Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010

vloženo

Třetí generace vozu Toyota Prius s plnohodnotným hybridním pohonem se koncem minulého měsíce stala celkovým vítězem v odborné anketě Japonské auto roku pro období 2009-2010. Tohoto úspěchu dosáhla japonská značka Toyota v rámci letošního jubilejního 30. ročníku

Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010 Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010

Největší japonská automobilka Toyota tak úspěšně navázala na minulý ročník této odborné ankety na domácím trhu, kdy zvítězil její revoluční městský minivůz s označením iQ. Za třicet uplynulých ročníků tak získala Toyota prestižní titul Japonské auto roku podeváté. Z minulosti se mohou podobným úspěchem pyšnit například modely Soarer, MR2, Yaris, ale také již 1. generace hybridního modelu Prius.


Toyota Prius, která byla v roce 1997 jako první na světě představena s plnohodnotným hybridním pohonem v sériové podobě, prošla za 12 let svého působení na světovém trhu výrazným technologickým pokrokem. Od uvedení na světový trh bylo prodáno téměř 1,5 milionu vozů této modelové řady. Významného úspěchu dosáhla několikrát Toyota Prius také v oblasti nejvyšší spokojenosti zákazníků v renomované studii J. D. Power. Třetí generace modelu Prius využívá k vlastnímu pohonu systém Hybrid Synergy Drive, který efektivně kombinuje výkon spalovacího motoru o objemu 1,8l a elektromotoru. Výsledkem je poté celkový výkon systému 136k, kombinovaná spotřeba 3,9l na 100 km a velmi nízká úroveň emisí CO2 - pouhých 89g na jeden ujetý kilometr.

Volba Japonského auta roku vychází z velmi podobného schématu jako stejně prestižní anketa Auto roku v Evropě. V odborné porotě zasedá 61 členů, kteří jsou každým rokem v dubnu nominování výkonným výborem JCOTY (The Japan Car of the Year), složeným především ze šéfredaktorů významných japonských motoristických médií.

Zdroj: Toyota Motor Czech, foto archiv

Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota

Fotografie k článku

Fotografie k článku Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010 Fotografie k článku Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010 Fotografie k článku Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010 Fotografie k článku Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010 Fotografie k článku Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010 Fotografie k článku Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010 Fotografie k článku Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010 Fotografie k článku Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010 Fotografie k článku Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010 Fotografie k článku Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010 Fotografie k článku Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010 Fotografie k článku Toyota Prius III. se pyšní titulem Japonské auto roku 2009-2010

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test ojetiny: Honda Accord – pověst láká, vysoký nájezd ne

Test ojetiny: Honda Accord – pověst láká, vysoký nájezd ne

Honda Accord sedmé generace dodnes zaujme designem, láká ale i skvělou pověstí. Drtivá většina ojetin má ale opravdu hodně najeto, což některé zájemce odradí.

Hyundai i20 N - hodně ostrý hatchback je tady, má 230 koní a samosvor

Hyundai i20 N - hodně ostrý hatchback je tady, má 230 koní a samosvor

Zcela nový model i20 N bude uveden na evropské trhy na jaře 2021. Novinka umí stovku za 6,7 sekundy a letí až 230 km/h...

Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná

Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná

Corollu kombi můžete mít v zajímavém provedení GR Sport, která nekřičí do světa, že se jedná o sportovce ale v případě..

Čím jezdí Lucie Borhyová? S novým autem už stačila vyrazit na dovolenou

Čím jezdí Lucie Borhyová? S novým autem už stačila vyrazit na dovolenou

Tak schválně, jaký vůz populární moderátorka aktuálně řídí? Menší nápovědou je fakt, že v Česku tahle značka zrovna moc..

Volkswagen Golf GTI Clubsport je tady. Má 300 koní a snížený podvozek

Volkswagen Golf GTI Clubsport je tady. Má 300 koní a snížený podvozek

Nový Golf osmé generace zrychluje tempo. Volkswagen představuje po verzích GTI, GTE a GTD další klenot z rodiny..