Volkswagen Golf osmé generace - vše, co potřebujete vědět

vloženo

Golf je s více než 35 miliony prodanými vozy nejúspěšnějším evropským automobilem. Světovou premiérou osmé generace modelu Golf začíná nová kapitola v historii bestselleru, který je nyní digitalizovaný, síťově propojený a umožňuje intuitivní ovládání. Hned pěti hybridními verzemi elektrizuje kompaktní segment.

Volkswagen Golf osmé generace - vše, co potřebujete vědět Volkswagen Golf osmé generace - vše, co potřebujete vědět

Jeho digitální interiér zpřístupňuje novou dimenzi intuitivního ovládání. Asistovanou jízdu umožňuje až do rychlosti 210 km/h. Jako první model značky Volkswagen využívá prostřednictvím komunikace Car2X kolektivní inteligenci silniční dopravy a předvídavě upozorňuje řidiče na nebezpečí. Golf slaví svou světovou premiéru tam, kde vznikl a kde je již 45 let vyráběn a zdokonalován: ve Wolfsburgu. Nový Golf bude uveden na trh již v prosinci.


Světová premiéra: nový Golf

Golf činí po technické stránce největší vývojový skok od debutu této modelové řady před 45 roky. Ralf Brandstätter, provozní ředitel značky Volkswagen osobní vozy, k tomu říká: „Golf je originálem. Již po desetiletí definuje naši značku. S modelem Golf jsme vždy zpřístupňovali nové technologie a inovace širokému okruhu motoristů. O to víc to platí pro osmou generaci, s níž tentokrát přinášíme do kompaktní třídy prvky z prémiového segmentu – a to je pro Volkswagen také typické.“

Nový Golf zpřístupní trvale udržitelnou mobilitu velkému počtu motoristů. Volkswagen u tohoto Golfu navíc sází na snadno srozumitelné ovládání. Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen, o tom říká: „Žijeme ve stále komplexnějším světě. Nový Golf proto řidiči umožňuje snadné a intuitivní ovládání.“ Prakticky veškeré zobrazovací a ovládací prvky jsou digitální. Nové přístroje a informační a zábavní systémy s připojením k internetu splývají v jeden celek, tvořený displeji, dotykovými tlačítky a posuvnými prvky. Na přání mohou být informace zobrazovány také průhledovým displejem.

Pět hybridních pohonů pro nový Golf

Volkswagen spouští s novým modelem Golf hybridní ofenzivu. Osmý Golf bude jako první model značky k dispozici s pěti hybridními pohony. Premiéru přitom slaví 48V technika. Řemenem poháněný generátor s funkcí spouštěče, 48V sada lithium-iontových akumulátorů a nejnovější generace hospodárných motorů TSI tvoří částečně hybridní pohon eTSI. Mezi jeho největší přínosy patří snížení spotřeby paliva až o deset procent (dle metodiky WLTP) a nejvyšší úroveň dynamiky a komfortu při rozjezdu. Volkswagen Golf bude nabízen se třemi výkonovými stupni pohonu eTSI: 81 kW/110 k, 96 kW/130 k a 110 kW/150 k.

Osmá generace bestselleru bude kromě toho k dispozici také se dvěma verzemi externě nabíjitelného hybridního pohonu. Nová hospodárná varianta poskytuje nejvyšší výkon 150 kW/204 k, zatímco velmi sportovní verze GTE je vyladěna na 180 kW/245 k. Obě hybridní verze modelu Golf s možností externího nabíjení jsou vybaveny novou sadou lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 13 kWh, která umožňuje delší dojezd, cca 60 km, s výhradně elektrickým pohonem. Golf se tak může stát na přechodnou dobu vozidlem s nulovými emisemi.

Hospodárné motory na benzin a naftu snižují spotřebu paliva až o 17 %

Nabídka pohonů pro nový Golf zahrnuje navíc nové motory na benzin (TSI), naftu (TDI) a zemní plyn (TGI). Konkrétně se jedná o dva zážehové tříválce s výkony 66 kW/90 k a 81 kW/110 k, dva vznětové čtyřválce s výkony 85 kW/115 k a 110 kW/150 k a jednu jednotku TGI s výkonem 96 kW/130 k. Nové motory TSI se vyznačují mimo jiné inovativním spalovacím procesem „TSI Miller“, který zajišťuje mimořádně nízké hodnoty spotřeby paliva a emisí. Novinkou u agregátů TDI je technologie Twindosing se dvěma katalyzátory SCR. Volkswagen jejím prostřednictvím zmenšil emise oxidů dusíku (NOx) až o 80 procent. Navíc se podařilo snížit spotřebu paliva motorů TDI až o 17 procent v porovnání s předchůdcem.

Důsledné síťové propojení s internetovými službami a funkcemi

Systémy jsou propojeny nejen vzájemně mezi sebou, ale díky jednotce OCU (Online Connectivity Unit) jsou spojeny také s okolním světem Golfu. Sériově dodávaná jednotka OCU, vybavená integrovanou kartou eSIM, umožňuje využívat internetové funkce a služby „We Connect“ a „We Connect Plus“.

Předvídavá technika je díky komunikaci Car2X realitou

Nový Golf je navíc jako první Volkswagen síťově propojený se svým okolím prostřednictvím sériově dodávané komunikace Car2X. Signály od dopravní infrastruktury a informace od ostatních vozidel v okruhu až 800 metrů upozorňují řidiče na displeji. Golf také předává tato upozornění dál ostatním vozidlům s technologií Car2X. Kolektivní inteligence se tak stává realitou, což je začátek nové fáze bezpečnosti silničního provozu.

redakce


Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Volkswagen Golf osmé generace - vše, co potřebujete vědět Fotografie k článku Volkswagen Golf osmé generace - vše, co potřebujete vědět Fotografie k článku Volkswagen Golf osmé generace - vše, co potřebujete vědět Fotografie k článku Volkswagen Golf osmé generace - vše, co potřebujete vědět Fotografie k článku Volkswagen Golf osmé generace - vše, co potřebujete vědět Fotografie k článku Volkswagen Golf osmé generace - vše, co potřebujete vědět Fotografie k článku Volkswagen Golf osmé generace - vše, co potřebujete vědět Fotografie k článku Volkswagen Golf osmé generace - vše, co potřebujete vědět Fotografie k článku Volkswagen Golf osmé generace - vše, co potřebujete vědět Fotografie k článku Volkswagen Golf osmé generace - vše, co potřebujete vědět Fotografie k článku Volkswagen Golf osmé generace - vše, co potřebujete vědět Fotografie k článku Volkswagen Golf osmé generace - vše, co potřebujete vědět Fotografie k článku Volkswagen Golf osmé generace - vše, co potřebujete vědět

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: BMW X1 xDrive 25d. Jeho prodeje mají důvod!

Test: BMW X1 xDrive 25d. Jeho prodeje mají důvod!

BMW X1 se dočkalo modernizace. A my? My jednoho z nejzajímavějších provedení ve výbavě M Sport s tužším podvozkem a výkonným dvoulitrovým dieselem, který si nezadá s většími motory. Jak se cele auto změnilo díky..

Prémiová paliva pro ojetý vůz: ano či ne? (1/2)

Prémiová paliva pro ojetý vůz: ano či ne? (1/2)

Vyplatí se u čerpacích stanic tankovat prémiová paliva, nebo je to u běžných ojetých vozů zbytečné? Jaké vlastně mají..

Citroën uvádí nový model C5 Aircross Hybrid. Co vše nabídne?

Citroën uvádí nový model C5 Aircross Hybrid. Co vše nabídne?

V příštím roce mají všechny nové modely značky Citroën dostat svou hybridní nebo elektrickou verzi a SUV C5 Aircross je..

Test ojetiny: Audi A6 Avant 3.0 TDi Quattro (video)

Test ojetiny: Audi A6 Avant 3.0 TDi Quattro (video)

Populární Audi A6 generace C7 se vyrábělo v letech 2010 až 2018. K dispozici je s karoserií sedan a v praktičtějším..

Na ostrý Volkswagen T-Roc R milion nestačí, pod kapotou má ale 300 koní

Na ostrý Volkswagen T-Roc R milion nestačí, pod kapotou má ale 300 koní

Nový T-Roc R, všestranný crossover s výkony opravdového sportovního vozu, přijíždí k českým prodejcům značky..