Výroba plug-in hybridní Mazdy MX-30 s rotačním motorem zahájena | Autanet.cz

Výroba plug-in hybridní Mazdy MX-30 s rotačním motorem zahájena

V Hirošimě byla zahájena výroba plug-in hybridního elektromobilu s rotačním pohonem pro evropský trh. Dojezd na baterie činí 85 km, hybridní pohon pak zaručí zdolání delších vzdálenosti.

Japonská Mazda dnes ve svém závodě Ujina Plant No. 1 v Hirošimě zahájila sériovou výrobu modelu Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV pro evropský trh. MX-30 e-Skyactiv R-EV je po 11 letech od ukončení výroby modelu Mazda RX-8 v červnu 2012 prvním sériově vyráběným vozem Mazda s rotačním motorem. Mazda vyrobila celkem více než 1,99 milionu vozů s rotačním motorem.


MX-30 e-Skyactiv R-EV je unikátní plug-in hybridní elektromobil (PHEV), který dává nový smysl jedinečnému rotačnímu motoru Mazda. Tento kompaktní a lehký spalovací motor pohání generátor, který buď dobíjí baterii, nebo v případě potřeby dodává další energii. Vozidlo je vždy poháněno elektromotorem.

Mazda Mx-30 s rotačním  motorem

Zatímco dojezd 85 km na elektrický pohon modelu MX-30 e-Skyactiv R-EV dostačuje pro většinu běžných jízd, rotační motor v případě potřeby dojezd prodlouží. MX-30 e-Skyactiv R-EV je ideálním vozem pro zákazníky, kteří chtějí většinu času jezdit na elektřinu a příležitostně překonávat delší vzdálenosti bez obav z dojezdu.

Původní model MX-30 e-Skyactiv EV byl představen v roce 2020 jako první sériově vyráběný bateriový elektromobil značky Mazda. Model MX-30 e-Skyactiv R-EV nyní rozšiřuje nabídku o jedinečnou plug-in hybridní variantu.

Model MX-30 je ztělesněním přístupu Mazdy k uhlíkové neutralitě, který je založen na více řešeních. Při navrhování byly použity přírodní materiály, jako je korek a tkaniny z recyklovaného materiálu.

Mazda MX-30

Barva s více odstíny se na MX-30 nanáší pomocí vysoce přesné stříkací pistole, která jednotlivé barvy přesně roztírá na potřebný povrch a výrazně snižuje ztráty barvy. Nově vyvinuté barvy navíc tvrdnou při neobvykle nízké teplotě přibližně 80 °C. Tyto kroky společně snižují emise CO2 při lakování s více odstíny přibližně o 34–37 %.

Elektřinu pro nabíjení nově vyrobených vozidel MX-30 e-Skyactiv R-EV před jejich expedicí dodává solární systém o výkonu 1,1 MW, který byl v závodě Mazdy v Hirošimě uveden do provozu v červenci 2021.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nová Kia K4 vstupuje na český trh. Má normální motory a skvělou cenu
Test: Mazda CX-30 2.5 e-Skyactiv-G má obrovské srdce a jednu drobnost, která může odradit Test: MGS5 EV Exclusive umí jednu věc dokonale Test: Honda Jazz je malý velký prcek s obrovskou výhodou Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů

Tipy z autobazarů

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDi 4Motion DSG,Kůže,ACC

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDi 4Motion DSG,Kůže,ACC

Rok výroby 2019

499 000 Kč
Mazda MX-30 e-SKYACTIV EV

Mazda MX-30 e-SKYACTIV EV

Rok výroby 2023

435 000 Kč
Ford Kuga 1.5TDCi,navi,360°,ST Line

Ford Kuga 1.5TDCi,navi,360°,ST Line

Rok výroby 2021

499 999 Kč
Land Rover Discovery 3,0 TD6 HSE AWD AUT 7 míst Odp

Land Rover Discovery 3,0 TD6 HSE AWD AUT 7 míst Odp

Rok výroby 2019

649 000 Kč