Ženeva 2016: Arash AF10, Bugatti Chiron, Ferrari GTC 4 Lusso | Autanet.cz

Ženeva 2016: Arash AF10, Bugatti Chiron, Ferrari GTC 4 Lusso

28. 02. 2016
Sdílet článek

Ženevský autosalon se nezadržitelně blíží. Pojďme se podívat na tři automobilové pecky, které na nás za pár dní čekají. O největší překvapení se postará Arash AF10, o kterém jste možná nikdy neslyšeli. Na stánku Bugatti se konečně objeví nástupce Veyronu, model Chiron. Ferrari se pochlubí omlazeným modelem FF, který si změnil jméno.

Arash AF10
O existenci automobilky Arash Motor Company zřejmě nemáte vůbec "šajnu". To ale vůbec nevadí. Její avizované kupé AF10 (již v roce 2008) bude mít za pár dní premiéru na autosalonu v Ženevě, přičemž návštěvníky má ohromit zejména výkonem 2 080 koní a točivým momentem 2 280 Nm. Díky tomuto výkonu zrychlí z nuly na stovku za 2,8 sekundy, nejvyšší rychlost pak činí impozantních 323 km/h. To sice není málo, nicméně při pohledu na uváděné parametry nepůsobí dvakrát přesvědčivě.


Důvod samozřejmě leží v pohonném ústrojí. K přeplňovanému motoru přidali čtveřici elektromotorů. Každý z nich přitom dává k dobru 300 koní, zatímco 6,2litrový osmiválec je naladěn na 913 koní a 1 200 Nm. Spalovací motor je spárován se šestistupňovým manuálem (automat je za příplatek). Přenos výkonu každého elektromotoru pak má na starosti samostatná dvouspojková převodovka, přičemž agregáty mají v jízdním režimu Race fungovat jako generátory a doplňovat kapacitu baterií.

Bugatti Chiron
Král je mrtev. Přivítejte krále! I tak by se dala nazvat zřejmě ta největší a nejexkluzivnější novinka celého letošního roku. Bugatti totiž po dlouhých odmlkách konečně představí svůj naprosto nejbrutálnější stroj v historii, který vlastní rychloměr s číslicí 500 km/h. O pohon nástupce Veyronu se bude starat přepracovaný motor W16 se čtyřmi turbodmychadly a výsledné hodnoty jsou dechberoucí. 1500 koní a 1500 Nm točívého momentu totiž vůz dostanou až k metě 470 km/h a učiní z něj tak nejrychlejší sériově vyráběný vůz planety. Cena by však ani v té nejlevnější konfiguraci neměla klesnout pod 62 milionů korun.

Ferrari GTC 4Lusso
K návštěvě stánku Ferrari bude lákat model GTC4Lusso, který je v praxi pouze modernizovaným modelem FF. Facelift je vcelku výrazný, kompletně se přepracovala záď s dvěma páry kulatých koncových světel i kabina, kde se objevuje nový multimediální systém ovládaný prostřednictvím 10,25“ obrazovky. Pod kapotou stejně jako u FF zůstává atmosférický dvanáctiválec, jehož výkon vzrostl z 485 kW na 508 kW (690 koní). Pozadu nezůstal ani točivý moment - z dosavadních 683 posílil na 697 N.m. a je posílán na všechna kola, přičemž zadní náprava je nově natáčecí.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Martin Müller, Petr Šikl

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Fiat Grande Panda dostala spalovací motory i čistě elektrickou verzi
Test: Suzuki Swift 4x4 - nejlepší malé auto do sněhu Test: Toyota Corolla Sedan Klasik je poslední možností, jak pořídit normální auto za skvělé peníze Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém

Tipy z autobazarů

BMW X5

Rok výroby 2018

1 229 900 Kč

Audi Q8

Rok výroby 2021

1 249 000 Kč

BMW Řada 2

Rok výroby 2020

498 000 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2020

419 000 Kč