Citroën DS 7 Crossback bude číst povrch vozovky

Luxusní odnož skupiny PSA se snaží vzdálit od Citroënu. Nejnovějším důkazem je model DS 7 Crossback, který klade důraz na kvalitní materiály, nejnovější technologie a řemeslnost.

Na hydropneumatické pérování musíme zapomenout, odkazem na něj mají být adaptivní tlumiče, které se ve spojení s kamerou snímající nerovnosti starají o komfortní svezení. Chybět nebude hybridní plug-in verze, přičemž novinka si svou premiéru odbude na ženevském autosalonu.


Nový model DS 7 Crossback dosahuje délky 4,57 m, výšky1,62 m a šířky 1,89 m. Díky těmto proporcím se jedná o crossover velikosti nového Peugeotu 5008. Design DS 7 Crossback navazuje na to, co známe z ostatních modelů a přidává punc luxusu. Nechybí adaptivní diodové světlomety nebo výrazně tvarované lité disky (jejich velikost se bude pohybovat v rozmezí 17 až 20 palců).

Přístrojovou desku z velké části tvoří dvojice displejů s uhlopříčkou 12 palců. Displej umístěný uprostřed palubní desky slouží infotainmentu s možností zrcadlit displeje externích zařízení, kdežto obrazovka před řidičem supluje klasický přístrojový štít s možností přizpůsobení. Vše umocňuje zajímavě prohnutý volič automatické převodovky, který známe z Peugeotu 3008. Vrchol přístrojové desky zdobí luxusní hodinky B.R.M. R180, které odhalí svůj ciferník po nastartování.

Ve Francii nešetřili na čalounění - k dostání bude Alcantara, kůže Nappa nebo obložení dřevem. Vybrat si budete moci ze  čtyř různých variant interiéru - Bastille, Rivoli, Opera a Performance Line (sportovně laděná varianta, něco jako M paket u BMW).

Pod kapotu bude možné volit celkem z šesti pohonných jednotek. Vrchol nabídky od roku 2019 vytvoří provedení E-Tense, které kombinuje zážehový motor THP a dva elektromotory. Spalovací agregát bude disponovat výkonem 147 kW (200 koní), každý z elektromotorů jej doplní osmdesáti kilowatty. Kombinovaný výkon soustavy se tak vyšplhá na 221 kW. Pod zadními sedadly nalezne své místo navíc akumulátor s kapacitou 13 kWh, který vystačí na zhruba 60 kilometrů pro jízdu čistě na elektřinu. V praxi půjde o plug-in hybrid, který z běžné domácí sítě nabijete za 4,5 hodiny, případně za 2,5 hodiny s využitím 6,6 kWh nabíječky a 32A zásuvky. Zajímavostí je osmistupňový automat EAT8, který se v rámci koncernu PSA objeví poprvé.

Na druhé straně nabídky poslouží za základ tříválec 1.2 PureTech 130 (96 kW). Silnější alternativou pak bude přeplňovaný čtyřválec s objemem 1,6 l naladěný na 132 kW (180 k) a 165 kW (225 k). V případě vznětových agregátů dostanete na výběr mezi motory 1.6 BlueHDi s výkonem 96 kW (130 k) a 2.0 BlueHDi (132 kW/180 k). S výjimkou hybridu budou všechny ostatní motorizace využívat pouze pohon přední nápravy. DS 7 Crossback dostane víceprvkovou zadní nápravu a velmi komfortní odpružení. To má být odkazem na v tomto směru vynikající hydropneumatické pérování, které automobilka již dříve opustila. Moderní náhradou jsou adaptivní tlumiče a kamera snímající nerovnosti na silnici (čtyři čidla světlé výšky a tři akcelerometry zkoumají reakce vozu a v reálném čase předávají tyto údaje počítači, který působí samostatně na každé kolo. Podle informací, které dostane, neustále zpevňuje nebo uvolňuje odpružení.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

899 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

499 900 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč