Volkswagen Golf osmé generace - vše, co potřebujete vědět

vloženo

Golf je s více než 35 miliony prodanými vozy nejúspěšnějším evropským automobilem. Světovou premiérou osmé generace modelu Golf začíná nová kapitola v historii bestselleru, který je nyní digitalizovaný, síťově propojený a umožňuje intuitivní ovládání. Hned pěti hybridními verzemi elektrizuje kompaktní segment.

Volkswagen Golf osmé generace - vše, co potřebujete vědět Volkswagen Golf osmé generace - vše, co potřebujete vědět

Jeho digitální interiér zpřístupňuje novou dimenzi intuitivního ovládání. Asistovanou jízdu umožňuje až do rychlosti 210 km/h. Jako první model značky Volkswagen využívá prostřednictvím komunikace Car2X kolektivní inteligenci silniční dopravy a předvídavě upozorňuje řidiče na nebezpečí. Golf slaví svou světovou premiéru tam, kde vznikl a kde je již 45 let vyráběn a zdokonalován: ve Wolfsburgu. Nový Golf bude uveden na trh již v prosinci.


Světová premiéra: nový Golf

Golf činí po technické stránce největší vývojový skok od debutu této modelové řady před 45 roky. Ralf Brandstätter, provozní ředitel značky Volkswagen osobní vozy, k tomu říká: „Golf je originálem. Již po desetiletí definuje naši značku. S modelem Golf jsme vždy zpřístupňovali nové technologie a inovace širokému okruhu motoristů. O to víc to platí pro osmou generaci, s níž tentokrát přinášíme do kompaktní třídy prvky z prémiového segmentu – a to je pro Volkswagen také typické.“

Nový Golf zpřístupní trvale udržitelnou mobilitu velkému počtu motoristů. Volkswagen u tohoto Golfu navíc sází na snadno srozumitelné ovládání. Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen, o tom říká: „Žijeme ve stále komplexnějším světě. Nový Golf proto řidiči umožňuje snadné a intuitivní ovládání.“ Prakticky veškeré zobrazovací a ovládací prvky jsou digitální. Nové přístroje a informační a zábavní systémy s připojením k internetu splývají v jeden celek, tvořený displeji, dotykovými tlačítky a posuvnými prvky. Na přání mohou být informace zobrazovány také průhledovým displejem.

Pět hybridních pohonů pro nový Golf

Volkswagen spouští s novým modelem Golf hybridní ofenzivu. Osmý Golf bude jako první model značky k dispozici s pěti hybridními pohony. Premiéru přitom slaví 48V technika. Řemenem poháněný generátor s funkcí spouštěče, 48V sada lithium-iontových akumulátorů a nejnovější generace hospodárných motorů TSI tvoří částečně hybridní pohon eTSI. Mezi jeho největší přínosy patří snížení spotřeby paliva až o deset procent (dle metodiky WLTP) a nejvyšší úroveň dynamiky a komfortu při rozjezdu. Volkswagen Golf bude nabízen se třemi výkonovými stupni pohonu eTSI: 81 kW/110 k, 96 kW/130 k a 110 kW/150 k.

Osmá generace bestselleru bude kromě toho k dispozici také se dvěma verzemi externě nabíjitelného hybridního pohonu. Nová hospodárná varianta poskytuje nejvyšší výkon 150 kW/204 k, zatímco velmi sportovní verze GTE je vyladěna na 180 kW/245 k. Obě hybridní verze modelu Golf s možností externího nabíjení jsou vybaveny novou sadou lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 13 kWh, která umožňuje delší dojezd, cca 60 km, s výhradně elektrickým pohonem. Golf se tak může stát na přechodnou dobu vozidlem s nulovými emisemi.

Hospodárné motory na benzin a naftu snižují spotřebu paliva až o 17 %

Nabídka pohonů pro nový Golf zahrnuje navíc nové motory na benzin (TSI), naftu (TDI) a zemní plyn (TGI). Konkrétně se jedná o dva zážehové tříválce s výkony 66 kW/90 k a 81 kW/110 k, dva vznětové čtyřválce s výkony 85 kW/115 k a 110 kW/150 k a jednu jednotku TGI s výkonem 96 kW/130 k. Nové motory TSI se vyznačují mimo jiné inovativním spalovacím procesem „TSI Miller“, který zajišťuje mimořádně nízké hodnoty spotřeby paliva a emisí. Novinkou u agregátů TDI je technologie Twindosing se dvěma katalyzátory SCR. Volkswagen jejím prostřednictvím zmenšil emise oxidů dusíku (NOx) až o 80 procent. Navíc se podařilo snížit spotřebu paliva motorů TDI až o 17 procent v porovnání s předchůdcem.

Důsledné síťové propojení s internetovými službami a funkcemi

Systémy jsou propojeny nejen vzájemně mezi sebou, ale díky jednotce OCU (Online Connectivity Unit) jsou spojeny také s okolním světem Golfu. Sériově dodávaná jednotka OCU, vybavená integrovanou kartou eSIM, umožňuje využívat internetové funkce a služby „We Connect“ a „We Connect Plus“.

Předvídavá technika je díky komunikaci Car2X realitou

Nový Golf je navíc jako první Volkswagen síťově propojený se svým okolím prostřednictvím sériově dodávané komunikace Car2X. Signály od dopravní infrastruktury a informace od ostatních vozidel v okruhu až 800 metrů upozorňují řidiče na displeji. Golf také předává tato upozornění dál ostatním vozidlům s technologií Car2X. Kolektivní inteligence se tak stává realitou, což je začátek nové fáze bezpečnosti silničního provozu.

redakce


Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Volkswagen Golf osmé generace - vše, co potřebujete vědět Fotografie k článku Volkswagen Golf osmé generace - vše, co potřebujete vědět Fotografie k článku Volkswagen Golf osmé generace - vše, co potřebujete vědět Fotografie k článku Volkswagen Golf osmé generace - vše, co potřebujete vědět Fotografie k článku Volkswagen Golf osmé generace - vše, co potřebujete vědět Fotografie k článku Volkswagen Golf osmé generace - vše, co potřebujete vědět Fotografie k článku Volkswagen Golf osmé generace - vše, co potřebujete vědět Fotografie k článku Volkswagen Golf osmé generace - vše, co potřebujete vědět Fotografie k článku Volkswagen Golf osmé generace - vše, co potřebujete vědět Fotografie k článku Volkswagen Golf osmé generace - vše, co potřebujete vědět Fotografie k článku Volkswagen Golf osmé generace - vše, co potřebujete vědět Fotografie k článku Volkswagen Golf osmé generace - vše, co potřebujete vědět Fotografie k článku Volkswagen Golf osmé generace - vše, co potřebujete vědět

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Na nový elektromobil Audi e-tron Sportback stačí dva miliony

Na nový elektromobil Audi e-tron Sportback stačí dva miliony

Základní cena novinky činí 1 936 900 Kč a zahrnuje bohatou standardní výbavu včetně navigačního systému a podvozku se vzduchovým odpružením, prodlouženou záruku na 4 roky a 120 000 kilometrů a servisní balíček na pět..

Test: Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 BiTDI 4Motion R-Line je zahleděn do dokonalosti

Test: Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 BiTDI 4Motion R-Line je zahleděn do dokonalosti

Vyzkoušeli jsme absolutní vrchol modelové řady Tiguan. Prodlouženou verzi Allspace ve vyšpičkované výbavě R-Line a..

Koronavir a jízda autem, na co dávat pozor, co dezinfikovat?

Koronavir a jízda autem, na co dávat pozor, co dezinfikovat?

Celý svět je zasažen globální pandemií nového koronaviru. Nejjednodušší radou, jak zůstat v bezpečí, je být doma. Co..

Nová Kia Sorento představena - je větší, luxusnější a hybridní

Nová Kia Sorento představena - je větší, luxusnější a hybridní

Vrcholné SUV pro Evropu od korejské automobilky Kia se představuje v nové generaci, přičemž nezůstal kámen na kameni...

Vše, co potřebujete vědět o novém Seatu Leon

Vše, co potřebujete vědět o novém Seatu Leon

Čtvrtá generace Seatu Leon bude dostupná s motory na benzín (TSI), naftu (TDI), stlačený zemní plyn CNG (TGI), s..