Citroën uvádí nový model C5 Aircross Hybrid. Co vše nabídne? | Autanet.cz

Citroën uvádí nový model C5 Aircross Hybrid. Co vše nabídne?

V příštím roce mají všechny nové modely značky Citroën dostat svou hybridní nebo elektrickou verzi a SUV C5 Aircross je první ukázkou tohoto plánu. Benzinový čtyřválec PureTech 180, automat s osmi stupni, elektromotor a špičková výbava, nejen to nabízí francouzská novinka.

Již loni na autosalonu v Paříži představil Citroën hybridní koncept vozu a nyní míří jeho sériová podoba do prodeje. Zatím je k dostání výhradně na francouzském trhu, a to za cenu od 39 950 Eur.


O pohon se stará klasický zážehový čtyřválec řady PureTech o objemu 1.6 litru s výkonem 132 kW, točivým momentem 320 Nm a startovacím alternátorem, který zajišťuje okamžité a tiché nastartování. Klasickou pohonnou jednotku dále doplňuje elektromotor s výkonem 80 kW a společný výkon soustavy činí 165 kW

A jak si vede francouzská novinka v oblasti ekologie? Podle cyklu WLTP ujede čistě na elektřinu až 50 km, spotřebuje jen 1,7 litru na 100 km a emise CO2 činí 39 g/km. V elektrickém režimu lze jet rychlostí až 135 km/h a podobně jako většina plug-in hybridních automobilů je nový C5 Aircross Hybrid vybaven funkcí šetření elektrické energie. Řidič tak může uchovat elektřinu v baterii například pro jízdu bezemisními zónami. 

C5 Aircross Hybrid se chlubí i úplně novou převodovkou ë-EAT8 s osmi převodovými stupni. Ta byla plně elektrifikována a jedná se o modernější verzi klasické převodovky EAT8. Výrobce zde lépe optimalizoval řazení převodů díky vícekotoučové mokré spojce, která zvyšuje plynulost a potěšení z jízdy. To s sebou přináší okamžitou dostupností točivého momentu. 

Řidič může využívat novou funkci Brake, která vozu umožňuje zpomalovat bez sešlápnutí brzdového pedálu, aby se zvýšil dojezd v režimu s nulovými emisemi (ZEV). Tento systém umožňuje rekuperaci energie dostupné během brzdicí a zpomalovací fáze, na rozdíl od verzí s benzínovým motorem. Částečně se tak dobíjí baterie a zvyšuje se dojezd v elektrickém režimu.

Během jízdy lze využívat několik jízdních režimů. Na výběr je Electric pro tichou a plynulou jízdu, Hybrid pro všestrannost a účinnost, Sport pro dynamiku a také neutrální nastavení, které samo přepíná mezi elektrickým a spalovacím motorem v závislosti na úrovni nabití baterie a požadavku řidiče.

Pokud se ptáte na kapacitu lithium-iontového akumulátoru, tak ta činí 13,2 kWh a Citroën se snažil o co největší optimalizaci doby nabíjení. Za pomocí zásuvky Green'up™ Legrand 14 A se baterie vozila nabije od 4 hodin, popřípadě do 7 hodin skrze standardní zásuvku. Pomocí přístroje Wall Box 32 A, který lze zakoupit nebo si ho pronajmout a nabíječky s 7,4 kW (ta je také součástí volitelné výbavy), se baterie dobíjí za méně než 2 hodiny. 

Nabíjení je lze také naprogramovat nebo přesunout na pozdější dobu, aby se například využilo výhodnějších cen elektřiny (mimo špičku). Naprogramování se provádí prostřednictvím tabletu v kabině nebo prostřednictvím aplikace My Citroën. Nabíjení usnadňuje vylepšená ergonomie krytu a umístění nabíjecích kabelů pod podlahou zavazadlového prostoru. V krytu nabíjecího otvoru je umístěna světelná lišta, jejíž barva se mění podle stavu nabití baterie, takže lze celý proces snadno sledovat. Ke stejnému účelu slouží i aplikace My Citroën.

Model C5 Aircross Hybrid se dále chlubí skvělým vnitřním prostorem, variabilitou a širokou výbavou. Vůz pojme pět cestujících, kteří mají v druhé řadě k dispozici tři samostatně sklopná a podélně posuvná sedadla. Ta disponují nastavením sklonu opěradla a lze je v případě potřeby zcela vyjmout. Díky tomu se objem zavazadlového prostoru pohybuje mezi 460 a 600 litry, což je u hybridní plug-in verze v kategorii C-SUV rekordní hodnota. 

Samozřejmostí je i mimořádný komfort na palubě. O ten se stará zvuková izolace, kterou zajišťují akustická vrstvená skla u předních oken. Dále jsou přítomny tlumiče s progresivními hydraulickými dorazy a sedadla Advanced Comfort, která obnovující dojem létajícího koberce typický pro starší modely Citroën. 

Novým prvkem je vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, které je specifické svým designem. Chybí mu totiž klasický rámeček a doplňuje ho indikátor jízdy ve 100% elektrickém režimu označovaném ZEV. Jakmile se do něj vůz přepne, rozsvítí se pod vnitřním zpětným zrcátkem modrá kontrolka viditelná zvenku. To napomáhá tomu, že každý z okolí může vidět, zda C5 Aircross Hybrid jede zrovna v režimu ZEV.

Vůz však na pohyb v elektrickém režimu upozorňuje nejen specifickou modrou diodou. Nový C5 Aircross Hybrid je dále vybaven systémem specifického zvukového signálu při jízdě do 30 km/hod. Díky němu mohou chodci vůz slyšet a zároveň jde o vylepšení jeho moderního technologického vzhledu. Tento zvuk navíc posádka vozu neslyší, takže je na palubě zachován akustický komfort.

Řidič zcela jistě ocení novou digitální 12,3" palubní desku a 8" středový dotykový tablet s kapacitním displejem. Obě obrazovky používají novou grafiku, která posiluje exkluzivní vzhled této hybridní plug-in verze a podtrhuje hybridní plug-in technologii kombinující to nejlepší z režimu se spalovacím a elektrickým motorem. Tato grafika zobrazuje v reálném čase a velmi srozumitelně jízdní režim vozu a přitom nezapomíná uvádět podstatné jízdní informace. 

V palubním systému auta je integrována funkce ë-Save, jenž umožňuje řidiči naplánovat cestu včetně využití rezervy elektrické energie (10 km, 20 km nebo plná baterie) kdykoliv během cesty, zejména pokud ho čeká přejezd městské zóny, ať už během cesty, nebo na jejím konci.

A jelikož SUV C5 Aircross Hybrid vychází z klasického benzinového modelu, není překvapením velký jízdní komfort. Díky zmíněným tlumičům s progresivními hydraulickými dorazy, lze hladce přejet různé výmoly, propadlá víka kanálů nebo retardéry a jiné nerovnosti. Vše v klidu a bez námahy, jako kdyby posádka seděla na tichém a dynamickém létajícím koberci. Hydraulické dorazy, které vzešly ze zkušeností značky Citroën v automobilových závodech, zajišťují lepší tlumení nárazů. Poprvé byly představeny, vyzkoušeny a otestovány u vítězných vozů ZX Rally Raid, především v Rallye Dakar v roce 1994. Dnes se používají u závodního speciálu C3 WRC a také u aktuální generace klasického modelu C4 Cactus.

Nové SUV C5 Aircross Hybrid v sobě zkrátka spojuje nadstandardní technologie, vynikající jízdní komfort, bohatou výbavu, ohleduplnost k životnímu prostředí a konkurenceschopné provozní náklady. V nabídce jsou výbavové verze Feel a Shine Pack, jenž jsou určené pro soukromé zákazníky. Naopak výbavy Business a Business+ můžou volit firemní zákaznicí. 

A komu by se snad nově představené provedení Hybrid nezamlouvalo, C5 Aircross je k dispozici také s klasickým benzínovým nebo dieselovým motorem. Počítejte však s tím, že od roku 2025 budou všechny nové Citroëny určitým způsobem vždy elektrifikovány.

redakce


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Cupra Formentor

Rok výroby 2022

1 258 000 Kč

Honda Civic

Rok výroby 2024

777 000 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2016

249 900 Kč

Volkswagen Tiguan

Rok výroby 2010

139 000 Kč