Češi nechtějí ojeté vozy bez Certifikátu

vloženo

Trend posledních let, kdy velcí čeští prodejci vsadili nejen na certifikaci svých provozoven, ale také na certifikaci jednotlivých vozidel, výrazně ovlivnil chování Čechů v autobazarech.

Češi nechtějí ojeté vozy bez Certifikátu Češi nechtějí ojeté vozy bez Certifikátu

Čeští zákazníci totiž vozy bez Certifikátu již nechtějí a jen za letošní rok tak podle Asociace autobazarů ukončilo činnost více než 50 českých prodejců ojetin. Podle Asociace to byli právě ti prodejci, kteří neměli žádnou certifikaci, a jejichž prodávané vozy neprošly žádnou certifikovanou kontrolou.


„Český trh ojetých vozidel prochází v posledních letech výraznou změnou,“ říká Pavel Foltýn z Auto ESA a vysvětluje: „Čeští zákazníci chtějí mít stejně kvalitní servis i zboží jako mají naši sousedé v západní Evropě.“ Podle Foltýna se požadavky zákazníků na kvalitu a prověření vozů neustále zvyšují, a proto firma začala k prodávaným vozidlům dodávat Certifikát kontroly vozu. Ten je vydáván ve spolupráci společností Cebia a TUV NORD Czech a hodnotí konkrétní vozidlo na škále sedmi hvězdiček.


„Nekontrolujeme pouze technický stav a počet ujetých kilometrů,“ říká Foltýn a vysvětluje: „Soustředíme se také na to, zda vůz není například zatížen exekucí nebo zástavním právem leasingové společnosti.“ Podle Foltýna jsou právě exekuce aktuálně velkým rizikem. „Běžný občan při nákupu na ulici není schopen prověřit, zda vozidlo není v exekucí. V případě, že se v budoucnu ukáže, že na vozidle exekuce vázne, bývá to obvykle dosti zásadní problém, kdy je novému majiteli vozidlo bez náhrady zabaveno,“ varuje Foltýn. Podle něj odmítá společnost Auto ESA vykoupit denně až 50 vozidel právě kvůli nekvalitnímu technickému stavu nebo problémům s exekucí. „V naší nabídce se tak nevyskytuje ani jedno vozidlo, které by mělo v hodnocení méně než pět hvězdiček,“ říká Foltýn.


Doporučení odborníků proto zní - ojeté vozy nakupujte pouze v certifikovaných autobazarech a vždy žádejte k vozidlu takzvaný Certifikát kontroly vozu.


redakce / Auto ESA


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Modernizovaný Hyundai Ioniq vstupuje na český trh ve třech verzích

Modernizovaný Hyundai Ioniq vstupuje na český trh ve třech verzích

Nový IONIQ Electric s vylepšenými akumulátory o kapacitě 38,3 kWh pojme výrazně více elektrické energie a nabízí nyní celkový dojezd 311 km (WLTP). Jeho české ceny začínají v provedení IONIQ Hybrid na 599 990 Kč, IONIQ..

Elektrické Škodovky jsou tady, Citigoe iV přijde na 429 900 Kč, Superb iV na dvojnásobek

Elektrické Škodovky jsou tady, Citigoe iV přijde na 429 900 Kč, Superb iV na dvojnásobek

Škoda elektrifikuje. Již nyní je možné předobjednávat modely s okřídleným šípem ve znaku, které pohání elektřina...

Nová generace Nissanu Juke představena, roste do krásy

Nová generace Nissanu Juke představena, roste do krásy

Téměř deset let vydržel na trhu model Juke připomínající žábu. Novinka přijíždí k zákazníkům ve své druhé generaci s..

Nová Kia XCeed má české ceny, na základ stačí půl milionu

Nová Kia XCeed má české ceny, na základ stačí půl milionu

Nový crossover se sportovní duší hatchbacku vstupuje na český trh s cenou od 484 980 Kč. Za tuto částku získáte vůz ve..

Povinné ručení vs. havarijní pojištění: Co je co?

Povinné ručení vs. havarijní pojištění: Co je co?

Nikdo z nás nechce způsobit dopravní nehodu nebo být jejím účastníkem na jakékoliv straně. Bohužel ale nehody nechodí..