Co dělat při defektu pneumatiky? Rezerva versus lepicí sada | Autanet.cz

Co dělat při defektu pneumatiky? Rezerva versus lepicí sada

Víte, jak správně postupovat, když na cestách píchnete pneumatiku? Pro jistotu si to zopakujte dřív, než se vydáte na cestu, ať dojedete v pohodě a v bezpečí.

Klasická rezerva už se do auta často nedává a nahrazuje ji takzvaná opravná neboli lepicí sada pneumatik. Obojí má své výhody i nevýhody. Důležité je, že finální výběr, co budete v kufru auta pro záchranu v těchto nepříjemných okamžicích vozit, je jen na vás.


Defekt pneumatiky je vždycky hodně nepříjemná věc, ale díky modernímu řešení v podobě lepicí sady pneumatik už ne tolik jako dřív. Díky ní totiž zvládne propíchnutou pneumatiku opravit během pěti minut téměř každý, nepotřebujete k tomu žádnou velkou sílu, jako u klasické výměny rezervy za použití heveru.

Lepení je rychlé a snadné, rezerva je jistota

Výhodou opravné sady pneumatik je mimo jiné i to, že narozdíl od rezervy nezabírá téměř žádné místo, a tak získáváte větší prostor v kufru. Auto má díky tomu i nižší váhu, což se pozitivně projevuje lepšími jízdními vlastnostmi i nižší spotřebou a emisemi.

Na druhou stranu je dobré vědět, že lepicí sada opraví jen menší defekty pneumatik, jako je třeba zaražený hřebík, ovšem při závažnějším problému, jako je například proražení bočnice, nepomůže. V tomto případě je lepší se do opravy s lepicí sadou raději nepouštět, mohli byste nadělat ještě více škody. Rovnou zavolejte asistenční službu, která vám vůz odtáhne a případně i zapůjčí náhradní vůz.

S pneumatikou opravenou lepicí sadou je ideální navštívit nejbližší servis, a jezdit byste s ní měli jen maximální rychlostí 80 km/h. Naopak rezerva je prostě jistota. Kolo vyměníte a můžete bez dalších omezení pokračovat v cestě.

Jak se zachází s lepicí sadou?

Součástí sady je samozřejmě lepidlo, které použijete jako první. Důležité je, abyste ho na pneumatiku umístili tak, aby jeho lahvička byla v rovné svislé poloze. Možná tedy budete muset s vozem lehce popojet. Během zhruba pěti minut se lepidlo vyprázdní do pneumatiky a díra je zalepena.

V sadě dále najdete ještě kompresor, díky němuž ještě na místě pneumatiky znovu dohustíte na hodnotu tlaku uvedenou v technickém průkazu a můžete vyrazit. Ideálně ovšem rovnou do servisu.

Rezerva za příplatek

Pokud byste se rozhodli, že si s moderním řešením v podobě lepicí sady nevystačíte a chcete mít zvlášť na dlouhé cestě na letní dovolenou jistotu, a chtěli si pořídit rezervu, možná vás zaujme výhodná nabídka například od Toyoty. Když si totiž rovnou koupíte celou sadu nových pneumatik, získáte je se slevou 25 procent, tedy čtyři za cenu tří.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Peugeot 308

Rok výroby 2023

589 000 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2018

419 900 Kč

Seat Leon

Rok výroby 2023

585 000 Kč

Hyundai I30

Rok výroby 2024

840 000 Kč