Audi TT RS Coupé a TT RS Roadster si koupíte až na podzim

26. 04. 2016
Sdílet článek

Audi posílá na start nejvýkonnější TT všech dob. Jeho nově vyvinutý pětiválec poskytuje nejvyšší výkon 400 k za doprovodu nezaměnitelného zvuku. Verze Coupé a Roadster slaví světovou premiéru na autosalonu v Pekingu.

Svalnatá příď, velké otvory pro přívod vzduchu, nízko uložený přední spoiler, pevný zadní spoiler – Audi TT RS dává na první pohled najevo, jak velkou sílu skrývá pod svým aerodynamickým zevnějškem. Jeho nový pětiválec s celohliníkovou konstrukcí poskytuje nejvyšší výkon 400 k – o 60 k více než předchůdce. Na přední a zadní kola je přenášen mohutný maximální točivý moment 480 N.m, systém řízení trakce zajišťuje maximální zrychlení s minimálním prokluzem. Verze Coupé tak zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy, Roadster za 3,9 sekundy. Žádné TT ještě nebylo tak rychlé. Velkolepé jízdní výkony jsou doprovázeny typickým zvukem pětiválce jako rajská hudba pro sluch puristického fanouška vysokovýkonných sportovních vozů, kterou komponuje výfuková soustava RS se dvěma velkými, oválnými koncovkami. Poutavé jsou také nové zadní světlomety OLED v prostorovém designu, které nalézají poprvé uplatnění v sériově vyráběném modelu Audi.


Tak velký výkon vyžaduje tuhé nastavení podvozku. Audi TT RS je s výškou pouhých 1,34 metru přikrčeno k asfaltu a zatáčky dobývá lehkonoze s dokonalým ovládáním „těla“. Řízení s přímou charakteristikou dává řidiči pocit dokonalého spojení s vozovkou. Bez ohledu na intenzitu otáčení sportovního volantu, který skvěle padne do ruky, poskytují nízko uložená sportovní sedadla s výrazně tvarovanými bočními polštáři pevné boční vedení. U verze Roadster přinese stisknutí tlačítka potěšení z jízdy s větrem ve vlasech. Její plátěnou skládací střechu lze otevřít i za jízdy rychlostí až 50 km/h.

TT RS má mimořádně sportovní interiér s ozdobnými prvky z hliníku nebo uhlíkového kompozitu a s nápisy RS. Stejně jako v Audi R8 spustí řidič motor přímo na volantu – toto řešení nezapře inspiraci motoristickým sportem.

Také systém řízení jízdní dynamiky lze ovládat prostřednictvím doplňkového ovládacího satelitu. Řidič tak může dle libosti měnit charakter modelu TT RS ve čtyřech režimech – od komfortně orientovaného až po zřetelně dynamický. Přístroje jsou důsledně zaměřeny na řidiče. Zcela digitální panel přístrojů Audi virtual cockpit s 12,3“ displejem sdružuje všechny důležité informace, od rychlosti jízdy přes otáčky motoru až po pokyny navigačního systému. A nejen to: Speciální plocha RS na displeji informuje o tlaku v pneumatikách, točivém momentu a působícím zrychlení. Při dosažení nejvyšších otáček je řidič vizuálně upozorněn, aby zařadil vyšší převodový stupeň pádly na volantu nebo pákou voliče. Předpokladem je aktivovaný manuální režim při zařazených nižších převodových stupních dvouspojkové převodovky se sportovně krátkými převody.

Aktuální informace za všech okolností zaručuje rozsáhlá nabídka informačních a zábavních systémů. Audi connect přináší rozmanité služby, až se jedná o informace o parkovacích místech, turistické nebo dopravní informace, ceny paliv, předpověď počasí nebo internetové zpravodajství. Cestující mohou za jízdy komunikovat také prostřednictvím Twitteru, přičemž systém na přání předčítá zprávy. Chytrý telefon nebo tablet lze připojit k internetu prostřednictvím hotspotu WLAN. Vybrané aplikace chytrého telefonu se zrcadlí přímo na panelu přístrojů Audi virtual cockpit. A zároveň je indukčně nabíjen akumulátor telefonu odloženého na středové konzole. Chytrý telefon je také připojen k anténě vozidla, aby byl zaručen optimální příjem signálu. K navázání telefonického spojení řidiče s požadovanou osobou postačuje příslušný hlasový povel. Mikrofon systému handsfree je u verze Roadster prakticky integrován do bezpečnostních pásů, čímž je zaručena vysoká kvalita reprodukce hlasu.

Předpokládané uvedení modelů TT RS Coupé a TT RS Roadster na český trh se uskuteční na podzim 2016, cena zatím nebyla stanovena.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

AC&C Public Relations, s.r.o.

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Toyota C-HR hybrid je fantastický vesmírný stroj, který jezdí za hubičku
Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Test: Kia Sportage v hybridu zdolala rakouské Alpy překvapivě levně Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč Test: Kia Ceed SW - benzínové kombi se spotřebou dieselu

Tipy z autobazarů

Škoda Superb

Rok výroby 2015

239 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2017

535 000 Kč

Škoda Kodiaq

Rok výroby 2022

839 900 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

299 000 Kč