Test: Volkswagen Golf osmé generace jde s dobou, digitalizace byla nutností

vloženo

Osmá generace německého bestselleru se odvázala víc než dříve a místo evoluce můžeme mluvit o malé revoluci. V kabině nezůstal kámen na kameni. Mezigenerační změny jsou velké a bude zajímavé pozorovat, jak je dosavadní zákazníci přijmou. Do testu přijel Golf s benzínovou patnáctistovkou pod kapotou v provedení 1st Edition a bílém laku.

Test: Volkswagen Golf osmé generace jde s dobou, digitalizace byla nutností Test: Volkswagen Golf osmé generace jde s dobou, digitalizace byla nutností

Osmý Golf využívá podvozkovou platformu MQB Evo a ve srovnání s předchůdcem mírně povyrostl. Na délku měří o 36 mm víc, rozvor se pak natáhl o 16 mm. V kabině se to ale prakticky nijak zásadně neprojevuje.


Učesaný vzhled v bílém laku Golfu sluší. Zajímavé jsou hlavně nové příplatkové světlomety IQ.Light LED Matrix, které v noci svítí jasně a daleko. Dokážou osvětlit prostor kolem jiných aut před vámi, aniž by je oslnily. Navíc mají integrované mlhovky. Nové je také logo automobilky.

Uvnitř dostal Golf multimediální systém MIB3, u kterého se většina prvků přesunula na dotykovou obrazovku uprostřed palubní desky. Na domovské obrazovce lze nastavovat jednotlivé funkce podle sebe. Systém Start-stop naleznete trochu překvapivě v menu nazvaném "stav vozidla". Na dotykové plošce pod displejem se mění posouváním prstu teplota nebo se zde zapíná vyhřívání sedadel. Vše je patřičně lesklé a je vidět, že designéři chtěli co nejvíc dotykových ploch. To se odráží i na ovladači světel na palubní desce vlevo od volantu. Na středovém panelu zůstala tlačítka pro rychlou volbu toho nejdůležitějšího. Jedním stiskem lze zobrazit virtuální panel klimatizace, nastavení jízdních režimů či přehlednou nabídku asistentů. Formulkou „Hej, Volkswagene“ lze aktivovat ovládání hlasem a nastavit jak klimatizaci či navigaci, ale i konkrétní rozhlasovou stanici.

Obrazovka za volantem patří virtuálnímu kokpitu a nahrazuje klasické ručičkové ukazatele rychlosti a otáček. Má několik módů zobrazení, které se přepínají tlačítkem "view" na novém volantu. Ovládání je poměrně intuitivní a zobrazit lze celou řadu věcí, od navigace až po informace z palubního počítače.

Základní objem 380 litrů je totožný s minulou generací, Scala nabídne 467 litrů, Ceed 395 litrů.

Základem je tříválec 1.0 TSI o výkonu 81 kW, který je vždy spojen s manuální převodovkou se šesti stupni. Silnější jednotkou je 1.5 TSI se čtyřmi válci a 96 nebo 110 kW. Výkonnější provedení existuje také jako mild-hybrid označený v ceníku mHEV (na voze eTSI), který využívá 48V síť platformy MQB Evo. Mild-hybridní čtyřválec se pojí vždy se sedmistupňovým automatem DSG. Pro zastánce dieselu je zatím k mání jednotka 2.0 TDI a to o síle 85 a 110 kW.

Ale zpět ke zkoušené mild-hybridní patnáctistovce. U ní je řemenem poháněný startér-generátor, který umí rekuperovat kinetickou energii a ukládat ji jako elektřinu do akumulátoru, což pomáhá při rozjezdu.

Patnáctistovka fungovala pod kapotou nového Golfu zatím ze všech námi testovaných aut. Umí být svižná a relativně úsporná. Spotřebu lze dlouhodobě držet po šesti litry. My však využívali síly čtyřválce a jezdili v průměru za 6,5 l/100 km. Pokud se řidič alespoň trochu snaží, spotřeba spadne o litr, při větší snaze až o dva. Za úsporností stojí mimo jiné také vypínání motoru při plachtění, které je časté a hlavně neznatelné. Motor naskakuje velmi plynule. Při nízkém zatížení pracuje motor často jen na dva válce. Pokud tedy jedete klidným tempem podle předpisů, není problém kombinovaně jezdit pod pět litrů na sto kilometrů.

Motor je spojen s automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG, která dostala pulzní volič (malý joystick, který posílá informace do řídící jednotky). Sladění s automatem je daleko lepší než dříve nebo u jiných koncernových vozů. Při rozjezdech převodovka DSG v Golfu necuká a vy nemusíte tak citlivě pracovat s plynovým pedálem.

Velký vliv na celkový dojem z jízdy má skvělé odhlučnění kabiny a malé jízdní odpory. Jízda je uklidňující díky přesnému a komunikativnímu řízení není řidič odtržen od dění pod koly. Tenké přední sloupky zaručují skvělý výhled z kabiny, což je zásadní pro bezpečnou jízdu. Vůz je dlouho neutrální, v zatáčkách se krásně pokládá do vnějších kol.

Osmá generace německého bestselleru se stejně jako Octavia spoléhá na dva druhy zadní nápravy. Mít můžete buď jednoduchá vlečená ramena s torzní příčkou nebo při výkonu nad 110 kW víceprvkovou nápravu a o 5 litrů větší palivovou nádrž. Golf skvěle filtruje i větší nerovnosti a zadní kola si nedovolí odskakovat. Jízda je stabilní i ve vysokých rychlostech a vůz se v zatáčkách naklání jen minimálně.

Zkoušený Golf byl vybaven příplatkovými tlumiči DCC (+ 24 800 Kč) s nastavitelnou tuhostí díky volbě jízdních režimů. Vybírat můžete mezi komfortním, normálním, sportovním nebo vlastním nastavením, přičemž mezi komfortem a sportem je rozdíl doopravdy velký. Golf disponuje vpředu elektronickým systémem XDS simulující diferenciál, který se snaží simulovat diferenciál tím, že přibrzďuje v zatáčkách vždy vnitřní kolo. Ve sportovním režimu si lze užít zábavu za volantem, tedy za předpokladu, že deaktivujete elektronické asistenty. Jediným kazítkem skvělých dojmů z povedeného podvozku je nekonzistentní účinek brzd.

Nejlevněji pořídíte Golf v základní výbavě Golf, která se pojí výhradně s benzínovým tříválcem 1.0 TSI a manuální šestirychlostní převodovkou. Za tuto verzi zaplatíte 479 900 Kč, testovaná patnáctistovka TSI EVO mHEV s automatem DSG pak startuje v druhém výbavovém stupni Life na částce 653 900 Kč. Za výbavu Style se připlácí 81 tisíc korun. Testované provedení s řadou příplatků vyšlo na 819 700 Kč.

Golf osmé generace prošel zatím největší mezigenerační změnou v rámci této modelové řady vůbec. Osmička je jiná než sedmička, přesto při sednutí za volant nejste na pochyby, že řídíte Golf. Dělá všechno dobře a v ničem výrazněji neztrácí. Lekslé plochy v kabině a výhradně dotykové ovládání je o zvyku, naštěstí v Německu tuto změnu pořádně promysleli a není to takové peklo jako u francouzských aut. Golf si své zákazníky zaručeně opět najde.

 

Volkswagen Golf 1.5 eTSI 110 kW Edition One
Motor: 1498 ccm, zážehový přeplňovaný čtyřválec
Max. výkon: 110 kW (150 k) při 5000 - 6000 ot./min
Max. točivý moment: 250 Nm při 1500 – 2500 ot./min
Převodovka: osmistupňová samočinná DSG
0–100 km/h: 8,5 s
Nejvyšší rychlost: 224 km/h
Průměrná spotřeba v kombinovaném režimu: 4,6 l/100 km
Pohotovostní hmotnost: 1380 kg
Délka x šířka x výška: 4 284 × 1 789 × 1 456 mm
Základní objem zavazadelníku: 380 l
Pohon: předních kol
Základní cena modelu: 479 900 Kč (1.0 TSI Golf)
Základní cena motorizace: 653 900 Kč (Life)

 

 


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Volkswagen Golf osmé generace jde s dobou, digitalizace byla nutností Fotografie k článku Test: Volkswagen Golf osmé generace jde s dobou, digitalizace byla nutností Fotografie k článku Test: Volkswagen Golf osmé generace jde s dobou, digitalizace byla nutností Fotografie k článku Test: Volkswagen Golf osmé generace jde s dobou, digitalizace byla nutností Fotografie k článku Test: Volkswagen Golf osmé generace jde s dobou, digitalizace byla nutností Fotografie k článku Test: Volkswagen Golf osmé generace jde s dobou, digitalizace byla nutností Fotografie k článku Test: Volkswagen Golf osmé generace jde s dobou, digitalizace byla nutností Fotografie k článku Test: Volkswagen Golf osmé generace jde s dobou, digitalizace byla nutností Fotografie k článku Test: Volkswagen Golf osmé generace jde s dobou, digitalizace byla nutností Fotografie k článku Test: Volkswagen Golf osmé generace jde s dobou, digitalizace byla nutností Fotografie k článku Test: Volkswagen Golf osmé generace jde s dobou, digitalizace byla nutností Fotografie k článku Test: Volkswagen Golf osmé generace jde s dobou, digitalizace byla nutností Fotografie k článku Test: Volkswagen Golf osmé generace jde s dobou, digitalizace byla nutností Fotografie k článku Test: Volkswagen Golf osmé generace jde s dobou, digitalizace byla nutností Fotografie k článku Test: Volkswagen Golf osmé generace jde s dobou, digitalizace byla nutností Fotografie k článku Test: Volkswagen Golf osmé generace jde s dobou, digitalizace byla nutností Fotografie k článku Test: Volkswagen Golf osmé generace jde s dobou, digitalizace byla nutností Fotografie k článku Test: Volkswagen Golf osmé generace jde s dobou, digitalizace byla nutností Fotografie k článku Test: Volkswagen Golf osmé generace jde s dobou, digitalizace byla nutností Fotografie k článku Test: Volkswagen Golf osmé generace jde s dobou, digitalizace byla nutností Fotografie k článku Test: Volkswagen Golf osmé generace jde s dobou, digitalizace byla nutností Fotografie k článku Test: Volkswagen Golf osmé generace jde s dobou, digitalizace byla nutností Fotografie k článku Test: Volkswagen Golf osmé generace jde s dobou, digitalizace byla nutností Fotografie k článku Test: Volkswagen Golf osmé generace jde s dobou, digitalizace byla nutností Fotografie k článku Test: Volkswagen Golf osmé generace jde s dobou, digitalizace byla nutností

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

MINI Countryman X-raid se terénu nezalekne, má zvětšenou světlou výšku a celou řadu úprav

MINI Countryman X-raid se terénu nezalekne, má zvětšenou světlou výšku a celou řadu úprav

Samozřejmostí je pohon všech kol AKK4 a celá řada přímo nespecifikovaných úprav na podvozku. Úpravce vozů MINI použil větší ráfky s pneumatikami s vyššími bočnicemi, což přineslo zvýšení světlé výšky oproti standardnímu..

Test: Suzuki Ingis 1.2 DualJet 4x4 Hybrid - prcek, co se nezdá

Test: Suzuki Ingis 1.2 DualJet 4x4 Hybrid - prcek, co se nezdá

Suzuk Ignis nemá kromě Fiatu Panda přímého soupeře. Konkurenci totiž převyšuje možností pohonu všech kol, což je prvek..

BMW 4 Cabrio stojí 1,3 milionu, ve verzi M440i xDrive o půl milionu více

BMW 4 Cabrio stojí 1,3 milionu, ve verzi M440i xDrive o půl milionu více

Nová generace otevřeného modelu BMW střední třídy, nyní s plátěnou střechou startuje na ceně 1 319 500 Kč. Za tuto..

Volkswagen Touareg eHybrid a Touareg R v prodeji, dva miliony nestačí ani na jeden

Volkswagen Touareg eHybrid a Touareg R v prodeji, dva miliony nestačí ani na jeden

Volkswagen pokračuje v hybridní ofenzivě a ve fázi předprodeje začíná svým zákazníkům nabízet dvě nové verze modelu..

Test ojetiny: Honda Accord – pověst láká, vysoký nájezd ne

Test ojetiny: Honda Accord – pověst láká, vysoký nájezd ne

Honda Accord sedmé generace dodnes zaujme designem, láká ale i skvělou pověstí. Drtivá většina ojetin má ale opravdu..