Třetí místo pro tým Gravity-Charouz

vloženo

Brendon Hartley vybojoval v sobotním závodě osmého podniku World Series by Renault na francouzském okruhu Paul Ricard třetí místo a nejrychlejší čas na okruh. Druhý jezdec Gravity-Charouz Racing Jan Charouz po havárii závod nedokončil. V neděli oba piloty provázela smůla.

Třetí místo pro tým Gravity-Charouz Třetí místo pro tým Gravity-Charouz

Vynikající výkon předvedl Brendon Hartley již v dopolední kvalifikaci, když skončil třetí za prvním Jeanem Ericem Vergnem s odstupem třiaosmdesáti tisícin vteřiny. O vyrovnaném startovním poli Formule Renault 3.5 svědčí patnáctá pozice Jana Charouze, který na první místo ztratil pouhých osm desetin sekundy. Také odpolední závod se odehrál na suchém povrchu za slunného počasí. Úvod závodu se novozélandskému jezdci zcela nepodařil, když se v prvním kole propadl na páté místo. O tom, jak těžké je se s identickou formulí na okruhu Paul Ricard dostat před soupeře, se Hartley přesvědčil v následujících deseti minutách, když byl evidentně rychlejší než Alexander Rossi. Nakonec svého amerického soupeře předjel a okamžitě mu odjel. Hartley však na třetího Roberta Wickense ztrácel již přes pět vteřin. Ty se mu podařilo do konce závodu stáhnout, na předjetí to však již nebylo. Po diskvalifikaci Alberta Costy (nedodržení váhového limitu) se Hartley posunul na konečnou třetí pozici.


Ulomené křídlo
Jan Charouz si svoji startovní pozici udržel a postupně se startovním polem začal probíjet dopředu. Ve třináctém kole zaútočil český závodník na dvanácté místo Daniela Zampieriho. Charouz však nedobrzdil a škrtl si o zadní část monopostu italského závodníka, přičemž si ulomil přední křídlo. Po zajetí do boxu a prohlídce poškozeného monopostu mechaniky česko-lucemburské stáje se tým rozhodl českého jezdce stáhnout ze závodu. Tvrdá práce česko-lucemburské stáje Gravity-Charouz Racing po osamostatnění před sedmým podnikem na britském Silverstone nese své ovoce. Hartley získal další důležité body do hodnocení jezdců a týmů. Charouz ukázal svoji rychlost, bohužel mu v sobotu nebylo ve Francii přáno závod dokončit. Brendon Hartley dokázal ještě v posledním kole čtyřiačtyřicetiminutového závodu zajet nerychlejší čas s hodnotou 1:53.959 min.

Jan Charouz:Je to dobrý testovací okruh, ale pro závody není vhodný. Nejde tady předjíždět, a to i když jste o dost rychlejší než vaši soupeři. Zkusil jsem to a nevyšlo to. Poškodil jsem si přední křídlo a spojovací tyč řízení. Musel jsem tedy ze závodu odstoupit. Doufám, že se nám zítra podaří kvalifikace lépe.

Brendon Hartley:Nepovedlo se mi první kolo, když jsem ztratil dvě pozice. Následně jsem jel ale velmi tvrdě a předjel čtvrtého Rossiho. Dokázal jsem ještě stáhnout přes pět vteřin na třetího Wickense, ale bránil se velmi dobře. Moc děkuji týmu, který od Silverstone udělal velký kus práce.

Smolná neděle
Nedělní závod nedopadl pro Gravity-Charouz Racing podle představ. Dopolední kvalifikace se odjela na mokrém povrchu, který meteorologové předpovídali také na odpolední závod. Ten však nepřišel. Týmu Gravity-Charouz Racing se boj o startovní pozice příliš nepovedl, když Brendon Hartley zajel až jedenáctý nejrychlejší čas a Jan Charouz skončil na pozici čtyřiadvacáté. Velmi dramatický úvod čtyřiačtyřicetiminutového závodu měl Jan Charouz. V první zatáčce došlo ve středu startovního pole k nehodě, která zpomalila všechny jezdce v zadní části startovního pole. Český jezdec bohužel situaci před sebou neviděl, najel na soupeře před sebou, ten jej katapultoval a následoval let vzduchem a tvrdý dopad. Poškození černozlatého monopostu týmu Gravity-Charouz Racing bylo natolik vážné, že český jezdec nemohl v závodě dále pokračovat. Brendon Hartley se po startu propadl o dvě pozice. V průběhu povinných zastávek se novozélandský jezdec posunul z třinácté pozice až na první místo, ze kterého zamířil ke svým mechanikům. Ti předvedli vynikající práci a po výjezdu figuroval Hartley na bodovaném devátém místě. Novozélandský jezdec však projížděl v nesprávný čas na nesprávném místě, když se roztočený monopost Sergia Canamasase dotkl zadní pneumatiky černo-zlatého monopostu a rozřízl mu pneumatiku. Hartley tak musel opětovně ke svým mechanikům, čímž se propadl na chvost startovního pole. Do cíle dojel jako dvacátý.

Jan Charouz:Je to hrozná smůla. Nevím co se přesně stalo. Cítil jsem, jak jsem dostal ránu ze zadu a pak už následoval let a tvrdý dopad. Jsem celý potlučený, ale nic vážného to není. Celý tým pilně mezi závody pracoval: zrychlil auta, zastávky, ale stále máme smůlu. Doufám, že alespoň v Barceloně se na nás usměje štěstí.“

Brendon Hartley:Měl jsem smůlu v první zatáčce, kde se otočil jeden jezdec a já kvůli tomu ztratil několik míst. Poté jsem zajížděl velmi rychlá kola a mechanici předvedli opravdu velkolepou zastávku v boxech, která nás posunula na deváté místo. Bohužel, když jsem jel kolem Canamasase, který se točil, tak mi špičkou svého monopostu propíchl pneumatiku. Tým dnes opět dokázal, že máme velmi rychlé auto, ale měli jsme dnes smůlu.“ Světovou sérii Renaultu zakončí devátý podnik 8. a 9. října v Katalánsku. Závody World Series by Renault 2011 přenáší v přímých přenosech Eurosport.


bpa/ms

Fotografie k článku

Fotografie k článku Třetí místo pro tým Gravity-Charouz Fotografie k článku Třetí místo pro tým Gravity-Charouz Fotografie k článku Třetí místo pro tým Gravity-Charouz

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Volkswagen Golf GTI Clubsport je tady. Má 300 koní a snížený podvozek

Volkswagen Golf GTI Clubsport je tady. Má 300 koní a snížený podvozek

Nový Golf osmé generace zrychluje tempo. Volkswagen představuje po verzích GTI, GTE a GTD další klenot z rodiny sportovních modelů Golf: nový Golf GTI Clubsport. Značka tím navazuje na tradici vysokovýkonných modelů..

Test: Škoda Karoq 1.0 TSI - základ je nejlepší volbou

Test: Škoda Karoq 1.0 TSI - základ je nejlepší volbou

Víte, jaké je nejprodávanější SUV a zároveň čtvrtý nejžádanější model v Česku? No přece Škoda Karoq, která dokazuje..

Škoda Enyaq iV 60 v prodeji, milion nestačí

Škoda Enyaq iV 60 v prodeji, milion nestačí

Předprodej zahájen. Zákazníci již mohou objednávat Enyaq iV 60 se základní baterií 62 kWh. Doporučená prodejní cena 1..

Suzuki slaví 100 let, znáte všechny jeho modely?

Suzuki slaví 100 let, znáte všechny jeho modely?

Od tkalcovského stavu v roce 1909 až po dnešní moderní modely s pohonem všech kol a mild-hybridním pohonem. To je sto..

Nové jedničkové BMW 128ti vyplňuje mezeru v nabídce

Nové jedničkové BMW 128ti vyplňuje mezeru v nabídce

Nové BMW 128ti je mnohem více, než jen novou variantou motoru v nabídce BMW řady 1. Zaplňuje prostor mezi BMW 120i a..