Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté

vloženo

David Pabiška se stal na Rallye Dakar 2016 nejlepším českým motorkářem. Letošní ročník dokončil na celkově třicátém místě a stal se nejlepším českým závodníkem v kategorii motocyklů.

Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté

Dakar byl letos nějakej divnej, ze začátku to nebylo dle mých představ a myslím si, že ani ne podle představ všech ostatních“, reaguje na úpravu trasy český závodník. Několik měsíců před začátkem odmítlo pořadatelství Peru, které tak hodně zkomplikovalo život pořadatelům. „Teď se ale na takové věci zapomíná, když už jsem v cíli, a jenom si to užíváme a vládne celková spokojenost v týmu“, zhodnotil náladu v týmu David Pabiška.          


S celkově třicátým místem není úplně spokojen, ale je rád, že je v cíli. „Když se ale člověk ohlédne za problematickými etapami, spousta závodníků odpadla, vzhledem k tomu, co se dělo na tratích, jak se měnily trasy, jak bylo špatné počasí, zima, déšť. Nejsem úplně spokojen, ale jsem v cíli. Musíme se připravit na další závod a bojovat o lepší výsledky“, dodal sebekriticky David Pabiška. K tomuto je nutné podotknout, že je na letošní Rallye Dakar nejlepším českým závodníkem na motorce.

Tím, jestli dojede nebo ne, se vůbec nezabýval. Rallye Dakar je naučený jet ze dne na den. Pro Davida je v průběhu důležitá každodenní precizní příprava, bod za bodem se posouvat směrem do cíle. Poté přijde den, kdy se svým mechanikem zjistí, že už zítra nemusí brzy ráno vstávat a startovat do etapy.

Se všemi členy týmu chystá i přes únavu malou oslavu nebo spíše posezení v klidu i a bez stresu, co je potřeba udělat na další den. „Můj výsledek je práce naprosto všech, celého BARTH Racing týmu a já si toho velmi vážím“, dodal k plánu na večer po poslední etapě.

David Pabiška

Michal Kroupa, mechanik Davida Pabišky, je spokojen s fungováním týmu BARTH Racing. Na letošním Dakaru pro něho byla zajímavá část v Bolívii, kde si při své práci musel zvykat na vysokou nadmořskou výškou. Zásadní problém během Dakaru se servisem motorky neměl. Bylo to hlavně tím, že David Pabiška neměl žádný velký pád a tak ho čekal „pouze“ základní servis motorky. Výhodou byl také nový stroj od značky KTM. „Dakar můžu hodnotit jenom pozitivně, dojeli jsme do cíle, měli jsme štěstí a velkou podporu“, dodal k hodnocení mechanik Davida Pabišky.

Michal Burkoň, manažer týmu BARTH Racing je celkově s druhou účastí týmu BARTH Racing spokojen. Samozřejmě ho velmi mrzí odstoupení motorkáře Rudy Lhotského a také buginy Josefa Macháčka s navigátorem Martinem Plechatým. Oproti předchozímu ročníku to pro něho i celý tým bylo náročnější, přece jenom se tým podstatě rozrostl. „Celkově se týmu dařilo, sbírali jsme zkušenosti, užili jsme si to a jsme rádi, že jsme tady mohli být. Jsem na tým hrdý a na všechny členy jsem pyšný. Každý člen plnil své úkoly perfektně a hlavně je důležité, že jsme si sedli po lidské stránce. Moc to pro mě znamená“, vyjádřil se k výsledku manažer týmu.

Hodně si vážíme podpory fanoušků, kterých bylo opravdu hodně, posouvalo nás to dál a motivovalo k dalším výsledkům. Doufáme, že se podařil splnit jejich očekávání a že si to naši fanoušci užili. Poděkovat bychom chtěli také partnerů a sponzorům, kteří nám pomohli se této finančně náročné akce zúčastnit“, dodal na závěr Michal Burkoň.


Fotografie k článku

Fotografie k článku Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté Fotografie k článku Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté Fotografie k článku Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté Fotografie k článku Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté Fotografie k článku Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté Fotografie k článku Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté Fotografie k článku Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté Fotografie k článku Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté Fotografie k článku Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Volkswagen připravil speciální edici Golfu GTI Clubsport 45

Volkswagen připravil speciální edici Golfu GTI Clubsport 45

Od roku 1976 nabízený Golf GTI slaví 45. narozeniny. Volkswagen připravil pro fanoušky speciální jubilejní edici Golf GTI „Clubsport 45". Základem exkluzivního modelu je verze „Clubsport" o výkonu 300 k. Oba..

Test ojetiny: Alfa Romeo 166 – křižník s výjimečným motorem

Test ojetiny: Alfa Romeo 166 – křižník s výjimečným motorem

Dřívější vlajková loď automobilky Alfa Romeo, model 166, dodnes poskytne skutečně excelentní cestovní komfort. Navíc..

Levnější verze Škody Octavia G-TEC vstupuje na trh, půl milionu ale stále nestačí

Levnější verze Škody Octavia G-TEC vstupuje na trh, půl milionu ale stále nestačí

Na českém trhu přibyla Octavia s motorem 1,5 G-TEC/96 kW a šestistupňovou manuální převodovkou. Její doporučená..

Test ojetiny: Citroën Xantia – jízda na obláčku

Test ojetiny: Citroën Xantia – jízda na obláčku

Hydropneumatické pérování dostává model Xantia do úplně jiných dimenzí. Komfortní odpružení přitom nevyžaduje..

Hyundai Ioniq 5 je úplně jiný elektromobil, bude fungovat jako dobíječka

Hyundai Ioniq 5 je úplně jiný elektromobil, bude fungovat jako dobíječka

Nejnovější model automobilky Hyundai stojí na nové platformě e-GMP a přináší výhody typické pro čistokrevný..