ročníku autosalonu v Los Angeles, nabízí ještě nižší emise, umí zrychlit z 0 na 100 km/h..