Modernizované Audi Q4 e-tron se chlubí rychlejším nabíjením a dojezdem až 560 kilometrů

Baterie o kapacitě 82 kWh lze nabít z 10 na 80 procent za 28 minut

Ve všech variantách modelu Q4 e-tron je uložena sada akumulátorů o využitelné kapacitě 77 kWh (celková 82 kWh). Díky optimalizovanému chemickému složení akumulátorových článků se zvýšil výkon při nabíjení stejnosměrným proudem. Akumulátorovou baterii tak lze za ideálních podmínek nabít z deseti na 80 procent za cca 28 minut. Verze quattro přitom dosahují na stejnosměrných nabíječkách maximálního nabíjecího výkonu 175 kW, varianty s pohonem zadních kol až 135 kW.


Funkce pro ochranu akumulátorových článků automaticky omezuje stav nabití na 80 procent, a prodlužuje tak životnost sady akumulátorů. Plánovač tras e-tron upřednostňuje při inteligentním plánování jízdy a nabíjení výkonné nabíjecí stanice HPC (High Power Charging, tedy ultra rychlé nabíjení). Jede-li řidič po navržené trase, aktivuje systém za jízdy funkci, která zajistí, aby měly akumulátorové články optimální teplotu pro nabíjení, až nové Audi Q4 e-tron přijede k vybrané a uložené nabíjecí stanici. Pokud si řidič zvolil za cíl vysokovýkonnou nabíjecí stanici HPC, aktivuje se udržování optimální teploty sady akumulátorů, které umožní co nejrychlejší nabíjení. Poprvé je v modelové řadě Audi Q4 e-tron udržována optimální teplota sady akumulátorů také po nabíjení. Systém řízení provozní teploty přitom pokračuje v chlazení akumulátorové baterie, pokud teplota přesáhne pevně definovanou hranici například po jízdě nebo nabíjení. 
Ve všech verzích modelu Audi Q4 e-tron – ať s pohonem zadních kol, nebo s pohonem všech kol quattro – pracuje na zadní nápravě synchronní elektromotor s permanentními magnety. V rámci modernizace obdržela modelová řada Audi Q4 e-tron zcela nově vyvinutý synchronní elektromotor s permanentními magnety, který vyniká vyšší hospodárností a větším výkonem. Modernizované modely díky tomu profitují z delšího dojezdu a suverénní výkonové charakteristiky. Například Audi Q4 Sportback 45 e-tron dosahuje v jízdním cyklu WLTP dojezdu na jedno nabití až 562 kilometrů.

Modely Audi Q4 45 e-tron a Audi Q4 Sportback 45 e-tron s pohonem zadních kol poskytují nejvyšší výkon 210 kW (286 k) a z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,7 sekundy. 

Standardní sprint trvá v modelech Audi Q4 45 e-tron quattro a Audi Q4 Sportback 45 e-tron quattro s nejvyšším výkonem 210 kW (286 k) 6,6 sekundy. 

Vrcholné varianty Audi Q4 55 e-tron quattro a Audi Q4 Sportback 55 e-tron quattro s nejvyšším výkonem 250 kW (340 k) zrychlí z „klidu na sto" za 5,4 sekundy. Nejvyšší rychlost je nyní u všech variant 180 km/h. 

Optimalizovaný systém řízení provozní teploty s energeticky úsporným chlazením zvyšuje hospodárnost nového elektromotoru. Díky geometrii a uspořádání ozubených soukolí v převodovce a speciálně tvarovaným dílům, které zajišťují přívod a rozdělování oleje, téměř nedochází k nárůstům teplot v poháněcím ústrojí. Chladicí soustava zajišťuje temperování oleje. Na vnější straně statoru je navíc umístěn kapalinový chladicí plášť.

Nové nastavení podvozku v souladu s DNA značky Audi je vyváženější díky ještě vyšší úrovni komfortu, potěšení z jízdy a stability. U všech tří podvozků – sériového a sportovního podvozku i u podvozku s elektronicky řízenými tlumiči – byly speciálně upraveny charakteristiky řízení a nastavení tlumičů. Výsledkem je harmonická vibrační charakteristika ve spojení s pohotovějšími reakcemi na řízení a menším nakláněním karoserie při dynamických změnách. 
Sportovní podvozek snižuje světlou výšku karoserie o 15 milimetrů. Nové nastavení pružin, tlumičů a řízení zajišťuje pro Audi typicky vyvážené, solidní jízdní vlastnosti a sportovní reakce při změnách směru jízdy. Modely Audi Q4 e-tron reagují na pohyby volantu bezprostředněji, což přispívá k větší agilitě a sportovnosti.

Na přání nalézá v modelové řadě Audi Q4 e-tron poprvé uplatnění funkce asistované změny jízdního pruhu v kombinaci s aktivním jízdním asistentem při rychlosti jízdy od 90 km/h na dálnici. Tato funkce je součástí asistenčního paketu Pro a paketu Safety Plus. Řidič ji může aktivovat prostřednictvím MMI. Nový systém ukazuje bílými šipkami na panelu sdružených přístrojů a na průhledovém displeji s rozšířenou realitou, zda a v jakém směru je možné uskutečnit bezpečnou změnu jízdního pruhu. Aktivuje-li řidič změnu jízdního pruhu zapnutím ukazatele směru, převezme systém aktivně řízení. Následně vůz ukazatele směru znovu vypne. Osoba za volantem má však i nadále odpovědnost za řízení. Realizaci asistované změny směru jízdy umožňují data z radarových senzorů na zádi.

Nově je součástí standardní výbavy pro český trh také adaptivní tempomat, který se specializuje na řízení vozu v podélném směru a zrychlováním a zpomalováním udržuje bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla. Aktivní jízdní asistent řízení rozšiřuje systém adaptivního tempomatu o řízení v příčném směru a drobnými zásahy do řízení usnadňuje udržování vozu uprostřed jízdního pruhu. Funkce řízení v příčném směru zůstává aktivní, pokud se řidič aspoň mírně dotýká volantu s kapacitními senzory, který je součástí systému, čímž potvrzuje svou pozornost. 

Side assist sleduje dopravní situaci za vozem a vedle něj a upozorňuje řidiče, pokud chce přejet do vedlejšího jízdního pruhu v kritické situaci. Systém k tomu využívá rovněž informace z radarových senzorů na zádi. 

Důležité asistenční systémy jsou součástí sériové výbavy. Na přání dodávané systémy jsou sdruženy do asistenčního paket Pro a paket Safety Plus. 
Audi MMI Navigation plus, Audi connect Navigation & Infotainment a zcela digitální panel sdružených přístrojů Audi virtual cockpit s úhlopříčkou 10,25 palce jsou součástí sériové výbavy. Víko zavazadlového prostoru má nyní sériově elektrické ovládání a v kombinaci s komfortním klíčkem dodávaným na přání reaguje na gesta dělaná pohybem nohy. Mezi další komfortní prvky ve standardní výbavě patří například také vyhřívání sedadel, zpětná parkovací kamera, adaptivní tempomat, parkovací senzory vpředu a vzadu

Audi rozšiřuje rozsáhlou nabídku možností individuální výbavy o novou verzi edition S line. Sportovní charakter vozu umocňují ochranné panely na podbězích kol a dveřích v kontrastní metalické barvě černá Mythos, matně bronzová 21" kola s hvězdicovým designem s 5 paprsky do W, tmavě tónovaná krycí skla světlometů Matrix LED a zadních svítilen LED a bronzová fólie na kruzích Audi, a to v kombinaci s lakem karoserie v odstínu šedá Pebble, bílá Glacier (metalický lak) nebo černá Mythos (metalický lak).

Modelová řada Audi Q4 e-tron je nezaměnitelná nejen vizuálně a svými jízdními vlastnostmi, ale nyní také akusticky. Audi totiž propůjčuje modernizované modelové řadě kompaktních SUV na přání vlastní akustickou identitu.

Typický „charakterový zvuk" se liší od ostatních elektricky poháněných modelů Audi, ale také od elektrických modelů ostatních výrobců, a zesiluje emocionální spojení řidiče se svým vozem Audi. Všechny varianty dávají o sobě akusticky vědět nejen při nízkých rychlostech až 25 km/h, ale i při rychlejší jízdě, což znamená další zvýšení bezpečnosti silničního provozu.

Digitálně vytvářený zvuk zní za jízdy ze dvou venkovních reproduktorů v oblasti zádě a dvou vnitřních reproduktorů v zadních dveřích. Tento systém se dodává na přání. Inovativní zvuková kulisa se mění v závislosti na zatížení a rychlosti jízdy až po nejvyšší rychlost. Nezaměnitelný zvuk je velmi snadno rozpoznatelný a emocionálně vyjadřuje pokrokový charakter vozu. 

Na přání dodávaný „Vylepšený zvukový projev" je definován venkovním zvukem, nikoli výhradně prostřednictvím informačního a zábavního systému, resp. vnitřních reproduktorů. Systém lze v případě potřeby kdykoli deaktivovat v menu „Audi drive select". Legislativou požadovaný výstražný zvuk AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System) je integrován do „charakterového zvuku". AVAS je aktivní nepřetržitě a je součástí standardní výbavy. Zvuk vydávaný informačním a zábavním systémem se nemění.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

139 000 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

479 900 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

549 999 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

715 000 Kč