Vkus řidiček se mění
Vkus žen-řidiček se podle statistiky pražského autobazaru za posledních deset let změnil celkem radikálně. Zatímco před deseti lety kupovaly hlavně červené a modré vozy, nyní volí nejčastěji šedou a stříbrnou barvu. Změnila se i preference značek. Dříve nejoblíbenější Fiat a Renault nahradily u žen vozy Škoda a Ford.
Více než třetinu zákazníků autobazaru Auto ESA tvoří ženy. Před deseti lety tvořily ženy kolem 25 procent zákazníků, nyní je to již více než 35 procent ze všech zákazníků. Také vztah žen k automobilům se postupně mění. Ještě před pár lety hrála rozhodující roli u auta pro ženy barva. Dnes už není tak důležitá. Auto pro ženu by sice mělo být hezké, ale už nemusí být nijak výrazné. Mění se i velikost vozidla. Doba, kdy většina žen preferovala výhradně malá auta, už minula. Dnes ženy vybírají především větší bezpečnější vozy a nevyhýbají se ani velkým terénním SUV. Na rozdíl od mužů však ženy stále dají hodně na první dojem - od koupě předem vyhlédnutého vozu je dokáže spolehlivě odradit jakákoli kosmetická vada. A to jak na vnějších částech, třeba na karosérii, tak i v interiéru.
„Ženy jsou stále častějšími návštěvnicemi našich autobazarů. Snažíme se jim proto přizpůsobit i naši nabídku,“ říká Petr Šlapák z autobazaru. „Rostoucí vliv ženského vkusu v obchodu s ojetými vozy není patrný jen při individuálních nákupech. I u párů se mnohdy zdá, že nový vůz vybírá muž, ale při podpisu smlouvy je vidět, že poslední slovo mívá žena,“ dodává Šlapák. Na rozdíl od mužů ženy při výběru ojetého vozu nehledí na takové detaily, jako jsou například hliníková kola, ale zajímá je především spotřeba, velikost kufru a bezpečnostní prvky jako je ABS nebo airbagy. Oproti mužům kladou ženy velký důraz na to, aby se dobře cítily v městském provozu. Zřejmě proto se i po deseti letech stále vyhýbají vozům kombi. „Pro mladé řidičky, které hledají nezávislost a chtějí si vyzkoušet pocit svobody, tu máme například Alfa Romeo 147, Audi TT nebo BMW řady 1, ženám, které hledají praktický rodinný vůz za rozumnou cenu, můžeme nabídnout kupříkladu Kia Ceed nebo velkoprostorový Ford C-MAX či S-MAX“ vysvětluje Petr Šlapák.Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidelMazda 2 1,3i KLIMA 2.majitel
Mazda 2 1,3i KLIMA 2.majitel
Mazda 2 1.4i Active
Mohlo by vás zajímat
Výroba hybridní Mazdy2 spuštěna. Pohon zajistí tříválec o výkonu 92 koní spolu s elektromotorem
Mazda2 Hybrid 2024 se bude prodávat od února 2024 po celé Evropě ...
Mazda2 do konce září s letním bonusem 50.000 Kč
Samodobíjecí Mazda2 Hybrid je vynikající auto do města: Má výrazné tvarové linky, atraktivní proporce a kompaktní rozměr ...
Mazda2 slaví dvacet let modernizací a dvojicí nových výbav
Základní cena verze Prime-Line s motorem 75 k Skyactiv G a manuální převodovkou je 406.400 Kč. Varianta s automatickou p ...
Nejnovější články
Že Peugeot už nedělá auta do terénu? Kdepak. Model Landtrek je plnotučný pick-up
Francouzská automobilka uvádí v zemích Afriky, Blízkého východu a Jižní Ameriky model Landtrek s velkým dieselem a autom ...
Test: Jeep Avenger e-Hybrid je stylovka do města
Titul Evropské auto roku 2023 získal právě Avenger a teď přijel v hybridní verzi ...
Nová Škoda Kodiaq RS má české ceny. Začínají těsně pod hranicí 1,5 milionu korun
Specifické černě lakované prvky karoserie, prosvětlená maska chladiče a rozsáhlá standardní výbava za doporučenou prodej ...
Nejčtenější články měsíce
Tipy z autobazarů
Ford Mondeo
Rok výroby 2016
Volkswagen Arteon
Rok výroby 2019
Honda Civic
Rok výroby 2024
Ford Kuga
Rok výroby 2014