Čísla na stopkách hovoří jasně: Nový Golf R „20 Years je pekelně rychlý

vloženo

Golf R „20 Years“ je na Severní smyčce Nürburgringu nejrychlejším vozem společnosti Volkswagen. Benjamin Leuchter překonal za volantem jubilejního vozu se zvýšeným výkonem dosavadní nejlepší čas modelu Golf R2 o 4 sekundy, když tradiční eifelský okruh o délce 20,832 km absolvoval za 7:47,31 minuty.

Čísla na stopkách hovoří jasně: Nový Golf R „20 Years je pekelně rychlý Čísla na stopkách hovoří jasně: Nový Golf R „20 Years je pekelně rychlý

Golf R „20 Years“ poskytuje díky exkluzivní sériové výbavě, optimalizované jízdní dynamice a výkonu 245 kW (333 k) výrazně vyšší úroveň sportovních výkonů a mezi traťovými úseky „Schwedenkreuz“ a „Döttinger Höhe“ nabízí emocemi nabité zážitky jako v motoristickém sportu.


Sportovní verze k 20. jubileu je o 10 kW výkonnější než aktuální sériově vyráběný model Golf R. Golf R „20 Years“ s tímto motorem zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy a dosahuje elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 270 km/h. Díky výrazně vylepšeným reakcím motoru je zvýšení jeho výkonu pro řidiče citelné i v každodenních situacích, například při předjíždění. Speciální model je na Severní smyčce nejdynamičtějším vozem Volkswagen R všech dob nejen díky síle přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce. Výrazný nárůst úrovně sportovních výkonů vyplývá také z rozsáhlé sériové výbavy s technickými highlighty, mezi něž patří „paket R-Performance“, manažer jízdní dynamiky a „R-Performance Torque Vectoring“. Pro testování souhry všech těchto systémů není lepšího místa než Severní smyčka Nürburgringu. Na tomto závodním okruhu je zcela zřetelná evoluce, kterou v průběhu uplynulých 20 let prošly výkonné modely Golf R s pohonem všech kol.

Úkolu podrobit speciální model testu na legendárním závodním okruhu se zhostil Benjamin Leuchter, závodní jezdec s cestovními vozy a jezdec vývojového oddělení Volkswagen R. Leuchter se podílel například na realizaci paketu R-Performance pro model Golf R „20 Years“. Speciální model se dodává sériově s jízdními režimy „Special“ a „Drift“, které doplňují běžné jízdní mody „Comfort“, „Sport“ a „Race“. Na Severní smyčce si závodní jezdec zvolil pro tento okruh vyvinutý jízdní režim „Special“. Nastavení vozu v tomto modu vyhovuje mimo jiné speciálním požadavkům pravděpodobně nejnáročnějšího závodního okruhu na světě. K tomu patří i relativně měkká a komfortní charakteristika tlumičů, které jsou při nejvyšších výkonech na takové trati vystaveny enormnímu zatížení.

V jednom z 15 možných nastavení elektronicky řízených tlumičů je tak zaručen optimální kontakt s vozovkou na tratích s mnoha nerovnostmi, jako zde na Nürburgringu. Společně s upravenými charakteristikami řízení a pohonu lze na Severní smyčce optimálně projíždět velký počet rychlých a středně rychlých zatáček. V režimu „Individual“ lze v manažeru jízdní dynamiky kromě toho manuálně nastavit veškeré parametry, například pro funkci R-Performance Torque Vectoring nebo zvuk motoru, a přizpůsobit je tak osobním preferencím řidiče.

Měřené kolo na Severní smyčce Nürburgringu o délce 20,832 kilometru bylo odstartováno letmo před tribunou T13. Startem a cílem pro měření byl přitom začátek a konec tribuny. Do výsledného času se tedy nepočítalo 200 metrů mezi oběma okraji tribuny. Důvěra jezdce v jeho vůz je přitom klíčem nejen k nejrychlejším časům, ale také k bezpečnému potěšení z jízdy. Golf R „20 Years“ například v zatáčce „Hatzenbach“ potvrdil, že hravě a stabilně zvládá i rychlé přechody mezi obrubníky a sledy střídajících se zatáček.

Upravená charakteristika řazení 7stupňové převodovky umožňuje měnit převodové stupně s intenzivní zpětnou vazbou. Působivé zážitky z řízení modelu Golf R „20 Years“ jsou díky tomu ještě emocionálnější. Zvýšenou úroveň dynamiky vozu umocňuje optimalizovaný akustický projev výfukové soustavy v oblasti nízkých otáček a výraznější zvuk motoru v interiéru.

Zdokonalení v porovnání s předchozím modelem je u jubilejního vozu společnosti Volkswagen R patrné také z optimalizovaného nastavení motoru. Turbodmychadlo je udržováno v konstantních otáčkách i po uvolnění pedálu plynu. Motor tak při následném zrychlení poskytuje požadovanou hnací sílu ještě dříve. Tento proces je podporován trvale otevřenou škrticí klapkou, jež při ubrání plynu a následné akceleraci umožňuje rychlejší nárůst točivého momentu, což vede k citelné optimalizaci reakcí motoru.

Na vrcholu stoupání v úseku „Schwedenkreuz“ dosáhl Golf R „20 Years“ na Nürburgringu díky svému sportovně orientovanému pohonu rychlosti téměř 240 km/h, v úseku „Döttinger Höhe“ byla naměřena rychlost 265 km/h. Nový nejlepší čas 7:47,31 minuty znamená zlepšení o čtyři sekundy v porovnání s předchozím modelem, což je pro společnost Volkswagen R speciální dárek k 20. výročí tohoto modelu.

Hranice mezi sériově vyráběným a závodním vozem mizí

Golf R „20 Years“ bez problémů překlenuje propast mezi partnerem pro každodenní provoz a čistokrevným sportovním strojem. „S tímto vozem teď jezdím tady na Nürburgringu, ale v příštím okamžiku se s ním mohu vydat do pekařství nebo stavebnin. Tento vůz je tedy opravdu všestranným automobilem, který zvládne v podstatě všechno,“ říká Benjamin Leuchter s neskrývaným uznáním. A právě takový je koncept společnosti Volkswagen R. Značka prémiových sportovních vozů Volkswagen nabízí již od roku 2002 speciální modely s vyšší úrovní výkonu, ušlechtilou výbavou a výrazným designem, čímž vyvolává nadšení v komunitě fanoušků Volkswagenu na celém světě.

Nepřetržitý a razantní vývoj posouvající sportovní výkony na ještě vyšší úroveň je patrný i ze základních technických údajů modelů vyráběných v uplynulých letech. Sportovně orientované modely Golf, od modelu Golf R32 s šestiválcem 3,2 litru o výkonu 177 kW (241 k) přes Golf 6 R poháněný přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem vyladěným na 199 kW (270 k) až po Golf R „20 Years“ s výkonem 245 kW (333 k), byly postupně nejen výkonnější, ale také rychlejší. Volkswagen R oslavuje vývoj tohoto úspěšného modelu speciální edicí Golf R „20 Years“, která se bude vyrábět přibližně po dobu jednoho roku. Jubilejní model je tak již jako nový vůz sběratelským kouskem.


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Čísla na stopkách hovoří jasně: Nový Golf R „20 Years je pekelně rychlý Fotografie k článku Čísla na stopkách hovoří jasně: Nový Golf R „20 Years je pekelně rychlý

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Citroën BX má čtyřicátiny. Ve své době byl vyjímečný hned v několika ohledech

Citroën BX má čtyřicátiny. Ve své době byl vyjímečný hned v několika ohledech

Citroën slaví 40. výročí od představení modelu BX, které proběhlo 23. září 1982 pod Eiffelovou věží. Model BX, rodinný vůz z 80. let s obdivuhodným designem od italské karosárny Bertone, kterého bylo vyrobeno více než..

Subaru oslavuje 50. výročí svého pohonu všech kol

Subaru oslavuje 50. výročí svého pohonu všech kol

Subaru Corporation v letošním roce slaví 50. výročí premiéry svého pohonu všech kol AWD (All-Wheel Drive). Od premiéry..

Nové Mitsubishi ASX je tady. Už to není čistokrevný japonec

Nové Mitsubishi ASX je tady. Už to není čistokrevný japonec

V Česku populární model ASX se prodává pěknou řádku let. Japonská automobilka konečně představila nástupce současné..

Snížení spotřební daně na naftu má platit do konce roku 2023

Snížení spotřební daně na naftu má platit do konce roku 2023

Poslanecká sněmovna schválila pokračování snížení spotřební daně na motorovou naftu o 1,50 koruny na litr do konce roku..

Včasná diagnostika zachrání auto od drahých oprav

Včasná diagnostika zachrání auto od drahých oprav

Moderní auta jsou plná elektronických systémů, které zaznamenávají veškeré údaje. Pravidelná diagnostika může včas..