Audi Q6 e-tron bude mít i přední kufr a vyjímečný interiér se zakřiveným displejem | Autanet.cz

Audi Q6 e-tron bude mít i přední kufr a vyjímečný interiér se zakřiveným displejem

Kabina elektromobilu od Audi slibuje nevídané. Audi si pohrálo se světlem, hlasové ovládání se bude učit od řidiče a uši rozmazlí audiosystém od Bang & Olufsen s 3D zvukem.

Audi sází na design navrhovaný od interiéru k exteriéru. Interiér nové modelové řady Audi Q6 e-tron je díky tomu důsledně přizpůsoben požadavkům uživatelů a reprezentuje nové pojetí vnitřního prostoru automobilu. Trojrozměrné uspořádání interiéru se silnými kontrasty záměrně klade některé prvky do popředí a jiné do pozadí. Tím vzniká trojrozměrná prostorová architektura, která je svým tvarovým řešením i ergonomií dokonale přizpůsobena cestujícím. Audi Q6 e-tron je první modelovou řadou na zcela nově vyvinuté platformě pro prémiové elektromobily PPE (Premium Platform Electric) a používá také novou elektronickou architekturu E3. Díky oběma platformám bylo možné navrhnout interiér se zcela novými designovými a funkčními řešeními. Technika, estetika a udržitelnost jsou v modelu Audi Q6 e-tron v dokonalé rovnováze.


 

„Všeobsáhlá digitalizace, ústřední význam udržitelnosti a osobní svobody, nové definice smysluplně využívaného času a luxusu – není sporu o tom, že dnes žijeme v nejnapínavější době automobilového designu. Právě proto je teď ten správný okamžik pro odvážné a kreativní mozky, k pokládání neobvyklých otázek a opouštění vyšlapaných cest, abychom mohli jinde nalézt chytré odpovědi,“ říká šéfdesignér značky Audi Marc Lichte. „Jedna z těchto otázek současně tvoří výchozí bod našeho nového designového procesu: Co chtějí naši zákazníci s příslušným vozem i v něm prožívat? Jejich požadavky a přání totiž utvářejí prostor, architekturu a funkce jako nic jiného. Tím, že interiér chápeme jako centrum životní a zážitkové sféry našich zákazníků, opouštíme status quo a důsledně utváříme vnitřní prostor před exteriérem. S modelem Audi Q6 e-tron dáváme naší vizi již v současnosti konkrétní formu.“

 

Interiér klade důraz na přehledné struktury a útulné prostředí. Decentní ozdobné obložení sahá od dveří přes kompletní přístrojovou desku až po středovou konzolu, a tímto způsobem vytváří pocit homogenního a obklopujícího prostoru. Barvy a velmi kvalitní materiály, které jsou z části vyrobeny z recyklátů, se nacházejí i na sedadlech.

 

Všechny součásti interiéru jsou tímto způsobem vzájemně propojené a působí naprosto homogenním dojmem, což v cestujících umocňuje pocit útulnosti. Použité materiály byly vybrány také na základě funkčních hledisek a současně zajišťují jasné designové odlišení různých částí interiéru vozidla. Komfortně zaměřené zóny vyzdvihují velkorysé plochy a měkké materiály. Naopak v precizně navržených ovládacích zónách nalézají uplatnění kvalitní leskle černé povrchové úpravy. Tím je zaručena nezbytná přehlednost při interakci s vozidlem.

 

Cílem bylo propůjčit použitým materiálům výrazně silnější charakter vyšší hustotou a vnímanou kvalitou. Z obložení se stal funkční designový prvek. Tato filozofie vytváří kromě pocitu velkorysé prostornosti také přehled, komfort a pohodu. Nízko uložené, štíhlé, horizontálně uspořádané výdechy ventilační soustavy harmonicky doplňují celkový obraz. Ovládací prvek se vzhledem černého panelu je integrován do madla dveří řidiče a plynule navazuje na moderní interiér. Řidič zde může ovládat nejdůležitější funkce, například nastavení polohy vnějších zpětných zrcátek, funkce sedadel a dveří a nastavení osvětlení a výhledu.

 

Materiály, z nichž je vyrobeno decentní ozdobné obložení po obvodě interiéru, jsou z části získávány trvale udržitelným způsobem. Například varianta S Line je vybavena obvodovým ozdobným prvkem z recyklované tkaniny Elastic Melange, která se vyrábí ze 100 % z recyklovaného polyesteru. Z tohoto materiálu je rovněž tkanina Argument, která je k dispozici pro čalounění základních sedadel a stropu. Také sportovní sedadla s kontrastním prošíváním mohou být na přání čalouněna tkaninou Elastic Melange. Pro verze S Line a model S budou na přání nabízena sportovní sedadla plus čalouněná tkaninou z mikrovlákna Dinamica, rovněž recyklovaného materiálu, nebo jemnou kůží Nappa s kosočtvercovým prošíváním. Ozdobná obložení na přístrojové desce jsou sériově lakována jemným lakem v odstínu šedá Volcano, k jehož výrobě se používají mimo jiné i suroviny z obnovitelných zdrojů. Alternativou je světle hnědé přírodní dřevo ambroně, kamenně šedé přírodní březové dřevo s lineární kresbou nebo matný kartáčovaný hliník v odstínu antracitu. Pro variantu S Line a model S si budou moci zákazníci vybrat kromě matného kartáčovaného hliníku v odstínu antracitu a uhlíkového kompozitu s mikrokeprovou vazbou také technickou tkaninu v antracitové barvě. V posledním uvedeném případě se jedná o inovativní polyesterovou tkaninu technického vzezření, která se vyrábí z recyklátů a vyznačuje se haptickou strukturou a novým vzhledem. Podlahové rohože v modelu Audi Q6 e-tron jsou vyrobeny z Econylu. K výrobě tohoto materiálu slouží upcyklace starých rybářských sítí, zbytků koberců a průmyslových odpadů.

 

Audi Q6 e-tron ztělesňuje DNA značky Audi a svou produktovou substancí tvoří dokonalou symbiózu pozoruhodných jízdních a nabíjecích výkonů a technických inovací. Díky nové platformě PPE (Premium Platform Electric), která byla vyvinuta cíleně pro elektromobilitu, nabídne vůz pocit velkorysé prostornosti, mimořádný vnitřní prostor a vysokou úroveň praktické využitelnosti v každodenním provozu. Interiér poskytuje například mnoho úložných prostorů, schránek a přihrádek.

 

Na středové konzole jsou umístěny dva držáky pro nápoje a přihrádka pro nabíjení dvou chytrých telefonů. Pro elektromobil bez středového tunelu je typický dodatečný prostor pro nohy, pohodlný průchod k zadním sedadlům a vyšší úroveň komfortu na prostředním sedadle vzadu.

 

Zavazadlový prostor nabízí objem 526 litrů. Po sklopení zadních sedadel vzroste objem zavazadlového prostoru až na 1.529 litrů. Zadní sedadla lze sklápět odděleně (40:20:40). Navíc je k dispozici dalších 64 litrů v úložném prostoru pod přední kapotou. Do něho lze komfortně uložit přenosný nabíjecí kabel (Mode 3) nebo menší cestovní tašky.

 

Nad decentním obvodovým ozdobným obložením utváří charakter interiéru digitální pódium tvořené panoramatickým displejem Audi MMI a displejem MMI pro spolujezdce. Přehledně seskupené displeje jsou precizně integrovány do designového konceptu a propůjčují interiéru atmosféru velkorysé a vzdušné prostornosti. Štíhlý panoramatický displej Audi MMI vyčnívající do prostoru má zakřivený design a technologii OLED a je tvořen 11,9“ digitálním panelem sdružených přístrojů Audi virtual cockpit a 14,5“ dotykovým displejem MMI. Zobrazovací plocha v dosahu řidiče je zakřivená a displej je svým prohnutým tvarem natočen k osobě za volantem. Zakřivený displej navíc svým tvarovým řešením připomíná pro vozy Audi typickou masku chladiče Singleframe. Za tmy se zakřivený displej doslova vznáší díky speciálnímu dekoračnímu osvětlení.

 

Audi pečlivě a individuálně rozšiřuje digitální pódium pro spolujezdce vpředu 10,9“ displejem MMI, který je rovněž dokonale začleněn do designu přístrojové desky. Díky aktivnímu režimu pro ochranu soukromí se sofistikovanou technologií clonění může osoba na sedadle spolujezdce za jízdy nerušeně sledovat filmy, aniž by to odvádělo pozornost řidiče. Tento režim současně nabízí možnost podporovat řidiče například při navigaci. V základní výbavě je na tomto místě leskle černá plocha.

 

U průhledového displeje, který pracuje s rozšířenou realitou a pro Audi Q6 e-tron se dodává na přání, dosáhla značka Audi velkého pokroku v technologii zobrazování. Čelním oknem je před řidiče promítána velká skloněná obrazová rovina s důležitými informacemi, mezi něž patří například rychlost jízdy, dopravní značky nebo asistenční a navigační symboly. Obrazová rovina je skloněna dopředu, což zesiluje dojem rozšířené reality. S jejím pohybem se přirozeně mění i zaostření lidského oka. Díky tomuto procesu a velké virtuální vzdálenosti obrazu vzniká dojem, že se zobrazované prvky vznášejí ve vzdálenosti až 200 metrů a jsou v přímé interakci s okolními prvky. Ukazatele jsou snadno a rychle čitelné, aniž by byly pro řidiče matoucí nebo odváděly jeho pozornost. Především za špatné viditelnosti představují velkou pomoc. Zorné pole zobrazované virtuální reality odpovídá z řidičovy perspektivy úhlopříčce cca 88 palců.

 

Dalším prvkem je dynamické interakční světlo (IAL), které nabízí velký počet komunikačních funkcí, a podporuje tak interakci automobilu s cestujícími. Toto světlo obklopuje ve velkorysém oblouku interiér a přístrojovou desku. Ve světelném pásu jsou uloženy diody LED dosahující svítivosti až 1200 kandel. IAL plní tři hlavní funkce. Slouží jako dramatický prvek v interiéru. Nabízí tak například uvítací funkci a zobrazuje uzamknutí nebo odemknutí vozidla. Interakční světlo přechází do obrysového osvětlení – pokud není IAL aktivní, tvoří ve stejné barvě obrysové světlo. IAL podporuje i v oblasti bezpečnosti. Vizualizuje například dynamické ukazatele směru. IAL však zůstává vždy dodatečným ukazatelem a nenahrazuje ukazatele směru na panelu sdružených přístrojů Audi virtual cockpit. Mimo to nabízí také informace, například v podobě vizualizace ukazatele stavu nabití, resp. nabíjecího procesu. Ten je zobrazován jako pulzující interakční světlo. Dynamické interakční světlo je součástí paketu dekoračního osvětlení plus.

 

Zákazníci značky Audi budou moci díky nové elektronické platformě ještě intenzivněji než dosud užívat výhod digitalizace vozidla. Audi Q6 e-tron obdrží díky nové elektronické architektuře E3 jako první vůz na novém technickém základě kompletně síťově propojený digitální interiér. Nejrůznější funkce jsou v něm chytře vzájemně propojeny, a umožňují tak nové zážitky v interiéru a inovativní funkce.

 

Audi současně zavádí zcela novou, jednotnou platformu pro informační a zábavní systémy, která byla vyvinuta ve spolupráci se softwarovou společností CARIAD a v modelu Audi Q6 e-tron slaví premiéru. Základem je operační systém Android Automotive. Díky průběžným softwarovým aktualizacím jsou všechny systémy v automobilu udržovány v aktuálním stavu.

 

Cestující v prvním zcela elektrickém modelu vyráběném v Ingolstadtu profitují z největšího možného síťového propojení ve vozidle hned v mnoha ohledech. Například mnoho funkcí vozidla lze ovládat pomocí hlasového asistenta Audi (on- a off-line), který se dokáže samostatně učit. Tento asistent je integrován hluboko do vozidla a poprvé bude ztělesňován avatarem na přístrojové desce („Audi Assistant Dashboard“) a průhledovém displeji s rozšířenou realitou. Asistent je aktivován heslem „Hey Audi“. Navíc je přístupný prostřednictvím různých rozhraní, například v aplikaci myAudi App. Multimedialita nalézá uplatnění i v dalších oblastech. Například v novém konceptu zobrazování a ovládání lze spustit vyhledávání nejbližší nabíjecí stanice hlasovým dialogem a dotykem vybrat cíl ze seznamu, který je předem roztříděn pomocí umělé inteligence.

 

Vyslovené povely jsou nejprve zobrazeny na displeji (princip „see-what-you-speak“). Asistent se učí z průběžného chování uživatele, a podporuje tak řidiče.

 

Tuto podporu lze rozdělit do tří kategorií: aktivní návrhy (využívání kontextových informací, na jejichž základě je v závislosti na situaci aktivně navrhována aktivace funkcí), chytré rutiny (automatizované rozpoznání opakujících se procesů ovládání, například používání klimatizace sedadla od určitých venkovních teplot) a inteligentní seznamy (například telefonní seznamy).

 

Uživatelé navíc mohou díky obchodu s aplikacemi používat mnoho svých oblíbených aplikací přímo na displeji vozidla. Díky integraci obchodu, která byla vyvinuta společně s firmou CARIAD a jejím partnerem Harman Ignite, budou mít uživatelé přímý a intuitivní přístup k oblíbeným aplikacím od nezávislých poskytovatelů na dotykovém displeji MMI prostřednictvím datového spojení vozidla. Vybrané aplikace budou nainstalovány přímo v informačním a zábavním systému vozu Audi – bez okliky přes chytrý telefon. Možná bude také interakce s aplikacemi prostřednictvím hlasových povelů.

 

Na přání dodávaný prémiový audiosystém Bang & Olufsen s 3D zvukem propůjčuje modelu Audi Q6 e-tron nejvyšší akustickou preciznost. Jeden malý reproduktor v každém střešním A sloupku reprodukuje prostorovou dimenzi vysokých tónů – jejich zvukové vlny se odrážejí od skla čelního okna. Hudba je slyšet přesně v takové podobě, v jaké byla zaznamenána. Výsledkem je působivý zážitek z poslechu přirozeného zvuku. Srdcem prémiového audiosystému Bang & Olufsen je vysoce účinný zesilovač s výkonem 830 W, který napájí 22 reproduktorů. Čtyři z nich jsou integrovány do opěrek hlavy předních sedadel. Díky tomu je poprvé v automobilu značky Audi možné vytvářet tzv. zvukové zóny. Nízkofrekvenční reproduktory v předních dveřích jsou uloženy v samostatném tělese. Tím je minimalizováno rozkmitávání sousedních dílů, což zvyšuje preciznost reprodukovaného zvuku. Výsledkem je ještě lepší kvalita zvuku a minimální šíření zvukových vln do okolí. Izolace reproduktoru navíc zajišťuje precizní a plné basy. Audiosystém zaujme i za tmy osvětleným nápisem.

 

Audi Q6 e-tron splňuje díky tomuto mnohostranně koncipovanému interiéru, který se stane centrem životní a zážitkové sféry jeho uživatelů, požadavky zákazníků dosud nevídaným způsobem pomocí důmyslného designu a vyspělých technologií.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Hyundai I30

Rok výroby 2024

818 000 Kč

Subaru Forester

Rok výroby 2020

729 000 Kč

Seat Ateca

Rok výroby 2019

535 990 Kč

Ford Focus

Rok výroby 2018

349 900 Kč