Audi A3 dostalo nové asistenční systémy a upravené motory

07. 04. 2016
Sdílet článek

Model Audi A3 přichází s novými asistenčními systémy, modernizovanými motory a s upravenými předními a zadními světlomety. Novinkou ve výbavě je inovativní ovládací a zobrazovací koncept Audi virtual cockpit. Audi A3 je k dispozici ve třídveřové verzi, jako Sportback, Limuzína a Cabriolet. Omlazení se týká i sportovní varianty Audi S3. Díky verzím Audi A3 Sportback e-tron a Audi A3 Sportback g-tron naleznou zákazníci v modelové řadě A3 nejrozmanitější nabídku variant poháněcího ústrojí v kompaktním segmentu.

Nové Audi A3 posouvá laťku v prémiové kompaktní třídě o pořádný kus výš díky velkému počtu asistenčních systémů. Jízda mimo město i ve městě bude ještě bezpečnější díky zdokonaleným systémům Audi active lane assist a Audi pre sense front včetně předvídavého systému pro ochranu chodců.


Novinkou v tomto segmentu je asistent pro jízdu v dopravní koloně, založený na spolupráci mezi adaptivním tempomatem ACC (Audi adaptive cruise control) s funkcí Stop&Go. Na přání dodávaný systém udržuje bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozidla a v kombinaci s převodovkou S tronic se po krátce trvajícím zastavení opět automaticky rozjede. Při jízdě rychlostí až 65 km/h na silnicích v dobrém stavu převezme asistent pro jízdu v dopravní koloně krátkodobě i řízení. Další novinkou pro modelovou řadu A3 je na přání dodávaný nouzový asistent (Emergency Assist). Tento systém zahájí brzdění až do bezpečného úplného zastavení vozidla, pokud navzdory výstražným upozorněním nebyla rozpoznána žádná aktivita řidiče. Nový asistent pro sledování přijíždějících vozidel ze stran vzadu upozorňuje řidiče na možná nebezpečí například při pomalém couvání na vozovku z příčného parkovacího místa.

new audi a3

Ovládání a ukazatele, informační a zábavní systémy, Audi connect

Mimořádně atraktivním prvkem interiéru nového modelu Audi A3* je Audi virtual cockpit. Tento inovativní ovládací koncept je poprvé k dispozici v kompaktní třídě. Audi virtual cockpit zobrazuje nejdůležitější provozní informace ve vysokém rozlišení na displeji TFT s úhlopříčkou 12,3“. Řidič může přepínat mezi dvěma režimy zobrazení tlačítkem „View“ na multifunkčním volantu. V klasickém režimu jsou přístroje stejně velké jako obvyklé analogové přístroje. V režimu pro informační a zábavní systém naproti tomu dominuje centrální okno, které poskytuje více prostoru navigační mapě nebo zobrazuje přehledné seznamy z nabídky telefonu, rádia a audiosystému. Otáčkoměr a rychloměr zde mají podobu malých kruhových ukazatelů.

Struktura menu systému MMI byla nově koncipována. Ovládání s plochými hierarchiemi vychází z konceptu chytrých telefonů. Hlavním prvkem terminálu MMI je otočné tlačítko, jehož prstenec je ve vrcholné verzi podsvícen bílým světlem. Jeho horní část je tvořena dotykovou plochou pro zadávání znaků a víceprstových gest – řidič tak může například snadno měnit měřítko mapy. Nad otočným tlačítkem a vedle něj jsou umístěny klopné spínače a tlačítka, jejichž prostřednictvím může řidič procházet nově koncipovanou strukturou menu. Zdokonalené hlasové ovládání navigačního systému, rádia, multimediálních přehrávačů a telefonu rozumí nyní i mnoha formulacím z hovorové řeči.

Nové Audi A3 stanovuje nová měřítka rovněž v oblasti informačních a zábavních systémů. MMI Radio plus s elektricky výsuvným 7“ displejem je součástí standardní výbavy. Na přání dodávané systémy MMI Navigation a MMI Navigation plus s MMI touch nabízejí ve spojení s modulem Audi connect mnoho internetových funkcí, například navigaci s Google Earth a Google Street View, dopravní zpravodajství v reálném čase a praktické informace o parkovacích místech a cestovních cílech, zprávy nebo předpověď počasí. Připojení k internetu je zajištěno prostřednictvím extrémně rychlého standardu LTE. Nabídka zahrnuje i potřebný paušální datový tarif díky nové kartě Audi connect SIM, která je pevnou součástí vozidla. Evropští zákazníci obdrží tuto tzv. e-SIM (embedded SIM) s výbavou Audi connect. Tato karta umožňuje roaming ve většině evropských zemí. Nezávisle na integrovaných službách Audi connect si lze navíc objednat datové balíčky pro individuální používání internetu prostřednictvím hotspotu WLAN.

Bezplatná aplikace Audi MMI connect zahrnuje další služby a funkce, mezi něž patří Online Media Streaming a přenos kalendáře z chytrého telefonu do MMI. Pro Audi A3 e-tron* jsou navíc připraveny služby umožňující naprogramování procesu nabíjení, času odjezdu nebo klimatizace.

Mobilní telefony s operačními systémy iOS a Android lze připojit prostřednictvím Audi smartphone interface. Audi phone box ve středové loketní opěrce propojí mobilní telefon bezdrátově s anténou automobilu a umožňuje indukční nabíjení.

Nově koncipované výbavové linie

Navzdory prakticky nezměněným rozměrům – délka 4,24 metru a rozvor 2,60 metru – působí nové Audi A3 ještě sportovnějším a expresivnějším dojmem než dosud a jeho maska chladiče Singleframe má ještě ostřejší rysy a větší šířku. Světlomety jsou nižší a mají markantní vnější kontury.

Záď s horizontální světelnou grafikou zadních světlometů a odtokovou hranou nad nově navrženým difuzorem zdůrazňuje šířku nového modelu A3. Paleta nabízených barev byla rozšířena. Na výběr je dvanáct barev laku, z nichž pět odstínů je nových: modrá Ara, modrá Kosmos, šedá Nano, červená Tango a žlutá Vegas. Pro exteriérový paket S line je vyhrazen perleťový lak šedá Daytona.

Novinkou pro A3 jsou modulárně koncipované výbavové linie, díky nimž mají zákazníci ještě větší volnost výběru. Poprvé jsou výbavové linie odlišeny také detaily exteriéru. Kromě vstupních modelů budou k dispozici dvě linie sport a design, nad nimiž stojí sportovní paket S line a design selection.

Dalekosáhle přepracovaná: nabídka motorů

Nabídka motorů pro Audi A3 zahrnuje šest agregátů, z nichž jsou tři zážehové a tři vznětové. Rozsah výkonů sahá od 81 kW (110 k) do 140 kW (190 k). Všechny modely A3 splňují normu EU6.

Audi nabízí v modelové řadě Audi A3 poprvé tříválec. Kompaktní motor 1.0 TFSI dosahuje nejvyššího výkonu 85 kW (115 k) a poskytuje nejvyšší točivý moment 200 N.m od 2000 do 3500 otáček za minutu. Nový vstupní zážehový motor je přitom hospodárný, aniž by zanedbával potěšení z jízdy.

Motor 1.4 TFSI COD ultra disponuje systémem cylinder on demand, který snižuje spotřebu paliva. To znamená, že mohou být deaktivovány dva válce, není-li zapotřebí výkon. Motor se zdvihovým objemem 1395 cm3 má nejvyšší výkon 110 kW (150 k) a maximální točivý moment 250 N.m.

Technickou lahůdkou je zcela nově vyvinutý motor 2.0 TFSI s inovativním spalovacím procesem. Ze zdvihového objemu 1984 cm3 poskytuje nejvyšší výkon 140 kW (190 k) a od 1500 do 4200 otáček za minutu maximální točivý moment 320 N.m.Čtyřválcový motor TDI se zdvihovým objemem 1968 cm3 nabízí Audi v novém A3 ve dvou výkonových stupních. Jednotka 2.0 TDI je k dispozici s nejvyšším výkonem a točivým momentem 110 kW (150 k), resp. 340 N.m od 1750 do 3000 otáček za minutu, nebo – o trochu později – se 135 kW (184 k) a 380 N.m od 1750 do 3000 otáček za minutu.

Novým vstupním turbodieselem je 1.6 TDI s výkonem 81 kW (110 k), který je k dispozici ve spojení s šestistupňovou mechanickou převodovkou nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic.Ve spojení s agregátem 2.0 TFSI nalézá uplatnění zcela nově vyvinutá sedmistupňová převodovka S tronic se spojkou v olejové lázni, která nahrazuje dosud používanou šestistupňovou dvouspojkovou převodovku se suchou spojkou. U nového modelu Audi A3 je hnací síla přenášena standardně na přední kola. Pro zážehový motor 2.0 TFSI s výkonem 140 kW (190 k) je k dispozici pohon všech kol quattro.

Podvozek nového Audi A3 přesvědčí svým vyváženým sportovním nastavením. Na přání dodávaný sportovní podvozek sníží karoserii o 15 milimetrů, u sportovního podvozku S line se světlá výška změní o 25 milimetrů. Elektromechanický posilovač řízení pracuje citlivě a efektivně. Na přání nabízí Audi pro mnoho modelů progresivní řízení s elektrickým posilovačem, který je součástí sériové výbavy modelu Audi S3.

Nové Audi A3 jezdí sériově na 16“ kolech, ve výbavových liniích design a sport jsou místo nich kola s průměrem ráfku 17 palců. Široká nabídka kol na přání s průměrem ráfku 17, 18 nebo 19 palců zahrnuje nové designy. Přepracována byla rovněž nabídka pneumatik, které poskytují vylepšené provozní vlastnosti při optimalizovaném valivém odporu.

Poprvé v segmentu: světlomety Matrix LED

Světlomety modelu Audi A3 mají nový, výrazný vzhled se zalomeným spodním okrajem. V sériové výbavě jsou zahrnuty světlomety Xenon plus, na přání nabízí Audi světlomety LED a poprvé i světlomety Matrix LED. Nové Audi A3 s motorem 1.0 TFSI má díky důsledné lehké konstrukci pohotovostní hmotnost bez řidiče pouhých 1150 kilogramů, což je nejnižší hodnota ve své třídě. Karoserie nového modelu Audi A3 nabízí vysokou úroveň pasivní bezpečnosti a tuhosti. Zvukově izolační sklo čelního okna se dodává sériově.

Interiér nabízí vrcholnou kvalitu, která je pro Audi typická. Nově navržený tříramenný volant je na přání vyhřívaný. Pro ještě vyšší komfort na delších cestách nabízí Audi v novém modelu A3 sedadlo řidiče s masážní funkcí.

Vyšší výkon: nové Audi S3

Audi S3 poskytuje ještě vyšší dynamiku díky zvýšení výkonu o 7 kW (10 k) a ve spojení s převodovkou S tronic i točivého momentu (o 20 N.m). Inženýři kromě toho připravili pro model S3 specifické elektronické řízení stabilizačního systému ESC a lamelové spojky. Výsledkem je ještě vyšší jízdní dynamika, radost z jízdy a bezpečnost.

Jednotka 2.0 TFSI je nyní vyladěna na 228 kW (310 k) a s převodovkou S tronic poskytuje 400 N.m ve velkém rozsahu od 2000 do 5400 otáček za minutu. Z rozsáhlé modernizace mají prospěch také modely S3 Sportback, S3 Limuzína a S3 Cabriolet.

Předprodej nové modelové řady Audi A3 bude na českém trhu zahájen v květnu, první vozy budou zákazníkům předány v létě. Ceny zatím nebyly stanoveny.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

AC&C Public Relations, s.r.o.

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

739 000 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

529 900 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

217 777 Kč