Volkswagen Touran slabí dvacetiny, stále je to dobré MPV

Touran slaví v letošním roce 20. výročí, a i nadále ohromuje slušnou nabídkou vnitřního prostoru, výtečnou variabilitou interiéru, hospodárnými pohony a agilní ovladatelností. Kromě sériově dodávaných bezpečnostních systémů je nově k dispozici např. asistenční systém „Travel Assist“ spolu s dynamickým asistentem pro dálková světla, Dynamic Light Assist, a to v paketu asistenčních systémů „IQ.DRIVE včetně IQ.LIGHT“ nabízeném na přání.

S již více než 2,6 milionu prodaných vozů je Touran celosvětově jedním z nejúspěšnějších modelů v segmentu MPV (Multi-Purpose Vehicle).


„Víc než jen rodinný vůz“ – tak zněl slogan k uvedení modelu Touran na trh dne 14. března 2003. Toto kompaktní MPV je mimořádně variabilním vozem s všestrannými vlastnostmi pro rodiny, volný čas i podnikání.

V roce 2015 se začala prodávat druhá generace modelu Touran. A to jako první MPV značky Volkswagen zkonstruované na základě modulární platformy MQB (Modularer Querbaukasten) pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Touran tak dosáhl mimořádného pokroku, a to nejen po technické stránce.

Sériová výbava zahrnuje mimo jiné adaptivní tempomat „Active Cruise Control“ (ACC) s omezovačem rychlosti jízdy, asistenta pro nouzové brzdění „Front Assist“, asistenta pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“ a asistenta pro změnu jízdního pruhu „Side Assist“. Takový rozsah výbavy asistenčními systémy je jinak obvyklý pouze ve vozech vyšších tříd, ale Touran jej může nabízet díky platformě MQB.

Volkswagen Touran

K sériové výbavě nově patří mimo jiné systém „PreCrash“ vzadu. Tento systém využívá soustavu senzorů asistenta pro změnu jízdního pruhu „Side Assist“. Radarové senzory zaznamenávají polohu a rychlost jízdy vozidel za Touranem. Pokud PreCrash vzadu detekuje na základě polohy za ním jedoucího vozidla a příliš vysokého rozdílu v rychlostech jízdy obou vozidel hrozbu nárazu, aktivuje „preventivní systém pro ochranu cestujících“ – a to nejen za jízdy, ale také u stojícího vozu s běžícím motorem nebo v režimu start-stop. V případě elektronického vyhodnocení rizika nehody dojde k automatickému, dovření oken, případně panoramatického okna, natlakování brzd a přitažení bezpečnostních pásů.

Všechny vozy Touran jsou nyní dodávány také s „multifunkční kamerou“, která umožňuje co nejrychlejší rozpoznávání objektů nebo osob. Kamera je tak s ohledem na asistenční a bezpečnostní systémy jedním z nejdůležitějších komponentů v automobilu.

Zákazníci si kromě toho mohou na přání objednat paket asistenčních systémů „IQ.DRIVE včetně IQ.LIGHT“, který zahrnuje mimo jiné asistenční systém „Travel Assist“2 ve spojení s asistentem pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“2. Tento systém pomáhá řidiči udržovat vůz v jízdním pruhu, bezpečnou vzdálenost od vozidla vpředu a nastavenou maximální rychlost jízdy. Asistent přitom využívá mimo jiné funkci adaptivního řízení vozu v jízdním pruhu, která aktivně udržuje vůz uprostřed jízdního pruhu. Travel Assist se však dokáže přizpůsobovat stylu řízení řidiče. Vůz tak může jet ve vlastním jízdním pruhu nikoli přesně uprostřed, ale více vlevo nebo vpravo. Ve spojení s dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG je jízda v dopravních zácpách a popojíždějících kolonách mimořádně komfortní.

Součástí nového paketu asistenčních systémů je rovněž dynamický asistent pro dálková světla „Dynamic Light Assist“2, který zajišťuje lepší viditelnost za tmy. Systém rozpoznává vozidla vpředu, která jedou stejným nebo opačným směrem, a automaticky odcloňuje příslušné části kuželu vlastních dálkových světel. V obcích se dálková světla navíc automaticky přepnou na tlumená. Tato komfortní funkce zlepšuje celkové osvětlení vozovky a usnadňuje včasné rozpoznání překážek.

Volkswagen vylepšil u modelu Touran nejen asistenční systémy, ale také komfort. Rodinné MPV má nyní volant nejnovější generace, který dokáže detekovat stav, kdy řidič volant nedrží. Novinkou od modelového roku 2023 je 8" libovolně programovatelný panel sdružených přístrojů Digital Cockpit (linie Highline a R-Line jsou sériově vybaveny 10" panelem Digital Cockpit Pro). Nové jsou i ovládací panely klimatizace vpředu a vzadu s dotykovým ovládáním. Aktuálně nejvyšší úrovně dosahuje také uživatelská přívětivost modelu Touran, který je na přání k dispozici s funkcemi „Easy Open & Close“ (zavírání zadního výklopného víka pohybem nohy) a „Keyless Access“ (bezklíčkový přístupový systém a spouštění motoru tlačítkem).

Pro bestseller jsou připraveny rovněž hospodárné pohony. Volkswagen mimo jiné zdokonalil svůj mimořádně oblíbený zážehový motor 1.5 TSI, jehož nejnovější generace, TSI evo2 s výkonem 110 kW (150 k)1, může nyní pohánět i vozy Touran. Modernizovaná verze nabízí další snížení spotřeby paliva a emisí CO2 a je koncipována i pro paliva se složkami z obnovitelných zdrojů. Nejnovější evoluční stupeň jednotky 1.5 TSI navíc disponuje systémem deaktivace válců ACTplus, systémem dodatečného čištění výfukových plynů v blízkosti motoru a moderním spalovacím procesem TSI Evo. 

Touran boduje velkým a mimořádně variabilním interiérem, v němž je v závislosti na přání zákazníka pět až sedm sedadel. Enormní šířka interiéru nadchne především rodiny, protože na zadní sedadla je díky ní možné namontovat tři dětské sedačky vedle sebe. Pomocí úchytů Isofix ve druhé a třetí řadě sedadel lze v Touranu bezpečně zajistit dokonce až pět dětských sedaček. K nevšední variabilitě interiéru přispívají kompletně sklopná sedadla, po jejichž složení vznikne zavazadlový prostor s rovnou podlahou a objemem až 1980 litrů. Téměř jakýkoli předmět, který je dobré mít v dosahu rukou, lze pak uložit do některého ze 47 odkládacích prostorů, které doplňují výsuvné schránky pod předními sedadly.

Řízení a podvozek modelu Touran přesvědčí ovladatelností, která se vyrovná Golfu. Touran je agilní, jeho řízení citlivé a na přání dodávaný adaptivní podvozek (DCC) zajišťuje vysokou úroveň jízdního komfortu. Průměr otáčení je pouhých 11,5 metru.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Škoda Enyaq iV

Rok výroby 2022

1 599 000 Kč

Kia Ceed

Rok výroby 2019

219 900 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2019

455 000 Kč

Mercedes-Benz Třídy E

Rok výroby 2017

547 000 Kč