Volkswagen Touran 2015 - oficiální fotografie a informace

24. 02. 2015
Sdílet článek

Kompletně nově vyvinutý Touran je prvním MPV na základě modulární platformy MQB pro vozidla s motorem uloženým vpředu napříč. Mezigeneračně došlo k prodloužení délky (+130 mm) a rozvoru (+113 mm), přičemž se podařilo snížit hmotnost o 62 kg a zvětšit zavazadelník v pětimístné verzi o 48 litrů. Novinkou je až 47 odkládacích míst, klimatizace Pure Air Climatronic či nová sklopná sedadla. Nechybí zástup informačních a navigačních systémů; poprvé se systémy MirrorLink™, CarPlay (Apple) a Android Auto (Google).

Volkswagen nyní představuje zcela nově koncipovanou generaci všestranného modelu, jehož se v Evropě, Asii a Africe dosud prodalo cca 1,9 milionu vozů. Dr. Heinz-Jakob Neußer, člen představenstva značky Volkswagen, zodpovědný za vývoj, k tomu říká: „Nový Touran je prvním všestranně variabilním MPV, vyvinutým na základě modulární platformy MQB koncernu Volkswagen. Z toho plynou četné konstrukční a koncepční přednosti. Například mnohem působivější proporce exteriéru s nápadně dlouhým rozvorem, velmi krátkými převisy karoserie a příkladně dobrým využitím obestavěného prostoru.“ Volkswagen zároveň snížil hmotnost nového Touranu, stejně jako u ostatních modelů postavených na platformě MQB. „A to,“ říká Dr. Neußer, „navzdory prodloužení vnější délky o 130 mm a zvýšené úrovni bezpečnosti a komfortu. V porovnání s předchůdcem byla hmotnost snížena až o 62 kg.“ Pokroku v oblasti snižování hmotnosti bylo dosaženo díky inovativní lehké konstrukci pohonného ústrojí a karoserie.


Nižší hmotnost znamená nižší spotřebu paliva. Stejně pozitivní přínosy má i dobrá aerodynamika. Dr. Neußer k tomu uvádí: „Součinitel aerodynamického odporu vzduchu cx jsme snížili na 0,296, což je na rodinné MPV neobvykle dobrá hodnota.“ Kromě toho se Touran 2015 řadí mezi nejekologičtější a nejdynamičtější MPV na trhu díky novým, resp. zdokonaleným a ve všech případech výkonnějším motorům přeplňovaným turbodmychadlem. Tři zážehové jednotky (81 kW/110 k, 110 kW/150 k, 132 kW/180 k) a tři turbodiesely (81 kW/110 k, 110 kW/150 k, 140 kW/190 k) jsou až o 19 procent úspornější. Nejúspornější vznětový model – Touran 1.6 TDI s výkonem 110 k a sedmistupňovou převodovkou DSG – spotřebuje pouze 4,1 l/100 km*. „To, že se sedmimístné MPV, jako je nový Touran 1.6 TDI s výkonem 110 k, může nazývat čtyřlitrovým vozem, můžeme považovat za milník v oblasti ekologie,“ říká Dr. Heinz-Jakob Neußer. Nejhospodárnější verzí se zážehovým motorem na benzin je Touran 1.4 TSI o výkonu 150 k s průměrnou spotřebou paliva 5,4 l/100 km - i v tomto případě v kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, dodávanou na přání. Všechny verze jsou sériově vybaveny systémem start-stop a režimem rekuperace kinetické energie.

Interiér s novými sklopnými sedadly.

Designéři zcela nově navrhli také velmi kvalitní interiér. Díky nově vyvinutým sklopným sedadlům byla i v případě vnitřní výbavy snížena hmotnost. Výrazně lehčí jsou mimo jiné sedadla ve druhé řadě, která po sklopení vytvoří zcela rovnou ložnou plochu. Touran přitom nabízí na minimální ploše maximální prostor. Dokonce i při plném obsazení pětimístného interiéru lze do tohoto MPV umístit 1040 litrů zavazadel při využití celé výšky interiéru až po strop. Prázdninové cestování v pěti se tak obejde bez jakýchkoli problémů a omezení.

Technika LED nahrazuje xenonové světlomety.
Na přání dodávané světlomety LED nahradí v novém Touranu xenonové systémy. V nabídce jsou hned dvě varianty. V základní verzi vytváří technika LED světlo pro tlumená a dálková světla, přičemž tyto světlomety mohou být rozšířeny o asistenta dálkových světel Light Assist. Vrcholná verze světlometů LED disponuje kromě toho adaptivním natáčením světelného kuželu do zatáček, světlomety LED pro denní svícení a (na přání) dynamickým asistentem dálkových světel Dynamic Light Assist.

Uvedení na trh v září.

Nový Touran bude uveden na první evropské trhy v září. Zároveň se bude strmě zvyšovat nabíhající výroba ve Wolfsburgu, aby mohli první zákazníci dostat nový model Touran před koncem roku 2015 i na všech ostatních trzích. Cílem je zvýšit tržní podíl v mezinárodním měřítku na úroveň Německa, kde je kompaktní MPV značky Volkswagen jedničkou ve své třídě od debutu první generace.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Porsche Česká republika s.r.o.

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč